Зростати попри все: дві історії
успіху українського бізнесу

Зростати попри все: дві історії успіху українського бізнесу

За підтримки NovaPay
03 березня 2025
Український бізнес продовжує розвиватися, долаючи виклики та адаптуючись до змін. Підприємці активно шукають нові можливості, впроваджують сучасні технології та вдосконалюють свої процеси. Це дозволяє частині з них не лише зберігати стабільність, а й зростати.

Харківський бренд жіночого одягу МК Manufacture та одеське взуттєве виробництво "Щасливі покупки" – яскраві приклади того, як малий бізнес у воєнний час росте та зміцнюється. Обидві компанії починали з перепродажу, але змогли розпочати власне виробництво. Нині ж завдяки гнучкості та сучасним фінансовим рішенням, як-от NovaPay, підприємці можуть ефективно керувати грошовими потоками, продовжувати роботу без зайвих перешкод і робити свій внесок в економіку країни.

МК Manufacture, Харків

Марина Клок ніколи не думала, що стане власницею швейного виробництва. Працюючи державним виконавцем, вона постійно шукала додаткові джерела доходу. Декретна відпустка стала поворотним моментом – саме тоді жінка почала перепродавати жіночий одяг через соціальні мережі.
У 2017 році на першу зароблену тисячу доларів Марина придбала вживане обладнання: дві швейні машини-прямострочки та два оверлоки. Виробництво одягу розпочалося в літній кухні батьківського будинку.
"Через рік зрозуміла, що мені бракує місця й що працювати у передмісті складно. Тож я переїхала до Харкова. Тут було більше спеціалістів, які могли приходити на роботу, і були ближче постачальники тканин", – пояснює Марина.
Сьогодні МК Manufacture – це 50 співробітників та 500 квадратних метрів виробничих площ.
24 лютого 2022 року виробництво довелося зупинити. Половина команди виїхала за кордон, інша – знайшла нову роботу. Але все ж таки МК Manufacture стали одним із перших відновлених виробництв у Харкові. На щастя, все обладнання вціліло, і вже у травні робота закипіла знову.
"Під час війни ми виросли у 3–4 рази. До війни в нас було 10 швачок, загалом 20 співробітників, а зараз понад 50. Ми розширили площу зі 100 до 500 квадратних метрів. Страх змушує працювати ще більше. У такі моменти не думаєш ні про що, просто працюєш", – ділиться підприємиця.
Важливу роль у розвитку бізнесу, за словами Марини, відіграє співпраця з NovaPay. Одна із послуг, якою активно користуються, – післяплата.
"У нас укладений договір післяплати, і це справді вигідно. Бо, отримуючи посилку, клієнт може оцінити виріб, подивитись, чи підійшов розмір, і вже тоді оплатити його. Отримуємо кошти в той же день, як покупець забрав посилку на пошті. Для нас це дуже вигідно, бо ми не шиємо товар наперед у великих кількостях, а таким чином одразу скеровуємо гроші у виробництво", – пояснює Марина.
До речі, тепер клієнти ФОП, які співпрацюють з Новою поштою, можуть оформити договір післяплати онлайн в мобільному застосунку NovaPay. Раніше укладання договору післяплати було більш тривалим – треба було заповнити заявку на сайті, поспілкуватись з менеджером. А зараз підприємці можуть зробити це за кілька кліків у застосунку і буквально наступного дня отримувати післяплату на власний рахунок ФОП.
Укласти договір післяплати в застосунку NovaPay можна всього за три прості кроки:
  • відкрити рахунок ФОП у NovaPay;
  • у профілі на екрані ФОП натиснути вкладку "Більше", обрати "Договір післяплати" та "Оформити договір", заповнити анкету, за потреби, додати до трьох електронних адрес працівників для роботи з післяплатою;
  • підписати договір.
Чоловік Марини, Євген, який відповідає за технічні аспекти бізнесу, так оцінює можливості сервісу:
"Я вважаю, що зараз додаток NovaPay для тих, хто займається торгівлею і надсилає товари Новою поштою, – найкраще рішення на ринку".
Підприємець зауважує, що в NovaPay зібрані всі необхідні функції, але найголовніше те, що сервіс постійно вдосконалюється під потреби клієнтів.
"Ми зверталися в підтримку зі своїми зауваженнями, і вони реально їх врахували. Також у нас є персональний менеджер NovaPay, який допомагає вирішувати всі питання", – додає Євген.
Важливою для бізнесу стала поява сервісів для ФОПів у застосунку NovaPay. Раніше працівники вручну опрацьовували інформацію про кожну відправку, а зараз увесь реєстр післяплат видно в застосунку. Так одразу зрозуміло, чи клієнт отримав товар і чи сплатив кошти.
"Додаток справді зручний: я маю всі деталі роботи на одному екрані, можу формувати виписки за необхідний період, усе оперативно. Приємно, що і вигідно – бо кошти від покупців я отримую без додаткових комісій. Сподіваюсь, що такі умови й збережуться. Це все знімає принаймні один головний біль підприємця – я точно знаю, що гроші будуть вже сьогодні на рахунку, й мені не доведеться сплачувати ні гривні за їх зарахування", – зазначає чоловік.
Попри виклики війни, дефіцит якісної сировини та складнощі з пошуком фахівців, МК Manufacture не планує зупинятись.
"Звісно, проблеми є. По-перше, відсутність якісної сировини. Ми готові платити нормальні гроші, але навіть за великого бажання важко знайти хороші матеріали. По-друге, пошук спеціалістів. Я прагну розвивати бренд далі, залучаючи людей, які поділяють цінності компанії, а знайти їх не так просто. Але найголовніше те, що ми маємо можливість працювати та розвиватися навіть у найскладніших умовах", – резюмує Марина.

