Украинская правда

Дороги позора. Адский маршрут Днепропетровск-Николаев: что дальше?

Местные активисты и фермеры перекрыли дорогу бетонными блоками и уже неделю не пропускают транспорт. Они требуют ремонта полностью разбитого покрытия. (Укр.)

ЕП продовжує досліджувати найгірші автотраси країни, які у першу чергу потребують ремонту.

Ціль - виявити найбільш занедбані дороги і відповісти на питання, який ремонт на таких шляхах можливий у короткостроковій або середньостроковій перспективах.

Чи відбувається ремонт, чи вистачає коштів, і як залучити фінансування.

ЕП уже писала про траси Одеса-Рені та Львів-Радехів-Луцьк. Новий об'єкт дослідження - в центральній Україні. Це траса Н-11 "Дніпропетровськ-Миколаїв".

Якщо дорогами, які ЕП аналізувала раніше, можна було хоч якось пересуватися, то ця взагалі не витримує критики. Дорога непридатна для використання. Тож не дивно, що люди починають перекривати рух на знак протесту.

Днями в районі міста Новий Буг кілька десятків місцевих активістів і фермерів перекрили дорогу бетонними блоками і вже тиждень не пропускають транспорт.

Фото Тут.інфо

Щодня у пікеті беруть участь 50-200 людей. Вони вимагають ремонту вщент розбитого дорожнього покриття.

Спочатку пікетувальники не пропускали лише вантажівки. Згодом вантажні автомобілі перекрили проїзд легковим авто. Зараз водії, знаючи про блокаду, намагаються об'їжджати цю ділянку.

Відео Тут.інфо

Поліція відкрила кримінальне провадження за статтею про блокування транспортних комунікацій. Санкція за такі дії - від штрафу до обмеження волі на термін до трьох років.

Влада у 2015 році говорила про необхідність терміново відремонтувати дорогу. Восени навіть зробили косметичний ремонт, але за зиму дорога знову зіпсувалася.

Що було до цього? Наприкінці 2015 року Миколаївська міськрада створила робочу групу з питань ремонту та реконструкції зазначеної траси.

Рада зібралася на засідання у листопаді 2015 року і заявила, що "народні обранці роблять все можливе, щоб вже наступного року не просто виконувати ямковий ремонт, а почати будівництво нової дороги".

Проте, як повідомили ЕП в "Укравтодорі", на 2016 рік не заплановано жодних видатків на планування капітальних робіт та їх реалізацію. Варто звернути увагу на цифри, до яких апелюють "Укравтодор" та обласні служби автомобільних доріг.

У дорожньому відомстві зазначають, що для відновлення автомобільної дороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв необхідно 4,8 млрд грн.

Миколаївські чиновники кажуть, що для капітального ремонту ділянки, яка проходить на території їхньої області, 133 кілометри, необхідно 2,5 млрд грн. Вони заявляють, що навесні 2016 року потрібно починати капітальний ремонт.

В "Укравтодорі" переконують, що у 2016 році планується лише ямковий ремонт автошляху. Що насправді буде з цією трасою - досі не зрозуміло. Наразі ймовірним здається лише ямковий ремонт всього автошляху.

"Цього року фінансування з державного бюджету на розвиток та утримання дорожньої мережі становить 6,5 млрд грн. За ці кошти планується відремонтувати найбільш зруйновані ділянки доріг, у тому числі - окремих ділянок автомобільної дороги Н-11 Дніпропетровськ-Миколаїв", - відповіли в "Укравтодорі".

Тоді залишається відкритим питання, про який проект капітального ремонту та реконструкції казали чиновники Миколаївської області. Виявилося, що навесні 2015 року тогочасний керівник Служби автомобільних доріг Миколаївської області пропонував місцевим представникам бізнесу і громаді допомогти з фінансуванням.

"Ми конкретно не говоримо, щоб ви здали 1 мільйон, 100 мільйонів або 1 мільярд. Питання в іншому: якщо є можливість допомогти, допоможімо. Знайдімо спільний компроміс, який дозволить нам вирішити це питання. Це буде, в першу чергу, у ваших інтересах", - звертався Валерій Блошенко до бізнесменів.

Судячи з нинішнього стану дороги, бізнес Миколаївщини таку ідею не підтримав.

Через півроку інші представники миколаївської влади запропонували піти іншим шляхом: перекрити дорогу на знак протесту. Як повідомляють місцеві ЗМІ, до організації пікетів був причетний депутат від "Блоку Петра Порошенка" Андрій Вадатурський - син власника агрохолдингу "Нібулон" Олексія Вадатурського.

Тоді місцевих жителів вдалося переконати відновити рух. Вадатурський же подав на сайті президента електронну петицію з проханням до президента "винайти можливість фінансування для термінового проведення капітального ремонту автодороги Дніпропетровськ-Миколаїв".

Петиція була опублікована 21 грудня 2015 року, але назбирала лише чверть необхідних підписів. Шансів на те, що вона буде розглянута, надто мало.

Таким чином, що підтвердила і служба автомобільних доріг Миколаївщини, єдине реальне джерело фінансування капітального ремонту шляху - передбачені бюджетом кошти, яких може вистачити на капітальний ремонт лише однієї траси.

У будь-якому разі проекту реконструкції нема, однак є приголомшлива цифра - 4,8 млрд грн. Ямковий ремонт - це новий пікет уже незабаром. Хоча цей ще не закінчився.

13.02.2016. 20:53. "Вот уроды. Да там уже не дорога, а направление. Причем это все убивается не первый год. Какой ямочный ремонт, там нужна новая трасса".

18.02.2016. 16:33. "Рассказывать про ямы не буду. Просто скажу, что ехал на Ниве 4х4, в итоге три пробитых колеса, новая ходовка и пробил резонатор. У кого низкая машинка, вообще не вздумайте туда ехать. Ехал пять часов".

18.02.2016. 22:03. "Набил две шишки на колесах, ехал ночью. Стояли люди, меняли разрубленные колеса".

23.01.2016г. 09:12 "Ехал ночью, трасса до киевской развилки относительно чистая, обгоны возможны. После вилки в сторону Кривого Рога дорога ужасная, объехать фуру невозможно физически. Корка льда и высокая колея. С клиренсом в 16 см часал днищем почти но малософиевки. Скорость до 50 км.ч После малософиевки льда меньше, но на прямой перед Софиевкой 2 машины в кювете. Вплоть до Широкого ехал 40-50 км.ч За Широким до Кривого Рога почистили и посыпали. В общем очень опасная и тяжёлая дорога."
Отзывы с сайта autostrada.info

Нибулон Укравтодор дороги