Українська правда

Через обвал на "Позняках" Черновецький заборонить будівництво над метро?

26 липня 2007, 11:42

Аварія в тунелі метро на Сирецько-Печерській лінії в Києві відбулася внаслідок порушення технології зміцнення тунелю.

Такий попередній висновок комісії з розслідування причин обвалу в поблизу станції "Позняки", повідомляє Коммерсант-Украина.

"Обвал відбувся під час нагнітання бетонного розчину. Порушили технологію і провалили тунель. Крім того, техніка, що використовувалася під час робіт, давно застаріла", - розповів глава комісії, в. о. заступника голови КМДА Іван Салій.

За його словами, винуватцями події визнано генерального підрядника будівництва підземної автостоянки холдингову компанію "Київміськбуд" і виконавця робіт – Завод залізобетонних конструкцій ім. С. Ковальської.

Відповідно до попереднього рішення комісії, ці компанії зобов'язані відшкодувати збитки "Київметрополітену" та "Київметробуду", що займались ліквідацією аварії.

У "Київметрополітені" суму збитків називати відмовляються.

Начальник будівельно-монтажного управління "Київметробуду" Леонід Михайлюк сказав, що компанія "не багато втратила". "Більше втратили здоров'я, ніж грошей... Самі матеріали були не дуже дорогі", - зазначив він.

Між тим до затвердження нових технічних умов будівництва комісія має намір призупинити дозвіл на проведення робіт над лініями метрополітену всім будівельним компаніям.

Після цього має бути повторно оголошений тендер на проведення робіт. Проекти будівництва повинні пройти повторну експертизу, бути затверджені у всіх необхідних інстанціях, а також погоджені з МНС.

Такі зміни можуть істотно вплинути на будівництво інших об'єктів над лініями метрополітену, відзначає видання.

На даний момент крім будівництва підземної автостоянки біля метро "Позняки" під забудову відведена ділянка над "Куренівсько-Червоноармійскою" лінією від станції "Оболонь" до "Мінської". Субпідрядником будівництва там також є Завод залізобетонних конструкцій ім. Ковальської.

На заводі, як і в "Київміськбуді", відмовляються коментувати ситуацію до підписання мером рішення комісії, однак з рішенням комісії не згодні і ведуть переговори з членами комісії. За словами Салія, через це ухвалення остаточного рішення може затягтися ще на тиждень.

Не відомо також, чи збираються ці компанії відшкодувати збитки.

Як відомо, обвал тунелю між станціями "Осокорки" та "Позняки" Сирецько-Печерської лінії відбувся 13 липня. Рух потягів був цілком зупинений, відновити його вдалося лише через два дні. Причиною попередньо називалося будівництво підземного паркінгу поблизу місця обвалу.

"Українська правда"