Электромобиль и "гибрид": что лучше
"Экономическая правда" сравнила цену и запас хода 50 электрокаров и гибридных авто.
У гонитві за званням світового лідера за темпами зростання кількості електромобілів Україна не приділяє належної уваги гібридним автомобілям — PHEV. Учасники ринку, уряд та законодавці намагаються перескочити з бензинової ери в електромобільні, минаючи етап "гібридів".
Скасування мита і ПДВ при імпорті діє тільки на електромобілі. Подані до парламенту законопроекти для розвитку ринку електротранспорту також стосуються винятково електрокарів.
"Гібридні" пільги
Тимчасом у США та Євросоюзі пільги поширюються і на придбання гібридних автомобілів. У Сполучених Штатах податковий кредит на купівлю PHEV становить 3501-6670 дол, на електрокар — 7 500 дол. У Грузії почався бум гібридних автомобілів після зниження митних зборів на 50% у 2016 році.
В Україні продажі електрокарів стрімко ростуть, проте зарядна інфраструктура країни лише зароджується. В автопарку — 81% уживаних електрокарів Nissan Leaf із запасом ходу до 100 км. Вони придатні лише для переміщення в межах міста.
Тимчасом деякі гібридні авто пропонують запас ходу на електротязі 47 км, витрату пального у змішаному циклі 1,1 л на 100 км, загальний запас ходу 1 014 км і нижчу ціну, ніж у Nissan Leaf 2018 року на 40 кВт.
Авторитетне онлайн-видання Inside EVs опублікувало докладний список, який містить понад 50 найпопулярніших у США електрокарів та гібридних автомобілів. ЕП порівняла ціни і запас ходу електромобілів та "гібридів".
Муки вибору
У таблиці вказані ключові дані кожного авто, крім витрат пального у "гібридів". Тут найцікавіше — розмір податкової знижки на гібридні машини. Вона коливається у широкому діапазоні. Тимчасом знижка на електрокари всюди одна — 7 500 дол.
Конкуренти за ціною і запасом ходу
У першій вибірці автомобілі відсортовані за зростанням ціни з урахуванням податкової знижки. Несподівано на друге місце потрапив "гібрид" Hyundai Ioniq Hybrid 2018 року з ціною 21 292 дол і запасом ходу 1 014 км.
Народний електрокар Nissan Leaf 40 кВт 2018 року потрапив на шосте місце — 23 375 дол. На сьомому місці з різницею 100 дол — "гібрид" Toyota Prius Prime.
Загалом завдяки більш високій податковій знижці електрокари мають хороші конкурентні позиції. Однак з точки зору запасу ходу, ціни і зручності заправки позиції "гібридів" міцніші.
Найнижча ціна автомобіля з урахуванням податкового кредиту | |||||
Зеленим кольором відмічені електромобілі | |||||
Тип ТС | Бренд | Модель | Ціна, дол | Запас ходу, км | Батарея (кВт) |
EV | smart | fortwo ED Coupe (2018) | 17,150 | 93 | 17,60 |
PHEV | Hyundai | IONIQ Plug-m Hybrid (2018) | 21,292 | 1,014 | 8,90 |
EV | smart | fortwo ED Cabno (2018) | 21,350 | 92 | 17,60 |
EV | Ford | Focus Electric (2018) | 22,495 | 185 | 33,50 |
EV | Hyundai | IONIQ Electric (2018) | 22,885 | 200 | 28 |
EV | Nissan | LEAF (40 kWh) (2018) | 23,375 | 243 | 40 |
PHEV | Toyota | Prius Prime (2018) | 23,493 | 1,030 | 8,80 |
