Україна і Росія хочуть відновити серійне виробництво "Русланів"
Об`єднана авіабудівна корпорація (ОАК) має намір відновити серійне виробництво найбільшого у світі транспортного літака Ан-124-100 ("Руслан").
З цією метою на спеціальній нараді у четвер представники підприємств-виробників створили спеціальну українсько-російську робочу групу, передає РІА "Новости" з посиланням на одного з учасників наради.
Раніше Україна і Росія домовилися відновити в третьому кварталі 2008 року виробництво літака, яке мало розпочатися на ульяновскому заводі ЗАТ "Авіастар-СП".
Проте цього поки що так і не відбулося.
На виконання рішення четвертого засідання підкомісії з питань авіабудування комісії з економічного співробітництва між Україною і Росією, ухвалено рішення в найкоротші терміни проаналізувати можливості підприємств, задіяних в кооперації з виробництва "Руслана".
У нараді взяли участь представники всіх зацікавлених сторін - ульяновского авіабудівного заводу "Авіастар-СП", запорізького конструкторського бюро "Прогрес" і ВАТ "Мотор Січ" (серійний виробник авіадвигуна Д-18Т, що його використовують на літаках "Руслан"), авіакомпанії "Волга-Дніпро" (головного замовника літака Ан-124), а також інститутів, які забезпечують науковий супровід програми.
Учасники робочої зустрічі зійшлися на думці, що формат кооперації, визначений раніше, є оптимальним і не потребує перегляду.
Сформована під час наради робоча група найближчим часом повинна оцінити технічні і технологічні можливості підприємства - головного серійного виробника літака, ступінь готовності постачальників основних вузлів і агрегатів до нього, а також розподілити сфери відповідальності і розробити календарний графік та етапи виконання робіт.
Крім того, куратори програми від ВАК проведуть переговори з Міністерством оборони Росії як з потенційним замовником важкого транспортника для своїх потреб.
За результатами спільного аналізу можливостей підприємств, залучених в кооперацію, робоча група повинна підготувати вичерпний документ з техніко-економічним обгрунтуванням відновлення серійного виробництва літака для надання урядові Росії.
Ан-124 "Руслан" - унікальний літак, який не має аналогів на світовому ринку з поєднання вантажопідйомності, дальності польотів і вартості. Це єдина у світі машина, яка може підняти в повітря вантаж вагою до 150 тонн.
Літак було створено в КБ імені Антонова (Україна) в 1982 році. Його модифікації Ан-124-100 і Ан-124-100М-150 випускалися в Києві й Ульяновську (Росія) до 1995 року.
При злітній вазі близько 400 тонн "Руслан" може перевозити вантаж вагою до 150 тонн на відстань більш як три тисячі кілометрів.