Україна зупинила позов до СОТ проти Польщі, Угорщини та Словаччини: у Мінекономіки пояснили причину
Фінтех
Україна "поставила на паузу" розгляд скарги на Польщу, Угорщину та Словаччину у Світовій організації торгівлі.
Про це 5 жовтня у Брюсселі повідомив заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка, передає "Інтерфакс-Україна".
Качка стверджує, що Київ "поставив на паузу" розгляд скарги на Польщу, Угорщину та Словаччину у Світовій організації торгівлі, щоб вирішити загалом питання торгівлі України з країнами ЄС.
"Це взагалі питання функціонування торгівлі між Україною та ЄС. Ми бачимо, що ця проблема (ввезення української сільськогосподарської продукції - ред.) буде усунута в найближчі тижні та місяці. Буде багато новин про те, як змінюється режим ліцензування тощо. Тому, поки ми шукаємо практичне рішення, наші спори в СОТ на сьогодні на паузі", - пояснив він.
За словами Качки, зараз Україна проводить консультації.
"Ми не у спорі - ми не оформляли робочий орган для ведення спору, ми на стадії консультацій. Ми направили (до СОТ) цю справу, і для консультацій є 60 днів", - деталізував він.
За його словами, для української сторони важливо знайти "конструктивне рішення в рамках усього ЄС".
"Незважаючи на те, що скарги, які ми направили, вони проти конкретних держав-членів, це - системне питання наших відносин з ЄС", - наголосив Качка.
Він висловив упевненість, що проблема із ввезенням української сільгосппродукції буде "усунута в найближчі тижні та місяці".
Говорячи про ситуацію з Польщею, Качка висловив сподівання, що сторони зможуть повернутися до обговорення після виборів.
"Я не бачу жодних системних перешкод, щоб розв'язати цю проблему. Це питання часу. До того станом на зараз на адресу Польщі немає запитів на ліцензії на експорт від українських компаній, що є додатковим показником, що немає масивного тиску експорту на внутрішній ринок Польщі", - сказав він.
Качка висловив думку, що "цієї осені ринок заспокоїться".
Тим більше, за його словами, "левова частка" української сільськогосподарської продукції продовжує йти через порти Чорного моря в Румунії, балтійські порти, залізницею і автотранспортом.