Рынок астрологических приложений – 2 миллиарда долларов и растет как на дрожжах. Почему так взлетел бизнес на предвидениях
Как зарабатывают астрологические приложения, кто их клиент и почему в последние годы спрос на предсказания безумно растет. (укр)
Глобальний ринок астрологічних застосунків вже перетнув позначку 2 млрд дол, а за наступні чотири роки може вирости до майже 8 млрд дол. В еру масової цифровізації гороскопи та передбачення мали б залишитися на сторінках друкованих газет та журналів.
Проте невизначеність світу, війни та економічні кризи змушують людей дедалі частіше шукати інформацію про майбутнє. Так, за півтора року великої війни в етері національного телемарафону можна було не раз бачити людей, які за допомогою карт Таро прогнозували розвиток бойових дій в Україні.
Бізнес астрологічних додатків – це не просто щоденний гороскоп, а система послуг включно з консультаціями експертів. Щодня мільйони людей готові витрачати сотні доларів на те, щоб краще розуміти себе, своїх партнерів чи своє майбутнє. Набувають популярності астрологічні прогнози для бізнесу.
Як астрологія диджиталізувалася? Чому кожне нове покоління частіше звертається до астрології і як на таких застосунках заробляють компанії?
Популярність астрологічних застосунків
Хоча астрологія як наука існує чотири тисячоліття, масова диджиталізація останніх років дозволила їй пережити черговий ренесанс. Застосунки, у яких зібрані основні астрологічні послуги, стали розглядатися як прибутковий бізнес.
Недавнє дослідження компанії IBISWorld показало: щороку американці витрачають 2,2 млрд дол на різні містичні послуги. Це, зокрема, хіромантія, карти Таро, астрологічні програми.
Особливе місце в цій сфері посідають астрологічні застосунки. Ще у 2019 році їх дохід зріс на 64% порівняно з попереднім роком, досягнувши 40 млн дол. Зараз, за даними Business Research insights, глобальний ринок астрологічних додатків перетнув позначку 2 млрд дол, а за наступні чотири роки може вирости до майже 8 млрд дол.
Лише на App Store є 5 тис таких застосунків. Найбільш відомі – Co-star, Sanctuary, Nebula – створили недавно. Останній є творінням української ІТ-компанії OBRIO. Як згадує СЕО OBRIO Олександр Федоров, його команда звернула увагу на цей ринок у 2018 році, коли Co-star та Sanctuary залучали інвестиції в Кремнієвій долині.
Co-star та Sanctuary вважалися одними з перших успішних стартапів у сфері астрології. Перший залучив понад 20 млн дол інвестицій. Йому пророкували долю Spotify, вартість якого – 24 млрд дол, або додатку для знайомств Tinder.
Застосунок Nebula, який створили українці, за чотири роки існування досягнув позначки 20 млн завантажень і 300 тис активних користувачів щодня.
Чому застосунки про астрологію стають популярними
Уперше зростання популярності астрологічних застосунків зафіксували у 2020 році. Це був рік, коли людство більшість часу провело вдома, тому не випадково він став і періодом популяризації астрології.
Будь-які нестабільні процеси в житті, а пандемія була саме такою, викликають у людей тривогу за майбутнє. Як показують дослідження, між гострою кризою, яку переживає людина, наприклад, розлучення чи втрату роботи, і вірою в астрологію існує тісний зв'язок.
Важливо, що інтерес до астрології корелюється з кількістю особистих негараздів. Саме тому астрологія вважається інструментом, до якого можна звертатися в період криз. Події, що спричиняють вакуум довкола розуміння майбутнього, змушують людей шукати альтернативні шляхи для отримання відповідей.
Цей зв'язок простежується в історичній ретроспективі. За словами професорки Кембриджського університету Лорен Касселл, яка вивчала поширеність астрології протягом історії, ця галузь занепала на тлі наукової революції в 16-17 століттях, коли акцент був зроблений на раціоналізмі.
Проте під час Великої депресії 1930-х років у США, а також у Німеччині між двома світовими війнами активно зростала кількість статей, присвячених астрології.