"Щасливі покупки", Одеса

У травні 2024 року в Одесі відкрився новий магазин – "Дім Взуття". Ця подія стала черговою віхою в історії сімейного бізнесу, який за 15 років пройшов шлях від перепродажу польського взуття до потужного українського виробництва. Сьогодні компанія "Щасливі покупки" щодня випускає до тисячі пар взуття, успішно поєднуючи онлайн та офлайн-продажі.
"Усе почалося у 2000-их, коли батько наважився на сміливий крок – взяв кредит під заставу будинку на суму 10 тисяч доларів. Це були всі наші гроші", – згадує Дмитро Дємєнчук, який зараз керує бізнесом. 
Тоді Дмитру було лише 9 років, однак він добре пам’ятає, як батько розповідав про перші складнощі. Він почав із закупівлі взуття в Польщі, але перші партії продавалися дуже повільно – це був лютий, не найкращий час для торгівлі взуттям.
Проте поступово справи пішли вгору. Аналізуючи ринок, батько Дмитра зрозумів, що купувати готове взуття в Польщі невигідно. Так народилася ідея створити власне виробництво.
"Звичайно, спочатку воно було набагато меншим, ніж зараз. Якщо подивитися на наш розвиток, то 10 років тому це був просто взуттєвий цех, а сьогодні – повноцінне виробництво з найсучаснішим обладнанням: від лазерних різаків для шкіри до затяжних машин", – зауважує Дмитро.
За роки існування бізнес пережив чимало викликів. Значним випробуванням стала пандемія COVID-19, яка змусила компанію кардинально переглянути свою бізнес-модель.
"До пандемії 70% наших продажів припадало на офлайн-магазини, і лише 30% – на онлайн. Але ми зрозуміли, що треба адаптуватися, і перейшли на 90% на онлайн-продажі", – розповідає підприємець.
Цей досвід виявився безцінним, коли почалася повномасштабна війна. Тоді бізнес тимчасово припинив роботу, однак думок про закриття не було. Підприємці розуміли, що їхнім співробітникам потрібно годувати сім’ї, тому навіть тоді, коли не працювали, платили команді зарплатню. Однак уже через два тижні від початку війни почали надходити онлайн-замовлення.
Щоб бізнес працював ефективно навіть у складні часи, потрібно мати надійних постачальників і партнерів. Одним із них для "Щасливих покупок" став NovaPay, завдяки якому одеські підприємці керують своїми фінансами.
"Для нашого бізнесу критично важлива швидкість обігу коштів, адже ми працюємо з мінімальною націнкою. Раніше доводилося чекати навіть по три дні, щоб отримати гроші за продане взуття. З NovaPay оплата надходить того самого дня, коли клієнт забирає товар на Новій пошті", – пояснює Дмитро.
Особливо зручним виявився мобільний застосунок NovaPay: "Раніше ми користувалися вебверсією, зараз усе робимо через додаток. З його допомогою можна здійснювати всі необхідні операції: переказувати кошти постачальникам, відстежувати ліміти, переглядати обороти".
Завдяки інноваційним рішенням, як-от NovaPay, компанія "Щасливі покупки" змогла оптимізувати свої фінансові операції та зосередитися на розвитку виробництва. Ця історія демонструє, як наполеглива праця та здатність адаптуватися допомагають досягти успіху навіть під час кризи.
У застосунку можна оформити п’ять видів електронних довіреностей до рахунку ФОП:
  • для бухгалтера з правом підпису;
  • для бухгалтера без права підпису;
  • для поповнення рахунку готівкою;
  • для зняття з рахунку готівки;
  • для поповнення та зняття з рахунку готівки. 

