Українська правда

Банки вводять нову "послугу" - продовження депозиту без відома клієнта

30 жовтня 2008, 10:32

Щоб не допустити зняття грошей з депозитів багато банків йдуть на обман.

Про це повідомляє агентство "Уніан" з посиланням на газету "Сегодня".

Банки після закінчення терміну дії накопичувального внеску без відома і згоди клієнту продовжують угоду.

Як розповів клієнт одного з банків, 15 жовтня закінчився термін дії депозиту в доларах. Але коли він захотів зняти частину коштів, отримав в банку відмову.

"Спочатку мені сказали, що не можу зняти через ухвалу НБУ. Коли ж звернувся з письмовою заявою, повідомили, що депозит пролонгований заднім числом. Мовляв, банк може так вчинити згідно з угодою, якщо клієнт не повідомив раніше про свої наміри зняти кошти з рахунку. Але як таке можливе, якщо мене не повідомили про термін закінчення договору навіть по телефону!" - обурився клієнт одного з банків.

У банку ж виданню повідомили, що клієнт упустив час, коли можна було б закрити депозитний внесок, і допомогти йому нічим не можна.

Цей випадок, на жаль, не єдиний, зауважує газета "Сегодня". Досвідчені адвокати розповіли виданню, що до них вже за порадою почали звертатися постраждалі.

"Люди розгублені, але якщо грамотно діяти, можна отримати свої гроші назад. Деякі банки йдуть клієнтам назустріч, з іншими украй складно домовитися. Тому можна сміливо звертатися до суду", - розповідає відомий адвокат Михайло Ільяшев.

Щоправда, юристи зізнаються, що поки до суду вкладники не зверталися. "Люди до останнього сподіваються, що питання можна вирішити полюбовно. Тим паче, що обмеження НБУ, можливо, скоро будуть скасовані, а розгляд позову в суді може тривати не один місяць, не кажучи вже про судові витрати", - відзначає Ільяшев.

Офіційно представники банківських установ заявляють, що в їхніх банках немає проблем із зняттям депозиту, якщо прийшов час завершення терміну внеску і ніхто права клієнтів не порушує.

НБУ депозити