EV | Volkswagen | e-Golf (2018) | 23,845 | 201 | 35,80 |
PHEV | Ford | C-Max Energi (2017) | 23,988 | 917 | 7,60 |
PHEV | Kia | Niro PHEV (2018) | 24,297 | 901 | 8,90 |
EV | Fiat | 500e (2017) | 26,490 | 135 | 24 |
PHEV | Chevrolet | Volt (2018) | 26,595 | 676 | 18,40 |
PHEV | Honda | Clarity Plug-in Hybrid (2018) | 26,790 | 547 | 17 |
EV | Kia | Soul EV (2018) | 27,345 | 179 | 30 |
PHEV | Ford | Fusion Energi (2018) | 28,268 | 982 | 7,60 |
EV | Tesla | Model 3 Standard | 28,500 | 354 | |
PHEV | Mitsubishi | Outlander PHEV (2018) | 29,754 | 499 | 12 |
EV | Chevrolet | Bolt EV (2018) | 29,995 | 383 | 60 |
PHEV | Hyundai | Sonata PHEV (2017) | 30,566 | 950 | 9,80 |
PHEV | Kia | Optima PHEV (2018) | 31,186 | 982 | 9,80 |
PHEV | Chrysler | Pacifica Hybrid (2018) | 33,590 | 917 | 16 |
PHEV | MINI | Cooper S E Countryman ALL4 (2018) | 33,649 | 435 | 7,60 |
PHEV | Audi | A3 Sportback e-tron (2018) | 35,973 | 644 | 8,80 |
EV | Tesla | Model 3 Long Range (2018) | 37,500 | 499 | 80,50 |
EV | BMW | i3 (33.2 kWh) (2018) | 37,945 | 183 | 33,20 |
EV | BMW | i3s (33.2 kWh) (2018) | 41,145 | 172 | 33,20 |
PHEV | BMW | i3 REx (33.2 kWh) (2018) | 41,795 | 290 | 33,20 |
PHEV | BMW | 330e iPerformance (2018) | 42,594 | 563 | 7,60 |
PHEV | BMW | i3s REx (33.2 kWh) (2018) | 44,995 | 290 | 33,20 |
PHEV | Mercedes | C350e (2018) | 45,394 | 660 | 6,20 |
PHEV | Volvo | XC60 T8 Twin Engine (2018) | 48,893 | 595 | 10,40 |
PHEV | BMW | 530e iPerformance (2018) | 48,977 | 595 | 9,40 |
PHEV | BMW | 530e xDrive iPerformance (2018) | 51,277 | 579 | 9,40 |
PHEV | Volvo | S90 T8 Twin Engine (2018) | 59,643 | 660 | 10,40 |
PHEV | BMW | X5 xDrive40e(2018) | 60,077 | 869 | 9,20 |
PHEV | Volvo | XC90 T8 Twin Engine (2018) | 60,943 | 612 | 9,20 |
PHEV | Mercedes | GLE 550e (2018) | 63,235 | 740 | 8,80 |
EV | Tesla | Model S75D (2018) | 68,200 | 417 | 75 |
PHEV | Cadillac | CT6 PHEV (2018) | 68,590 | 692 | 18,40 |
EV | Tesla | Model X 75D (2018) | 73,200 | 383 | 75 |
PHEV | Porsche | Cayenne S E-Hybrid (2018) | 75,614 | 789 | 10,80 |
PHEV | BMW | 740e xDrive iPerformance (2018) | 87,027 | 547 | 9,20 |
EV | Tesla | Model S 100D (2018) | 87,700 | 539 | 100 |
EV | Tesla | Model X 100D (2018) | 89,700 | 475 | 100 |
PHEV | Mercedes | S550e (2017) | 93,135 | 724 | 8,70 |
PHEV | Porsche | Panamera 4 E-Hybrid (2018) | 93,980 | н.д. | 14,10 |
PHEV | Karma | Revero (2018) | 123,900 | 386 | 21,40 |
EV | Tesla | Model S P100DL (2018) | 128,700 | 507 | 100 |
EV | Tesla | Model X P100DL (2018) | 133,700 | 465 | 100 |
PHEV | BMW | i8 Coupe (2018) | 143,495 | н.д. | 11,60 |
PHEV | BMW | i8 Roadster (2018) | 159,295 | н.д. | 11,60 |
PHEV | Porsche | Panamera Turbo S E-Hybrid (2018) | 178,780 | н.д. | 14,10 |
EV | Honda | Clarity Electric (2017) | только аренда | 143 | 25,50 |
У другій вибірці автомобілі розмістилися за запасом ходу. Тут безумовними лідерами стали Hyundai Ioniq Plug-m Hybrid і Toyota Prius Prime.
