Кому належить кримське небо
Міжнародне право визначає, що кожна країна має повний та винятковий суверенітет над своїм повітряним простором.
Недавно Міжнародна організація цивільної авіації - ІКАО - визнала право України на аеронавігаційне обслуговування польотів над Кримом і частиною акваторії Чорного моря.
Це рішення спеціалізованої структури ООН логічне і очікуване.
Загальне правило міжнародного права визначає, що кожна країна має повний та винятковий суверенітет над своїм повітряним простором.
Будь-який політ іноземного повітряного судна через територію іншої держави, включаючи приземлення в аеропорті іноземної держави, потребує дозволу уповноваженого органа цієї держави.
Експлуатація повітряних суден між двома державами регулюється двосторонніми та багатосторонніми міжнародними угодами.
Такою міжнародної базовою угодою щодо міжнародних повітряних перевезень є Конвенція цивільної авіації або Чиказька конвенція, підписана 7 грудня 1944 року в Чикаго. Її учасниками є і Україна, і Росія.
Цей акт визначає, що кожна держава володіє повним і винятковим суверенітетом над повітряним простором своєї держави, що включає сушу і водний простір.
Регулярні міжнародні повітряні сполучення можуть здійснюватися над територією або на територію держави лише за спеціальним дозволом або з іншої санкції цієї держави і згідно з умовами такого дозволу або санкції.
Здійснення польотів над територію держави за її дозволом також закріплене в угоді про міжнародне повітряне обслуговування транзитних перевезень.
У цьому контексті показовим є не тільки досвід Абхазії, але й Республіки Кіпр, коли Республіка північного Кіпру намагалася здійснювати міжнародні польоти у ФРН та Великобританію через аеропорт "Еркан".
Республіка Кіпр звернулася до ІКАО. Розглянувши спір, організація вказала, що уряд Республіки Кіпр є єдиним легітимним органом, що має юрисдикцію над повітряним простором Північного Кіпру.
Крім того, розглянувши питання намагання авіаційних компаній Великобританії та Німеччини встановити повітряне сполучення з Північним Кіпром, ІКАО заборонила здійснення таких сполучень.
Вона вказала, що відповідальність в разі порушення такої заборони буде покладено не тільки на приватні авіакомпанії, а й на держави-учасниці, до юрисдикції яких входять такі компанії.
Фото УП |
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.