Українська правда

У Росії кількість інцидентів з цивільними літаками за рік зросла в 4 рази на тлі санкцій

- 2 грудня, 17:05

З січня по кінець листопада 2025 року кількість інцидентів з літаками російських авіакомпаній на тлі санкцій і відсутності власного виробництва запчастин зросла приблизно в чотири рази у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року.

Таку інформацію оприлюднила "Новая газета Европа" на основі даних профільного каналу Aviaincident.

За цей час на території Росії зафіксували понад 800 випадків несправностей, які призводили до скасування або екстреного переривання польоту, тоді як за аналогічний період 2024 року таких інцидентів було трохи більше 200.

Цьогоріч в російській комерційній авіації сталися дві аварії та дві авіакатастрофи, в яких загалом загинули 53 людини.

Як пише The Moscow Times, найбільшою з них була катастрофа літака Ан-24 авіакомпанії "Ангара" наприкінці липня. Літак зробили у 1976 році, тобто на момент катастрофи йому було майже 50 років і він відпрацював практично весь відведений виробником термін експлуатації.

На початку жовтня глава Росавіації Дмитро Ядров заявляв, що за песимістичним прогнозом у найближчі п'ять років Росія може втратити 339 літаків, включаючи 109 іноземних. Всього, за даними відомства, парк російських авіакомпаній налічує трохи більше 1000 цивільних повітряних суден.

Читайте також: На крилах "канібалізму": як санкції перетворюють російську авіацію на металобрухт

"Жах на крилах": як РФ втрачає "гордість" своєї цивільної авіації

Нагадаємо:

Раніше Ространснагляд повідомив про різке зростання кількості загиблих в авіакатастрофах у Росії.

Російським авіабудівникам не вдалося створити аналоги іноземних підшипників і електронної компонентної бази для літаків.

Раніше ЕП писала, що літаки Sukhoi Superjet 100 через відсутність західних запчастин опинились на межі зняття з експлуатації.