Найбільший запас ходу | |||||
Зеленим кольором відмічені електромобілі | |||||
Тип ТС | Бренд | Модель | Запас ходу, км | Ціна, дол | Батарея, кВт |
PHEV | Toyota | Prius Prime (2018) | 1,030 | 23,493 | 8,80 |
PHEV | Hyundai | IONIQ Plug-m Hybrid (2018) | 1,014 | 21,292 | 8,90 |
PHEV | Ford | Fusion Energi (2018) | 982 | 28,268 | 7,60 |
PHEV | Kia | Optima PHEV (2018) | 982 | 31,186 | 9,80 |
PHEV | Hyundai | Sonata PHEV (2017) | 950 | 30,566 | 9,80 |
PHEV | Ford | C-Max Energi (2017) | 917 | 23,988 | 7,60 |
PHEV | Chrysler | Pacifica Hybrid (2018) | 917 | 33,590 | 16 |
PHEV | Kia | Niro PHEV (2018) | 901 | 24,297 | 8,90 |
PHEV | BMW | X5 xDrive40e(2018) | 869 | 60,077 | 9,20 |
PHEV | Porsche | Cayenne S E-Hybrid (2018) | 789 | 75,614 | 10,80 |
PHEV | Mercedes | GLE 550e (2018) | 740 | 63,235 | 8,80 |
PHEV | Mercedes | S550e (2017) | 724 | 93,135 | 8,70 |
PHEV | Cadillac | CT6 PHEV (2018) | 692 | 68,590 | 18,40 |
PHEV | Chevrolet | Volt (2018) | 676 | 26,595 | 18,40 |
PHEV | Mercedes | C350e (2018) | 660 | 45,394 | 6,20 |
PHEV | Volvo | S90 T8 Twin Engine (2018) | 660 | 59,643 | 10,40 |
PHEV | Audi | A3 Sportback e-tron (2018) | 644 | 35,973 | 8,80 |
PHEV | Volvo | XC90 T8 Twin Engine (2018) | 612 | 60,943 | 9,20 |
PHEV | Volvo | XC60 T8 Twin Engine (2018) | 595 | 48,893 | 10,40 |
PHEV | BMW | 530e iPerformance (2018) | 595 | 48,977 | 9,40 |
PHEV | BMW | 530e xDrive iPerformance (2018) | 579 | 51,277 | 9,40 |
PHEV | BMW | 330e iPerformance (2018) | 563 | 42,594 | 7,60 |
PHEV | Honda | Clarity Plug-in Hybrid (2018) | 547 | 26,790 | 17 |
PHEV | BMW | 740e xDrive iPerformance (2018) | 547 | 87,027 | 9,20 |
EV | Tesla | Model S 100D (2018) | 539 | 87,700 | 100 |
EV | Tesla | Model S P100DL (2018) | 507 | 128,700 | 100 |
PHEV | Mitsubishi | Outlander PHEV (2018) | 499 | 29,754 | 12 |
EV | Tesla | Model 3 Long Range (2018) | 499 | 37,500 | 80,50 |
EV | Tesla | Model X 100D (2018) | 475 | 89,700 | 100 |
EV | Tesla | Model X P100DL (2018) | 465 | 133,700 | 100 |
PHEV | MINI | Cooper S E Countryman ALL4 (2018) | 435 | 33,649 | 7,60 |
EV | Tesla | Model S75D (2018) | 417 | 68,200 | 75 |
PHEV | Karma | Revero (2018) | 386 | 123,900 | 21,40 |
EV | Chevrolet | Bolt EV (2018) | 383 | 29,995 | 60 |
EV | Tesla | Model X 75D (2018) | 383 | 73,200 | 75 |
EV | Tesla | Model 3 Standard | 354 | 28,500 | |
PHEV | BMW | i3 REx (33.2 kWh) (2018) | 290 | 41,795 | 33,20 |
PHEV | BMW | i3s REx (33.2 kWh) (2018) | 290 | 44,995 | 33,20 |
EV | Nissan | LEAF (40 kWh) (2018) | 243 | 23,375 | 40 |
EV | Volkswagen | e-Golf (2018) | 201 | 23,845 | 35,80 |
EV | Hyundai | IONIQ Electric (2018) | 200 | 22,885 | 28 |
