Відпав один з альтернативних шляхів експорту українського зерна через Литву - литовський стивідор
Бізнес-інтерв'ю
Експорт українського зерна через литовський порт Клайпеда поки невигідний, продавці перестали везти його через високу вартість транспортування.
Про це розповів генеральний директор стивідорної компанії Bega Лаймонас Римкус, повідомляє Інтерфакс-Україна.
"Ціна на сільгосппродукцію в той час, коли було вигідно возити, була дуже висока, зерно коштувало 350-400 євро за тонну FOB, зараз ціна 200-250 євро. Це означає, що продавці або виробники не можуть дозволити собі витрачати значні суми на транспортування. Їм це невигідно", - сказав Римкус.
За його інформацією, значна частина експортованого українського зерна зараз прямує на дунайські термінали, що розширюються, тож мало надій на те, що сільгосппродукція знову транспортуватиметься через Клайпеду.
"Прорив можна очікувати тільки в тому разі, якщо Євросоюз допоможе Україні експортувати зерно через країни Європи, компенсуючи частину транспортних витрат", - резюмував стивідор.
Нагадуємо:
Україна наступного місяця розраховує довести експорт зернових і олійних з нинішніх 2 млн тонн на місяць до 3 млн тонн, а в недалекому майбутньому - до 4,5 млн тонн. Експорт планують здійснювати через дунайські порти.