МАУ - "Аэросвит" номер два?
Мы будем и дальше летать плохими самолетами с некачественным сервисом, рискуя застрять в каком-то из аэропортов при банкротстве МАУ в результате очередных бизнес-разборок. (Укр.)
Недавно на "5 каналі" за лаштунками ефіру, присвяченого проблемам з "Аеросвітом", відбулася цікава дискусія стосовно подальшої долі МАУ, які попри все стають безапеляційним монополістом ринку авіаперевезень в Україні.
Експерти дійшли до висновку, що у руках пана Коломойського буде зосереджено 80% авіаперевезень. Слід віддати належне його далекоглядності, хисту і вмінню не лише вийти з патової ситуації, але й примножити свої активи.
Крики владних очільників навздогін подіям з "Аеросвітом" - це викрики жалю переможеного. Тому зрозумілі намагання влади у даній ситуації не втратити обличчя постійного переможця у бізнесових баталіях, бо від цього буде залежати подальша доля панування головного "бізнесмена країни".
Але програш влади - беззаперечний! Тепер, відчувши слабину, інші олігархічні клани почнуть активніше гуртуватися за інтересами і вибудовувати стратегії протистояння "сім’ї", результатом якого, скоріше за все, буде болюча відповідь.
Коломойський показав приклад не тільки українським бізнесменам, а й усьому зацікавленому світу, що вигравати у чинної української верхівки можна. Вміло вивівши активи за межі юридичного впливу, він одночасно їх примножив, використовуючи, на перший погляд, зовсім не пов'язані між собою події.
Експерти одностайні у тому, що банкрутство "Аеросвіту" сплановане. Тільки після того, як всі активи були вже зосереджені у руках нового власника - кіпрської компанії "Онтобет промоушинз лімітед", було виведено із складу Наглядової ради М. Табачника, почалася розбудова "авіамонстра України".
Не думаю, що брат впливового Дмитра Табачника захотів би залишити Наглядову раду на таких самих умовах, знаючи, що попри офіційну версію керівництва компанії про погані фінансові показники, насправді вибудовується стратегія створення надпотужного гравця ринку авіаперевезень в Україні.
Зрозуміло, що заява на вихід М.Табачником була написана завчасно під впливом загальної картини "падіння ринку авіаперевезень в Україні", і задовольнили її безпосередньо перед початком переведення активу "Аеросвіту" на МАУ.
Зараз Наглядова рада складається, відповідно до нової редакції статуту МАУ, з чотирьох членів: Арона Майберга, Олександра Нікітіна, Ігоря Черненка та Олександра Майданніка. За інформацією інсайдерів, Майберг має фінансові відносини з Коломойським, а відтак Наглядова рада повністю підконтрольна йому.
"Аеросвіт" навмисне ініціював проблеми напередодні новорічних свят. Це пов'язано з великим потоком пасажирів у цей час і їх соціальним статусом. Відтак, це дозволило максимізувати резонанс події. Попри це, зверну увагу на інший цікавий збіг обставин, на якому жоден з експертів ще не акцентував.
Фото ipress.ua |
Банкрутство "Аеросвіту" дивним чином збіглося з "єврейським скандалом", ініційованим ВО "Свобода". Не хочу вірити у наявну на інтернет-ресурсах інформацію, що "Свободу" фінансує Коломойський, бо це цілком алогічно!
Щоб президент об'єднаної єврейської громади України та очільник європейської єврейської ради фінансував проукраїнську соціал-національну політичну силу, яка попри вимогу встановити в паспорті графу "національність" ще й неприховано вирізняється антисемітськими гаслами? Хіба це можливо?
Хто знає, бо в історії є приклади, коли саме нелогічні для пересічних громадян дії владарів дозволяли їм впевнено керувати і тримати у покорі перших.
Чи чекати тепер чергового банкрутства - від МАУ?
Стиль ведення бізнесу олігархами незмінний - нахабство, зневага і нехтування інтересами українців. Чого тільки вартує відверта брехня керівництва МАУ?
В офіційній заяві компанії зазначається, що "у МАУ зберігається структура акціонерів, яка існує з моменту завершення приватизації авіакомпанії у 2011 році, стабільний менеджмент і склад Спостережної ради".
Адже, за даними НКЦПФР, "Онтобет промоушінз лімітед” до кінця третього кварталу 2012 року належало 25,83% акцій авіакомпанії, а з червня 2012 року "Онтобет промоушінз лімітед" вже стало власником ТОВ "Інвестмент проджектс менеджмент” (ТОВ "Кепітел інвестмент проджект" (Київ) - 74,16% акцій МАУ).
Закладені підвалини держави створюють перманентні події захоплення національних ресурсів. Відверто кажучи, це не виключно сьогоднішня картина, це постійно спостерігається за часів усіх президентів і прем'єрів.
Держава непрозоро приватизувала 61,5% акцій МАУ, так само розтягується все, що знаходилось у загальнонаціональний скарбниці.
Ще у 2009 році існувала можливість прозорого введення до складу акціонерів МАУ потенційного інвестора з числа великих авіакомпаній шляхом продажу МАУ власного 3-відсоткового пакета акцій, раніше викупленого емітентом у процесі виходу із складу акціонерів ірландської компанії Aer Cap.
Однак влада цього не зробила, тож маємо те, що маємо. Про "Відкрите небо" залишається тільки мріяти, а заходити на корупційне поле українських авіаперевезень з малим попитом дешевим світовим авіаперевізникам нема сенсу.
Фото УП |
Ми будемо і далі літати поганими літаками з неякісним сервісом, постійно ризикуючи застрягнути в якомусь з аеропортів під час банкрутства МАУ внаслідок чергових бізнесових з'ясувань стосунків. Потенційні авіапасажири МАУ - постійні заручники потужного українського монополіста повітряних просторів.
Тенета корупційних зв'язків пронизали всі державні інститути України, й не варто сподіватись, що після останніх подій з "Аеросвітом" ринок авіаперевезень буде під пильним наглядом держави для дотримання прав та інтересів споживачів послуги.
Навряд чи Державіаслужба почне відповідально виконувати роль державного регулятора. Навпаки, як свідчить історія нашої держави, це буде ще одним прикладом владному бізнесу, як можна безкарно обманювати людей і кредиторів.
Щодо "Аеросвіту", то вже не має значення, яке рішення прийме 15 лютого Господарський суд щодо банкрутства компанії.
Зневірений трудовий колектив, переведені на МАУ маршрути та активи, попри виключення компанії з Міжнародної асоціації повітряного транспорту IATA, роблять це майже неможливим та й непотрібним. Ніхто ще довгий час не ризикне купувати квитки навіть на реанімований "Аеросвіт".