Ще більше зручностей від NovaPay

NovaPay регулярно розвиває сервіс і запускає продукти, враховуючи побажання та потреби клієнта. Нещодавно запустили зарплатний проєкт, щоб бізнесу було зручніше керувати фінансами та виплачувати заробітні плати. Тепер це можна робити швидше, простіше і без зайвих комісій, з вигодою – як для роботодавців, так і для співробітників. Тобто підприємцям не потрібно готувати окремі реєстри для кожного банку – все оформлюється одним списком. Формування реєстру займає кілька хвилин, а весь процес автоматизований. Ще й без комісії, тоді як у банках вона може сягати 0,5%.
Щоб приєднатись до проєкту, достатньо подати мінімальний пакет документів: заяву на відкриття рахунку та приєднання до зарплатного проєкту. Співробітникам теж не треба жодних паперових заяв. Просто подати заявку роботодавцю через застосунок NovaPay і відправити її бухгалтеру в зручний спосіб.
Серед переваг отримання заробітної плати на картку NovaPay:
  • безкоштовні віртуальні та фізичні картки;
  • вигідні тарифи, адже всі перекази – без комісій (за реквізитами – без обмежень, за номером картки – до 50 тис. грн);
  • зняття готівки без комісії: у відділеннях Нової пошти – без обмежень, у будь-якому банкоматі – до 50 000 грн;
  • 20% знижки на послуги Нової пошти та комісію з післяплати при оплаті через застосунок NovaPay (на 6 посилок щомісяця, максимальна сума вигоди на одну посилку – 50 грн);
  • доступ до послуг у застосунку NovaPay: купівля корпоративних облігацій, можливість оформлення розстрочки, Кейс для зборів і накопичень, а також безліч зручних функцій, які полегшують фінансову рутину.
"Зарплатний проєкт від NovaPay справді зручний, багато наших клієнтів – від ФОПів до великих компаній – вже протестували його, користуються ним і мають схвальні відгуки. Особливо він доречний тим підприємствам, що вже мають відкриті рахунки в NovaPay чи користуються послугами із зарахування післяплати. Таким чином всі фінансові потоки зібрані в одному місці, а платежі – вигідніші, швидші та зручніші", – резюмує Яна Левада, директорка департаменту з розвитку бізнесу NovaPay.
У застосунку можна оформити п’ять видів електронних довіреностей до рахунку ФОП:
  • для бухгалтера з правом підпису;
  • для бухгалтера без права підпису;
  • для поповнення рахунку готівкою;
  • для зняття з рахунку готівки;
  • для поповнення та зняття з рахунку готівки. 
© 2005-2025, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з плашкою PROMOTED та НОВИНИ КОМПАНІЙ є рекламними та публікуються на правах реклами. Редакція може не поділяти погляди, які в них промотуються.

Матеріали з плашкою СПЕЦПРОЄКТ та ЗА ПІДТРИМКИ також є рекламними, проте редакція бере участь у підготовці цього контенту і поділяє думки, висловлені у цих матеріалах.

Редакція не несе відповідальності за факти та оціночні судження, оприлюднені у рекламних матеріалах. Згідно з українським законодавством відповідальність за зміст реклами несе рекламодавець.