Beeline дратують високі тарифи на інтерконект
Оператор мобільного зв’язку ЗАТ "Українські радіосистеми" (ТМ Beeline) має намір домовитися з рештою учасників ринку про зниження тарифів на міжоператорські розрахунки.
Керівництво компанії вважає, що тариф $0,12 на інтерконект (плата за з’єднання абонента однієї мережі з абонентом іншої, яку сплачують оператори один одному) зависока для українського ринку.
Про це заявив виконавчий віце-президент, генеральний директор регіональних відділень російської компанії "Вимпєлком" (власник ЗАТ "Українські радіосистеми") Микола Прянішніков у вівторок, 30 січня, на неформальній зустрічі з київськими журналістами.
"Сьогодні в Україні існує реальна дуополія, тобто ринок і досі фактично поділений між двома великими гравцями – UMC та "Київстаром",- сказав Прянішніков. - Дуополія завжди шкодить, проте високі тарифи на інтерконект заважають розвиватися і цим дуже великим, і поки що маленьким мобільним операторам".
Тут слід пояснити, що тарифи на інтерконект обумовлюються у відповідних угодах, що укладають між собою оператори. Сьогодні висока вартість інтерконекту дуже вигідна найбільшим операторам ринку - "Київстару" та UMC, адже розподіл мобільного трафіка зараз складається на їх користь (тобто абоненти маленьких операторів частіше дзвонять до абонентів великих, ніж навпаки).
Тому двом найголовнішим гравцям ринку вкрай не вигідно переукладати зазначені угоди в розрізі зменшення тарифів на інтерконект, адже вони втратять значну частку прибутку. В той же час маленькі оператори вимушені йти їм на поступки, оскільки мають забезпечити міжмережний зв’язок своїм абонентам.
Але на думку Прянішнікова, $0,12 за інтерконнект в Україні – це невиправдано висока ціна для міжоператорських розрахунків. В Росії оператори платять за з’єднання з абонентом мережі конкурентів лише $0,035 цента, і у свій час російський Beeline, навпаки, домагався збільшення цієї суми до $0,05-0,06.
В той же час російські менеджери ЗАТ "Українські радіосистеми" натякають, що Національна комісія регулювання зв'язку і АМКУ усунулися від вирішення проблеми міжоператорських розрахунків – мовляв, домовляйтеся з конкурентами самі.
"Поки ми не бачимо, щоб регулятори піднімали цю проблему", — каже виконавчий віце-президент "Вимпєлкому" з розвитку бізнесу в країнах СНД Сергій Авдєєв.
Також президент ЗАТ "Українські радіосистеми" Сергій Міронов зазначив, що, маючи тариф $0,12 за дзвінки на мережі конкурента, оператор не може знижувати для своїх споживачів тарифи на міжмережеві дзвінки.
Прянішніков підрахував, що в Україні економічно виправдана ціна 1 хвилини розмови по мобільному в будь-якому напрямку має становити близько $0,06, тобто 30-32 коп., але за умови, що інтерконект буде коштувати $0,03.
Проте, на жаль, про такі тарифи українцям поки що можна тільки мріяти, оскільки, як зауважив Прянішніков, ніхто з великих операторів "не погодиться отримувати $0,03 за дзвінок на свою мережу".
Експерти кажуть що логічним виходом для молодих та малих операторів, таких як Beeline, Life:) і "Голден телеком", було б об'єднатися у потрійний альянс "опору" і укласти договір про зниження тарифів на дзвінки усередині трьох мереж. Та водночас подати скаргу до НКРС та АМКУ на "Київ стар" і UMC. Бо саме позиція дуополістів заважає здешевленню розрахунків.
Але коли журналісти запропонували такий варіант представникам Beeline і "Вимпєлкома", ті лише здивовано знизали плечима. Схоже, насправді сьогодні кожен з них виживає самостійно.
Проте гонка українських мобільних операторів за набором ще "незадіяних" абонентів поступово сповільнюється: у країні число активованих карт вже перевищило чисельність населення – 49 млн. проти 48 млн.
Тож дуже ймовірно, що незабаром оператори почнуть переманювати користувачів у конкурентів за допомогою акцій та нових вигідніших тарифів. За таких умов, якщо невеличкі оператори зможуть "перетягти" до себе значну кількість абонентів "Київстара" та UMC, у них може з’явитися можливість самостійно боротися за зниження тарифів на інтерконнект.
А в тому, що вдасться наростити власну клієнтську базу, оператори не сумніваються. Президент УРС Сергій Міронов упевнено заявив, що до жовтня-листопада, коли компанія планує вийти на рівень окупність, Beeline в Україні матиме 2,5-3 млн. абонентів, тоді як сьогодні "бджолярі" налічують трохи більше 2 млн. активованих сім-карт.
ЗАТ "Українські радіосистеми" (100% дочірня компанія ВАТ "Вимпєлком") з квітня 2006 року вивела на ринок торгову марку Beeline. До лютого 2007 року мережа Beeline охоплює територію, на якій проживає більше 85% населення України, або близько 41,3 млн. осіб. Покрито 456 міст і понад 7000 інших населених пунктів.