Льготы для электрокаров. Что дает Украине решение Рады

Четверг, 26 ноября 2015, 09:30 -
Теперь стоимость основных марок электромобилей, которые ввозятся сейчас в Украину, подешевеют не больше, чем на 900 долларов

.

У середу Верховна Рада порадувала шанувальників електромобілів, зробивши їх більш дешевими для українців. Депутати ухвалили законопроект №1647, який скасовує ввізне мито на електрокари.

Проте, це лише програма мінімум. Адже парламентарі відмовилася підтримувати законопроект №1912, який передбачає тимчасове, до 1 січня 2020 року, звільнення від оподаткування ПДВ електромобілів, які ввозяться.

Аргументація одних депутатів зводилася до того, що ПДВ – все-таки прямий податок. Інші наполягали, що тоді такі ж самі пільги повинні поширюватися і на українських виробників, які наразі, як відомо, не мають серійного виробництва.

Отже, другий законопроект відправили на доопрацювання, а Комітету було доручено врахувати побажання депутатів.

За даними electrocars.com.ua, тепер вартість основних марок електромобілів, які завозяться зараз в Україну – зокрема, Nissan Leaf з пробігом – подешевшає не більш, ніж на 900 доларів.

Водночас, якби було ухвалено обидва законопроекти, це суттєво знизило би ціну на електрокари, запевняє ресурс.

 За розрахунками експертів, найпопулярніша модель Nissan Leaf коштувала би 30 тисяч доларів замість 42 тисяч, а така сама модель з пробігом – близько 16 тисяч доларів замість 20 тисяч доларів.

Ціна на базову Tesla Model S впала би зі 100 до 65 тисяч доларів.

Загалом, світова практика свідчить, що найкраще стимулюють розвиток електромобільного ринку заходи із звільнення від податків та зборів.

За даними німецької Cesifo-Group, найбільший успіх електромобілі мали серед країн із високим податковим навантаженням, у яких утримання автомобіля, враховуючи ціни на бензин та ремонт, займає значну частку у сімейному бюджеті. Наприклад, Норвегія.

Які пільги для електромобілістів практикують різні країни, можна подивитися нижче.

Країна ПДВ, % від вартості авто Разові податкові платежі Регулярні податкові платежі Субсидії, євро Примітка
Норвегія 25 / Електромобілі звільнено Реєстраційний платіж, залежний від маси авто і викидів. Електромобілі звільнено. Річний платіж порядку 350 євро Реєстраційний платіж разом з ПДВ складає 40-50% сумарної вартості авто
Нідерланди 21 Реєстраційний платіж, від якого електромобілі звільнено. Річний платіж, залежний від ваги авто і викидів. Електромобілі звільнено від нього. 3000 ПДВ, реєстраційний платіж та чотирирічний річний платіж складають 30% від вартості авто
Великобританія 20 Акциз за перший рік користування, що залежить від ціни авто і рівня викидів. Електромобілі звільнено Акциз за подальші роки користування. Електромобілі звільнено. До 5900
США 7,3 (усереднено з показників різних штатів) Реєстраційний платіж 33 євро, + збір за викиди для дуже "брудних" авто До 5500 євро на федеральному рівні у вигляді податкового кредиту + 1800 євро у Каліфорнії
Франція 19,6 Реєстраційний збір – залежно від потужності двигуна. Електромобілі звільнено. До 7000
Німеччина 19 Щорічний платіж близько 20 євро, від якого електромобілі звільнено
Японія 5 Початковий платіж залежно від ціни авто, зазвичай складає 5% вартості авто. Електромобілі звільнено Ваговий платіж залежить від маси авто. Електромобілі звільнено.Платіж, що залежить від пробігу. Електромобілі платять 50%. До 6500
Китай 17 Початковий платіж – 10%, акциз, залежний від потужності двигуна та ціни Платіж, що залежить від пробігу та ціни. Електромобілі звільнено До 7200

Інформація надана electrocars.com.ua

 

Як зазначає electrocars.com.ua, в Україні скасування початкових платежів не принесе значного результату. Так, збір за реєстрацію в нашій країні скасовано, послуги ДАІ та акциз для електромобілів і так мінімальні: до 500 євро порівняно з кількома тисячами у разі купівлі бензинового авто з пробігом.

Так само немає у нас і щорічних зборів. Натомість рівень ПДВ високий. А адресні дотації у більшості країн не можуть покрити різницю вартості між електромобілем і класичним авто.

Для України вони мали би скласти близько 7-12 тисяч євро: на подібні ініціативи ніколи не погодилися би розпорядники українського бюджету.

Окрім того, наявність ПДВ в Україні стимулює збереження корупції на митниці: адже в такому випадку імпортерам і далі буде дешевше завозити авто за "сірими" схемами.

Те ж саме стосується "податкового кредиту", який є нічим іншим, як "відшкодуванням ПДВ", що лишається однією з наймасштабніших корупційних схем.