Марина Клок ніколи не думала, що стане власницею швейного виробництва. Працюючи державним виконавцем, вона постійно шукала додаткові джерела доходу. Декретна відпустка стала поворотним моментом – саме тоді жінка почала перепродавати жіночий одяг через соціальні мережі.
У 2017 році на першу зароблену тисячу доларів Марина придбала вживане обладнання: дві швейні машини-прямострочки та два оверлоки. Виробництво одягу розпочалося в літній кухні батьківського будинку.
"Через рік зрозуміла, що мені бракує місця й що працювати у передмісті складно. Тож я переїхала до Харкова. Тут було більше спеціалістів, які могли приходити на роботу, і були ближче постачальники тканин", – пояснює Марина.
Сьогодні МК Manufacture – це 50 співробітників та 500 квадратних метрів виробничих площ.
24 лютого 2022 року виробництво довелося зупинити. Половина команди виїхала за кордон, інша – знайшла нову роботу. Але все ж таки МК Manufacture стали одним із перших відновлених виробництв у Харкові. На щастя, все обладнання вціліло, і вже у травні робота закипіла знову.
"Під час війни ми виросли у 3–4 рази. До війни в нас було 10 швачок, загалом 20 співробітників, а зараз понад 50. Ми розширили площу зі 100 до 500 квадратних метрів. Страх змушує працювати ще більше. У такі моменти не думаєш ні про що, просто працюєш", – ділиться підприємиця.
Важливу роль у розвитку бізнесу, за словами Марини, відіграє співпраця з NovaPay. Одна із послуг, якою активно користуються, – післяплата.
"У нас укладений договір післяплати, і це справді вигідно. Бо, отримуючи посилку, клієнт може оцінити виріб, подивитись, чи підійшов розмір, і вже тоді оплатити його. Отримуємо кошти в той же день, як покупець забрав посилку на пошті. Для нас це дуже вигідно, бо ми не шиємо товар наперед у великих кількостях, а таким чином одразу скеровуємо гроші у виробництво", – пояснює Марина.
До речі, тепер клієнти ФОП, які співпрацюють з Новою поштою, можуть оформити договір післяплати онлайн в мобільному застосунку NovaPay. Раніше укладання договору післяплати було більш тривалим – треба було заповнити заявку на сайті, поспілкуватись з менеджером. А зараз підприємці можуть зробити це за кілька кліків у застосунку і буквально наступного дня отримувати післяплату на власний рахунок ФОП.
Укласти договір післяплати в застосунку NovaPay можна всього за три прості кроки:
-
у профілі на екрані ФОП натиснути вкладку "Більше", обрати "Договір післяплати" та "Оформити договір", заповнити анкету, за потреби, додати до трьох електронних адрес працівників для роботи з післяплатою;
Чоловік Марини, Євген, який відповідає за технічні аспекти бізнесу, так оцінює можливості сервісу:
"Я вважаю, що зараз додаток NovaPay для тих, хто займається торгівлею і надсилає товари Новою поштою, – найкраще рішення на ринку".
Підприємець зауважує, що в NovaPay зібрані всі необхідні функції, але найголовніше те, що сервіс постійно вдосконалюється під потреби клієнтів.
"Ми зверталися в підтримку зі своїми зауваженнями, і вони реально їх врахували. Також у нас є персональний менеджер NovaPay, який допомагає вирішувати всі питання", – додає Євген.
Важливою для бізнесу стала поява сервісів для ФОПів у застосунку NovaPay. Раніше працівники вручну опрацьовували інформацію про кожну відправку, а зараз увесь реєстр післяплат видно в застосунку. Так одразу зрозуміло, чи клієнт отримав товар і чи сплатив кошти.
"Додаток справді зручний: я маю всі деталі роботи на одному екрані, можу формувати виписки за необхідний період, усе оперативно. Приємно, що і вигідно – бо кошти від покупців я отримую без додаткових комісій. Сподіваюсь, що такі умови й збережуться. Це все знімає принаймні один головний біль підприємця – я точно знаю, що гроші будуть вже сьогодні на рахунку, й мені не доведеться сплачувати ні гривні за їх зарахування", – зазначає чоловік.
Попри виклики війни, дефіцит якісної сировини та складнощі з пошуком фахівців, МК Manufacture не планує зупинятись.
"Звісно, проблеми є. По-перше, відсутність якісної сировини. Ми готові платити нормальні гроші, але навіть за великого бажання важко знайти хороші матеріали. По-друге, пошук спеціалістів. Я прагну розвивати бренд далі, залучаючи людей, які поділяють цінності компанії, а знайти їх не так просто. Але найголовніше те, що ми маємо можливість працювати та розвиватися навіть у найскладніших умовах", – резюмує Марина.