EV | Ford | Focus Electric (2018) | 185 | 22,495 | 33,50 |
EV | BMW | i3 (33.2 kWh) (2018) | 183 | 37,945 | 33,20 |
EV | Kia | Soul EV (2018) | 179 | 27,345 | 30 |
EV | BMW | i3s (33.2 kWh) (2018) | 172 | 41,145 | 33,20 |
EV | Honda | Clarity Electric (2017) | 143 | н.д. | 25,50 |
EV | Fiat | 500e (2017) | 135 | 26,490 | 24 |
EV | smart | fortwo ED Coupe (2018) | 93 | 17,150 | 17,60 |
EV | smart | fortwo ED Cabno (2018) | 92 | 21,350 | 17,60 |
PHEV | Porsche | Panamera 4 E-Hybrid (2018) | н.д. | 93,980 | 14,10 |
PHEV | BMW | i8 Coupe (2018) | н.д. | 143,495 | 11,60 |
PHEV | BMW | i8 Roadster (2018) | н.д. | 159,295 | 11,60 |
PHEV | Porsche | Panamera Turbo S E-Hybrid (2018) | н.д. | 178,780 | 14,10 |
Ioniq Plug-m Hybrid
Toyota Prius Prime
Найкращі електрокари і "гібриди"
Серед електромобілів у співвідношенні ціна — запас ходу оптимальними виявилися Ford Focus Electric, Hyundai Ioniq Electric і Nissan Leaf. До речі, якщо у США Hyundai Ioniq Electric з податковою знижкою коштує 21 292 дол, то в Україні за курсом 26,15 ціна на офіційне авто стартує із 30 768 дол.
Найдешевший електромобіль з найбільшим запасом ходу | |||||
Зеленим кольором відмічені електромобілі | |||||
Тип ТС | Бренд | Модель | Ціна, дол | Запас ходу, км | Батарея, кВт |
EV | smart | fortwo ED Coupe (2018) | 17,150 | 93 | 17,60 |
EV | smart | fortwo ED Cabno (2018) | 21,350 | 92 | 17,60 |
EV | Ford | Focus Electric (2018) | 22,495 | 185 | 33,50 |
EV | Hyundai | IONIQ Electric (2018) | 22,885 | 200 | 28 |
EV | Nissan | LEAF (40 kWh) (2018) | 23,375 | 243 | 40 |
EV | Volkswagen | e-Golf (2018) | 23,845 | 201 | 35,80 |
EV | Fiat | 500e (2017) | 26,490 | 135 | 24 |
EV | Kia | Soul EV (2018) | 27,345 | 179 | 30 |
EV | Tesla | Model 3 Standard | 28,500 | 354 | н.д. |
EV | Chevrolet | Bolt EV (2018) | 29,995 | 383 | 60 |
EV | Tesla | Model 3 Long Range (2018) | 37,500 | 499 | 80,50 |
EV | BMW | i3 (33.2 kWh) (2018) | 37,945 | 183 | 33,20 |
EV | BMW | i3s (33.2 kWh) (2018) | 41,145 | 172 | 33,20 |
EV | Tesla | Model S75D (2018) | 68,200 | 417 | 75 |
EV | Tesla | Model X 75D (2018) | 73,200 | 383 | 75 |
EV | Tesla | Model S 100D (2018) | 87,700 | 539 | 100 |
EV | Tesla | Model X 100D (2018) | 89,700 | 475 | 100 |
EV | Tesla | Model S P100DL (2018) | 128,700 | 507 | 100 |
EV | Tesla | Model X P100DL (2018) | 133,700 | 465 | 100 |
EV | Honda | Clarity Electric (2017) | только аренда | 143 | 25,50 |
Ford Focus Electric
Nissan Leaf
Серед "гібридів" з точки зору співвідношення ціна — запас ходу на батареї найкращими виявилися Hyundai Ioniq Plug-m Hybrid і Toyota Prius Prime.
