Українська правда

Як заробити мільярди на тарифах

Ймовірно, більшість бюджетних коштів з цієї гігантської суми опиниться на рахунках приватних підприємств, що контролюють власники з партквитками Партії регіонів. Схоже на фандрайзинг провладної партії напередодні парламентських виборів.

Суть "покращення" проста: Кабмін прийняв постанову з довгою назвою. Звучить вона так.

"Про затвердження Порядку та умов надання в 2012 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла в зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування".

Президент Віктор Янукович протягом свого дворічного президентства робив суперечливі заяви з приводу комунальних тарифів. Спочатку заявляв, що вони повинні бути однаковими в усіх регіонах України, потім - що вони мають бути економічно обґрунтованими.

За часів правління Януковича місцеві органи втратили можливість встановлювати тарифи на комунальні послуги. Палка виявилася з двома кінцями.

З одного боку, місцева влада здихалася прийняття непопулярних рішень про чергове підвищення тарифів, а з іншого - централізація й додаткова бюрократизація не сприяє встановленню економічно обґрунтованих тарифів.

Через це в місцевих громадах виникла додаткова напруга. Особливо дратливим для них є постійна необхідність дотувати з місцевих бюджетів власні комунальні підприємства, що займаються наданням комунальних послуг.

Місцеві комунальники, звичайно, "з вини попередників", протягом двох років у рази збільшили борги за енергоносії: природний газ та електроенергію.

Урядовці та посадовці обіцяли компенсацію, тобто централізовану ліквідацію місцевих економічних перекосів за допомогою субвенцій з державного бюджету.

Однак після прийняття вищезгаданої постанови, питань до уряду й політичної сили, що його сформувала, стало ще більше.

Лише побіжний погляд на таблицю з додатка №1 до урядової постанови виявив неабияку урядову вибірковість до вирішення місцевих економічних проблем комунальної галузі.

Розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, у 2012 році, тисяч гривень

Найменування місцевого бюджету

Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам

Бюджет Автономної республіки Крим

124 003,2

Обласний бюджет Вінницької області

4 197,5

Обласний бюджет Волинської області

4 154,2

Обласний бюджет Дніпропетровської області

498 033,5

Обласний бюджет Донецької області

885 207,2

Обласний бюджет Житомирської області

4 268,8

Обласний бюджет Закарпатської області

3 479,3

Обласний бюджет Запорізької області

10 413,3

Обласний бюджет Івано-Франківської області

2 269,3

Обласний бюджет Київської області

5 718,2

Обласний бюджет Кіровоградської області

3 973,5

Обласний бюджет Луганської області

208 076,2

Обласний бюджет Львівської області

15 514,5

Обласний бюджет Миколаївської області

1 920,2

Обласний бюджет Одеської області

8 273,9

Обласний бюджет Полтавської області

12 026,4

Обласний бюджет Рівненської області

2 488,9

Обласний бюджет Сумської області

3 596,7

Обласний бюджет Тернопільської області

2 125

Обласний бюджет Харківської області

235 159

Обласний бюджет Херсонської області

2 916,7

Обласний бюджет Хмельницької області

4 975,3

Обласний бюджет Черкаської області

4 430,9

Обласний бюджет Чернівецької області

4 500,7

Обласний бюджет Чернігівської області

3 488,4

Міський бюджет м. Києва

2 515 377

Міський бюджет м. Севастополя

4 503,2

Усього

4 575 090,9

Отже, лише на п'ять адміністративних одиниць - Кримську АР, Дніпропетровську, Донецьку, Луганську, Харківську області та Київ - виділено більше 4 млрд грн.

Є усі підстави вважати, що більшість бюджетних коштів з цієї гігантської суми опиниться на рахунках приватних підприємств, що контролюють власники з партквитками Партії регіонів. Схоже на такий собі фандрайзинг провладної партії напередодні парламентських виборів.

Прикро, що донорами в цьому проекті є платники податків.

Колонка є видом матеріалу, який відображає точку зору окремо взятого автора на окремо взяту тему. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди"  та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.