Українці накупили автівок на 9 мільярдів євро
30 січня 2009, 12:35
Продажі нових легкових автомобілів в Україні в 2008 році зросли на 14,9% у порівнянні з 2007 роком - до 623,25 тис. од.
Про це заявив директор інформаційно-аналітичної групи Auto-Consulting Олег Омельницький в ході круглого столу в четвер, повіждомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
"Минулий рік став рекордним за всю історію авторинку. При цьому на початку року відзначався його приріст до 90% з уповільненням до середини року до 20% (після вступу до СОТ і зміни законодавства), стагнація восени на рівні 1-3% і спад у листопаді на 37%, а в грудні - на 16% (чинники кризи) ", - відзначив він.
У той же час за підсумками року Україна зберегла сьоме місце в Європі за обсягами продажу.
При цьому на всіх ринках першої шістки (за винятком Росії) відзначений спад авторинку в порівнянні з минулим роком від 0,7% у Франції (5-е місце) до 28% в Іспанії (6-е місце). Лідером авторинку Європи залишилася Німеччина, де зафіксовано спад авторинку на 1,8% - до 3148 тис. од.
За словами Омельницький, в минулому році обсяг авторинку України склав 9 млрд євро.
При цьому основним його наповненням стали автомобілі вартістю до 20 тис євро, а середня ціна автомобіля досягла 14 тис євро.
"За останній рік динамічно зростав попит на невеликі авто, на позашляховики, також стабільно розвивався преміум-сегмент. За останні вісім років український ринок зростав гігантськими темпами, збільшившись більш ніж у 10 разів, при цьому в основному за рахунок зростання частки нових авто - на сьогодні частка б / в автомобілів практично зведена до нуля ", - сказав Омельницький.
При цьому він додав, що такий стрімкий і якісний зростання забезпечено, в першу чергу, зростанням доходів населення до 40% і кредит підтримкою (до 50% продажів).
За динним, оголошені під час круглого столу директором компанії "АвтоІнтернейшнл" Оленою Дуніной, в 2008 році серед двадцятки провідних брендів в Україні, які утримують 90% ринку, 10 - збираються або виробляються в Україні (їх загальна частка 64%), тоді як імпортні автомобілі (10 брендів) займають 36% ринку.
За даними Auto-Consulting, в 2008 році лідерство на українському ринку зберегли автомобілі ВАЗ з часткою 16,86% (при цьому в грудні - більше 20%), другу позицію зайняв Chevrolet - 8,3%, або 51,97 тис. проданих авто, третя позиція у Daewoo (50,5 тис.) і частка 8,1%, четверта - Hyundai з 7,3% та 45625 тис. проданих автомобілів.
У Топ-десятку також увійшли Mitsubishi (7,2% ринку), Toyota (5,3%), ZAZ (5,2%), Skoda (4,6%), Chery (4,45%) Kia (4% ).
Як повідомлялося, в 2007 році в Україні було продано 542,33 тис. легкових автомобілів - на 46% більше, ніж у 2007 році, а в поточному прогнозувати продаж на рівні не менше 750 тис. од.