Сезон принижок
Настала чудова пора для шопоголіків. Вітрини приваблюють спокусливими написами: -30%, -50% і навіть -70%.
Саме час глибше залізти до гаманця і бігти-бігти-бігти. Адже всюди розпродажі. Шалені та беззастережні. Останні розміри, останні речі, останні пари на останні гроші.
Суха теорія свідчить, що розпродажі робляться не заради покупця, а повинні слугувати збереженню прибутковості, а ще краще - його підвищенню. Формулу розрахунку зможе найти будь-хто.
Однак найбільше уваги заслуговують самі знижки і питання, чи є вони такими насправді. Досить часто навіть те, що продається в Україні зі знижкою, є ледь не першою ціною у західних інтернет-магазинах.
Про рівень цін на одяг чи взуття в Україні і за кордоном можна розмірковувати довго. Пригадується, коли у Києві відкривався перший магазин Gap, одна з журналісток відверто кепкувала з цін у ньому.
Вона стверджувала, що ціни в інтернет-магазині нижчі за ціни у Києві, і навіть якщо додати до ціни доставку зі США, купувати за кордоном буде вигідніше.
Те саме і в інших магазинах, наприклад, в Marks&Spencer. Там теж розпродаж. Ті самі омріяні багатьма -70%. Звичайні в’єтнамки або фліп-флопи коштують 69 грн. Здається, все гаразд. Проте є маленька ремарка. На вішалці, на якій, власне, й висять "уцінені" в’єтнамки, зазначена ціна 5 фунтів.
Фунт зараз коштує менше 13 гривень. Тобто перша ціна у Великій Британії цим капцям - 65 грн, а в нас з -70% знижкою - 69 грн. Хороша знижка. До речі, зараз ці капці продаються на сайті за 3 фунти, тобто десь за 40 грн.
Інший чудовий приклад - магазин Massimo Dutti. Марка належить уславленій компанії Inditex, яка також керує магазинами Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho.
Зараз на розпродажі бавовняний блейзер для українців коштує майже тисячу гривень. Якщо на сайті обрати своїм розташуванням Велику Британію, то той самий блейзер подешевшає наполовину.
Раніше на українському сайті Massimo Dutti був доступний блейзер з льону та бавовни за майже 1 400 грн. Минулого року такий же під час розпродажу коштував 800 грн. Хоча це як мінімум минулорічна річ, жодних цінових компромісів не помітно.
У зв’язку з цим пригадую феєричну розмову росіянина та американця російського походження. Після довгого обговорення цін на автомобілі перший просто вигукнув: "Ну от скажи: чому у вас цей джип коштує 20 тисяч баксів, а у нас - вже 60!". На жаль, мережі на такі питання завжди відповідають тишею.
Фото svidomo.org, gazeta.ua |
Звісно, існують як мінімум три поважні причини для таких цін. Перша - податки. Друга - особливості розмитнення: часто товар оцінюють дорожче, ніж він коштує насправді. Також не секрет, що навіть найбільші поважні міжнародні компанії готові сплачувати хабарі, якщо це необхідно. Звісно, всі ці витрати перекладаються на покупця.
І, нарешті, третя причина, яку дуже просто пояснити одним запитанням: "Якби ринок був таким, ти продавав би свій товар дешевше?".
На всі ці питання легко відповісти, якщо хочеш вести бізнес у цій країні. Справа лише у тому, що весь цей комплекс причин створює тиск на споживчий попит. Наприклад, молода людина замість того, щоб купити дві речі, купує одну. А це ті самі надходження до бюджету та хабарі з більшої кількості ввезених одиниць товару.
Навіщо вживати заходи? Краще поговорити про необхідність стимулювання розвитку економіки.