Українські НПЗ захлинуться російським бензином
Уряд Росії в четвер оголосив про намір з жовтня значно знизити експортні мита на нафтопродукти.
У результаті українські нафтопереробні заводи (НПЗ) опиняться на межі закриття: їхня продукція не зможе конкурувати з дешевим російським бензином, повідомляє видання "Комерсант-Україна".
Єдиний вихід з цієї ситуації, на думку експертів,- введення імпортних мит на бензин і дизпаливо.
Планується з 1 жовтня зниження експортного мита на нафтопродукти. Для бензину й дизельного палива ставка знизиться з 372,2 дол/т до 263,1 дол/т, мазуту - з 183 дол/т до 141,7 дол/т, повідомив заступник начальника відділу митних платежів мінфіну Росії Олександр Сакович. Раніше планувалося, що експортне мито в жовтні, навпроти, виросте.
Україна споживає близько 16 млн. т нафтопродуктів на рік: по 5 млн. т бензину й дизпалива й 6 млн. т мазуту. В країні працює шість НПЗ: Лисичанський (контролюється "ТНК-ВР"), Одеський ("Лукойл"), Херсонський, Дрогобичський, Надворнянський, ВАТ НПК "Галичина" і ВАТ "Нафтохімік Прикарпаття") і Кременчуцький (СП "Нафтогаза" і "Татнафти").
Після зниження експортних мит на нафтопродукти російські компанії витиснуть з ринку продукцію українських НПЗ, вважає гендиректор НПК "Галичина" Олександр Лазорко.
"Ми опинимося в скрутному становищі - російське паливо значно дешевше нашого. Зараз наша рентабельність і так усього 3-4%, якщо ми будемо змушені ще й знизити ціни, переробляти нафту стане невигідно",- погоджуються у прес-службі "Нафтохіміка Прикарпаття".
У російській компанії "Лукойл" коментувати зниження ввізних мит відмовилися.