Найдешевший "гібрид" з найбільшим запасом ходу на батареї | |||||
Тип ТС | Бренд | Модель | Ціна, дол | EPA | Запас ходу, км |
PHEV | Hyundai | IONIQ Plug-m Hybrid (2018) | 21292 | 47 | 1014 |
PHEV | Toyota | Prius Prime (2018) | 23493 | 40 | 1030 |
PHEV | Ford | C-Max Energi (2017) | 23988 | 32 | 917 |
PHEV | Kia | Niro PHEV (2018) | 24297 | 42 | 901 |
PHEV | Chevrolet | Volt (2018) | 26595 | 85 | 676 |
PHEV | Honda | Clarity Plug-in Hybrid (2018) | 26790 | 76 | 547 |
PHEV | Ford | Fusion Energi (2018) | 28268 | 34 | 982 |
PHEV | Mitsubishi | Outlander PHEV (2018) | 29754 | 35 | 499 |
PHEV | Hyundai | Sonata PHEV (2017) | 30566 | 43 | 950 |
PHEV | Kia | Optima PHEV (2018) | 31186 | 47 | 982 |
PHEV | Chrysler | Pacifica Hybrid (2018) | 33590 | 53 | 917 |
PHEV | MINI | Cooper S E Countryman ALL4 (2018) | 33649 | 19 | 435 |
PHEV | Audi | A3 Sportback e-tron (2018) | 35973 | 26 | 644 |
PHEV | BMW | i3 REx (33.2 kWh) (2018) | 41795 | 156 | 290 |
PHEV | BMW | 330e iPerformance (2018) | 42594 | 23 | 563 |
PHEV | BMW | i3s REx (33.2 kWh) (2018) | 44995 | 156 | 290 |
PHEV | Mercedes | C350e (2018) | 45394 | 13 | 660 |
PHEV | Volvo | XC60 T8 Twin Engine (2018) | 48893 | 27 | 595 |
PHEV | BMW | 530e iPerformance (2018) | 48977 | 26 | 595 |
PHEV | BMW | 530e xDrive iPerformance (2018) | 51277 | 23 | 579 |
PHEV | Volvo | S90 T8 Twin Engine (2018) | 59643 | 34 | 660 |
PHEV | BMW | X5 xDrive40e(2018) | 60077 | 21 | 869 |
PHEV | Volvo | XC90 T8 Twin Engine (2018) | 60943 | 31 | 612 |
PHEV | Mercedes | GLE 550e (2018) | 63235 | 13 | 740 |
PHEV | Cadillac | CT6 PHEV (2018) | 68590 | 50 | 692 |
PHEV | Porsche | Cayenne S E-Hybrid (2018) | 75614 | 23 | 789 |
PHEV | BMW | 740e xDrive iPerformance (2018) | 87027 | 23 | 547 |
PHEV | Mercedes | S550e (2017) | 93135 | 19 | 724 |
PHEV | Porsche | Panamera 4 E-Hybrid (2018) | 93980 | 39 | н.д. |
PHEV | Karma | Revero (2018) | 123900 | 60 | 386 |
PHEV | BMW | i8 Coupe (2018) | 143495 | 37 | н.д. |
PHEV | BMW | i8 Roadster (2018) | 159295 | 35 | н.д. |
PHEV | Porsche | Panamera Turbo S E-Hybrid (2018) | 178780 | 35 | н.д. |
Оптимальна альтернатива
Дослідження ринку електрокарів та гібридних автомобілів США показало, що гібридні авто — це логічний етап переходу від бензинових машин до електричних. Гібридні автомашини характеризуються великим запасом ходу, низькою витратою пального і мінімальними шкідливими викидами.
Головне — уряд США за допомогою податкових пільг стимулює ринок гібридних автомобілів. В результаті вони конкурують за ціною з електрокарами, забезпечують більш широкий асортимент і стають оптимальною альтернативою жорсткому переходу з бензинових авто на електрокари.