Экологический балласт
Приказ Минэкологии, который ограничивает полномочия экоинспекторов по контролю над водами изолированного балласта, действует, однако проблема взяточничества не решена. (Укр.)
Наприкінці 2014 року керівництво Міністерства екології зустрілося з представниками бізнесу, громадськості та державних органів сфери морського транспорту.
Учасники обговорили проблеми, які перешкоджають підприємцям працювати.
Зокрема, йшлося про схему, що створювала підґрунтя для корупції з боку екологічних інспекцій: відбір проб для контролю за скиданням вод ізольованого баласту.
За результатами зустрічі була досягнута домовленість про скасування схеми і внесення відповідних змін у законодавство.
Міністерство розробило такий документ та погодило його з Мінінфраструктури.
3 квітня 2015 року наказ "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів у сфері здійснення державного екологічного контролю" набув чинності.
Він обмежує повноваження інспекторів при здійсненні державного екологічного контролю щодо ізольованого баласту та визначє поняття "ізольований баласт".
Протягом майже всього періоду існування Екологічної інспекції контроль жодним чином не виконував свого завдання із захисту Чорного та Азовського морів, а лише створював передумови для корупційних діянь і зловживань з боку чиновників.
За останній рік жодному судну не було заборонено скидання вод ізольованого баласту. Самі по собі чинні процедури відбору проб та встановлені норми гранично допустимої концентрації забруднюючих речовин унеможливлюють їх дотримання.
Фото otkachaite.ru |
Більше того, ратифіковані Україною норми міжнародно-правових договорів, які є невід'ємною складовою нашого національного законодавства, просто ігнорувалися.
Хоча наказ, який обмежує повноваження екоінспекторів щодо контролю за водами ізольованого баласту, діє, проблема хабарництва не вирішена. Судновласники скаржаться, що інспектори продовжують зловживати своїм службовим становищем.
Ще не всі розуміють серйозність ситуації і розраховують на безкарність. Зрозуміло, що проблеми, які існували в галузі протягом 20 років, швидко подолати неможливо, однак міністерство буде робити все, аби зламати злочинні схеми минулої влади.
Наступний крок міністерства - визначення завдань для наукових організацій щодо перегляду підходів до оцінки і контролю якості морського середовища. Вони повинні відповідати вимогам екологічної безпеки з урахуванням існуючої ситуації у басейні Чорного та Азовських морів, а також світовим стандартам.
Фото Відмантаса Матутіса |
Міністерство також веде роботу з імплементації директиви 2008/56/ЄС Європарламенту від 17 червня 2008 року про встановлення рамок діяльності співтовариства у сфері екологічної політики щодо морського середовища.
Насамперед - в частині перегляду та удосконалення законодавчих та нормативно-правових актів з питань морського довкілля. Почалася робота з приєднання України до Світової конвенції з менеджменту баластних вод.
Після завершення всіх процедур екоінспектори не зможуть вимагати хабарі з власників суден. Тимчасом міністерство просить повідомляти про такі випадки та обіцяє вживати заходи для притягнення винних до відповідальності.
Обмеження контролюючих функцій Держекоінспекції подобається далеко не всім. Стало відомо, що готується позов до суду з метою скасування наказу. Сподіваюся, суд належно оцінить аргументи осіб, зацікавлених у поверненні корупційних схем.
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.