Крім того, люди, схильні приписувати тим чи іншим подіям власного життя результати діяльності зовнішніх факторів, частіше звертаються до астрології. До прикладу, один з пʼяти американців стверджує, що робив той чи інший фінансовий вибір на основі свого гороскопа, а ще 30,6% думали про це.
Ба більше, 42,1% опитаних американців за допомогою гороскопа почали відкладати більше грошей, 23,1% – купували чи продавали акції, 23,1% стверджували, що завдяки астрології наважилися змінити роботу. 21,1% сказали, що їхній гороскоп спонукав їх до розмови з керівництвом про зарплату.
Серед поколінь саме міленіали, яким зараз 26-40 років і які є найбільш платоспроможною частиною населення, найчастіше (30,1%) ухвалюють рішення на основі астрології. Згідно з дослідженням Американської психологічної асоціації, у 2015 році саме міленіали були поколінням, яке зазнало найбільше стресу, і найчастіше його джерелом були фінансові проблеми. Зараз лідерство перебрало покоління Z, яке має ті ж проблеми.
Відповідно, цифровізація астрологічних послуг зростатиме, оскільки персональний простір смартфона стає ідеальним місцем для вирішення питань щодо майбутнього.
Як заробляють астрологічні застосунки
Co-star завантажується безкоштовно. При реєстрації користувач вводить дату, час і місце свого народження, щоб отримати астрологічну карту та щоденні гороскопи.
Основним способом монетизації застосунку є платні послуги та підписки. Користувачі можуть заплатити 2,99 дол за введення інформації про народження друзів або партнерів, щоб порівняти натальні карти (астрологічна карта за датою народження) та побачити сумісність. Також можна замовити розширені діаграми за 8,99 дол.
Крім того, можна отримувати персоналізований аналіз еросу для пар за 6,99 дол щомісяця або "ставити питання зіркам" по 0,99 дол за одне питання і 6,99 дол – за 20 запитань.
Co-star для створення прогнозів використовує бази даних NASA та штучний інтелект. За словами творців застосунку, це дає змогу створювати найкращі прогнози для користувачів.
Sanctuary – безкоштовний застосунок, який надає користувачам щоденні гороскопи. Його часто називають "Uber для астрологічних прогнозів", адже за 19,99-199,99 дол на місяць можна вибрати для консультацій власного астролога, екстрасенса або читача карт Таро.
Nebula, як і його конкуренти, базово безкоштовний застосунок. При реєстрації вводяться дата, час і місце народження користувача для створення астрологічної карти. На її основі створюється прогноз. Прогнози створюються людиною та нейромережею, де частину текстів пише астролог, а іншу частину генерує штучний інтелект.
У компанії зазначають, що застосунок має три джерела монетизації: преміум-підписка, реклама та консультації з експертами. Користувач може обрати систему передплати, її ціна – від 2,99 дол до 49,99 дол на місяць. Два роки тому Nebula запустила платформу для спілкування з астрологами AskNebula. Застосунок щороку приносить 40-50 млн дол.
Головним завданням такого бізнесу є втримання клієнта. Co-star для цього постійно надсилає повідомлення на кшталт "приглушіть своє его", "твоя увага – це подарунок". Це спонукає користувачів частіше взаємодіяти із застосунком.
Форми залучень можуть бути різними: від безкоштовних пробних версій до розширення можливостей найбільш затребуваних послуг. У Nebula однією з найбільш популярних є функція перевірки сумісності знаків зодіаку.
Хто найчастіше користується астрологічними застосунками
У компанії OBRIO зазначають, що більшість їхніх користувачів – це жінки віком від 18 до 25 років. Серед українських користувачів застосунок не такий популярний: на нього припадають 0,2% загальної аудиторії Nebula. Бізнес компанії орієнтований на ринки США та ЄС. Серед усієї аудиторії застосунку 70% – жінки, 24% – чоловіки, 6% – небінарні.
В Україні такі застосунки поки не набули достатньої популярності, тож локалізації відомих астрологічних застосунків для українського ринку наразі нема.