Білоруси надумали відмовитись від домінування російських авто на ринку: причини
Просто про податки
Білоруська автомобільна асоціація, яка об'єднує автодилерів Білорусі, пропонує позбавитися домінування на ринку автомобілів, вироблених чи ввезених із РФ.
Про це пише "Интерфакс" з посиланням на заяву асоціації.
В асоціації заявляють, що домінуюче становище на автомобільному ринку країни займають легкові автомобілі, вироблені та/або ввезені з території РФ.
При цьому, рівень роздрібних цін на такі автомобілі в основному визначається двома факторами: ціна російського експортера для Білорусі і курс російського рубля по відношенню до білоруського.
"Однак внесок цих факторів у рівень кінцевих цін зазнав суттєвих змін протягом останніх місяців", - йдеться у повідомленні за підписом голови правління БАА Сергія Вариводи, опублікованому на сайті асоціації.
Зазначається, що якщо в першій половині весни основний тиск на ціни в Білорусії чинила інфляція, що імпортується, то для кінця другого кварталу характерна не тільки стабілізація цін постачальників, а й досить відчутна дефляція в галузі, яка є наслідком низького попиту на нові легкові автомобілі.
Нині основним чинником, який здійснює підвищує тиск на ціни російського імпорту, є валютний курс, йдеться у повідомленні.
"Зміцнення російського рубля до білоруського з початку року вже перевищило 38%. І, на жаль, ефект перенесення поточного валютного курсу в ціни автомобілів, що імпортуються з Росії, ще не завершений", - кажуть в асоціації.
Там вважають, що в ситуації, що склалася, в найбільш вигідному становищі опинилися автомобільні дилери, що реалізують автомобілі, що ввозяться з-за меж ЄАЕС, а також вироблені в Білорусі.
"Не виключено, що у другому півріччі суттєвим чинником тиску на рівень цін може стати і дефіцит нових легкових автомобілів", - зазначають у БАА.
"Очевидно, що ефективним рішенням обмеження зростання цін на нові легкові автомобілі може бути повернення до прямого імпорту автомобілів білоруськими імпортерами безпосередньо від закордонних автовиробників з-за меж Євразійського економічного союзу.
Однак, крім згоди самих автовиробників, це вимагатиме ухвалення рішень у сфері оцінки відповідності на національному рівні", - резюмують в асоціації.
Економічна правда
"Економічна правда" тепер у Telegram. Ми відстежуємо, як швидко падає путінський режим, і які компанії приєднуються до бойкоту агресора. Підписатися можна тут