Українська правда

За минулий рік на рекламу в Україні витратили понад $1 000 000 000

6 лютого 2008, 13:00

За інформацією Всеукраїнської рекламної коаліції, в 2007 році на рекламу в Україні компанії витратили 1 мільярд 70 мільйонів доларів, що майже на третину більше, ніж у 2006 році.

Про це пише в середу газета "Дєло".

Як зазначає газета, лідером на рекламному ринку продовжує залишатися телебачення.

З рекламних бюджетів на телерекламу було витрачено 472 мільйони доларів. Фахівці експертної групи Kwendі оцінюють фактичні рекламні бюджети в 440 мільйонів доларів. А на спонсорування телетрансляцій компанії витратили 75 мільйонів доларів.

"Дєло" також пише, що витрати компаній на рекламу в пресі, за оцінками ВРК, виявилися удвічі меншими телевізійних і становили 230 мільйонів доларів. У цілому ж, порівняно з 2006 роком, рекламний ринок телеканалів і друкованих видань зріс приблизно однаково: на 33 і 30%.

Видання зазначає, що на третьому місці стоїть зовнішня реклама. На неї було витрачено 189 мільйонів доларів, що на 26% більше порівняно з 2006 роком. Витрати на радіорекламу значно менші - 34 мільйони доларів. Майже стільки ж - 31 мільйон доларів - було витрачено на рекламу в транспорті. На рекламу в інтернеті компанії витратили всього 12 мільйонів доларів. Але це на 100% більше, ніж торік.

Відповідно до результатів дослідження, найбільшим рекламодавцем на телебаченні виявилася Procter&Gamble. Фахівці компанії Gf Ukraіne оцінюють її рекламний бюджет за прайс-аркушами (тобто враховується ціна 30-секундного ролика)  в понад 123 мільйони доларів. А фактичні витрати (з урахуванням знижок) становили 29,6 мільйона, вважають експерти групи Kwendі.

Тимчасом, у рейтингу найбільших рекламодавців у пресі перше місце зайняв Київстар. За даними компанії Сortex, витрати мобільного оператора на друковану рекламу становили понад 8 мільйонів доларів. Компанії Samsung Еlectronіcs і Procter&Gamble зайняли 2-ге й 3-тє місця.

"Дєло" з посиланням на журнал "ММ" пише, що в 2008 році телеканали зможуть заробити на телевізійній рекламі до 605 мільйонів доларів. Оскільки в 2009 році Україну чекають чергові вибори, то вже в 2008-му телеглядачеві запропонують велику кількість політичних програм.

Ринок преси ростиме не такими темпами, як у попередньому році. Бюджети компаній на рекламу в пресі зростуть на 25% і становитимуть близько 300 мільйонів доларів. Рекламні витрати на інтернет-рекламу становитиму до 19 мільйонів доларів.

Раніше повідомлялося, що політичні сили витратили на останню виборчу кампанію в Україні, за оцінками експертів, близько 2 млрд гривень. Загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків, із яких фінансувалася передвиборна агітація під час позачергової парламентської кампанії, становив 581,4 млн грн.