Проезд подорожал: как сэкономить на общественном транспорте
ЭП отвечает на главные вопросы о новой тарифной политике киевского транспорта и объясняет, как можно сэкономить на проезде. (укр)
Що сталося?
Разово проїхати в метро, автобусі, тролейбусі, міській електричці, фунікулері, трамваї стане дорожче. З 14 липня вартість проїзду в Києві у всіх видах комунального громадського транспорту виросла до 8 грн.
Міський голова столиці Віталій Кличко заявив, що без такого підвищення Київ не зміг би уникнути кризи у транспортній сфері.
"За останні роки ми купили 100 автобусів, 103 тролейбуси, 45 трамваїв. Але зараз ситуація така, що скоро на цьому транспорті нікому буде працювати — підприємствам не вистачає фахівців, потрібно підвищувати зарплату транспортникам. І на це у першу чергу підуть гроші від збільшення вартості проїзду", — додав Кличко.
Він також додав, що безкоштовний проїзд у комунальному громадському транспорті для пільгових категорій населення — пенсіонерів, школярів, інвалідів, учасників бойових дій — залишиться безкоштовним.
Які тарифи найвигідніші?
Метро
При користуванні метрополітеном найвигідніше поповнювати безконтактну картку метро одразу на 50 поїздок, адже за таких умов разовий проїзд коштуватиме 6,5 грн.
1-9 | 8,00 |
10-19 | 7,70 |
20-29 | 7,40 |
30-39 | 7,10 |
40-49 | 6,80 |
50 | 6,50 |
За один раз можна придбати лише 50 поїздок, всього ж безконтактна картка розрахована на 100 поїздок.
Заставна вартість безконтактної картки теж зросла. З 14 липня вона коштує 15 грн, що на 3 грн більше, ніж досі.
Метро і наземний транспорт
Тим, хто регулярно користується наземним транспортом і метро, доречно купувати комплексні проїзні на обмежену кількість поїздок.
Оскільки у громадському транспорті Києва електронна система пропуску є тільки в метро, фунікулері та швидкісному трамваї, облік поїздок ведеться тільки у цих видах транспорту.
Отже, з проїзного на метрополітен та будь-який наземний транспорт придбані поїздки будуть зніматися тільки в метро, а користування наземним транспортом буде безлімітним.
Таким чином, купуючи проїзний на 46 поїздок за 570 грн, користувач сплачує за одну поїздку 12 грн, але в цю суму закладене безлімітне користування іншим видом транспорту.
Без обмеження кількості поїздок
Найвигідніший варіант для тих, хто використовує один вид транспорту, — картка без обмеження кількості проїздок. Такий проїзний коштує 390 грн. При використанні транспорту принаймні двічі на день ціна за проїзд становитиме 6 грн і менше.
А що з тарифами на MetroPass?
Користувачі MetroPass теж можуть економити. Як і при користуванні безконтактною карткою, поповнення одразу на десять поїздок знижує ціну однієї на 3-13%. Отже, чим більше поїздок придбано, тим нижчою буде ціна.
Що буде з придбаними раніше безконтактними картками?
Усі поїздки на безконтактних картках метро або MetroPass, придбані за старим тарифом, дійсні. MetroPass можна поповнити на автоматизованій станції "Кловська", а безконтактні картки метро — на будь-якій станції. До кінця липня всі придбані місячні проїзні квитки також залишаються дійсними.
То тепер викидати старі жетони?
Викидати старі жетони не потрібно. З 14 липня скористатися синім жетоном для проїзду неможливо, але його можна обміняти без доплати на новий у будь-якій касі метро.
Обміняти два і більше жетони можна у сервісних центрах на станціях "Майдан Незалежності", "Дорогожичі", "Політехнічний інститут", "Дарниця" (вестибюль № 2) з 8 до 19 години без вихідних.
Міняти жетони можна до кінця серпня, але вже з доплатою, а з 1 вересня 2018 року обміняти або повернути кошти за раніше придбані жетони буде неможливо.
А куди дівати старі разові квитки та проїзні?
Скористатися разовими квитками на проїзд за старою ціною можна до кінця липня. З 1 серпня їх можна буде обміняти на нові з доплатою у Службі організації збору та обліку виручки на вулиці Казимира Малевича, 127. Усі придбані проїзні на липень будуть дійсні до кінця місяця.
То маршрутки тепер теж подорожчають удвічі?
Поки що ні. Проїзд у маршрутних таксі Києва, які підпорядковуються Київпастрансу, буде коштувати не менше 8 грн. Приватні перевізники визначатимуть ціни на квитки самостійно. Міська влада з 2015 року не регулює тарифи перевізників.