В "Укрзалізниці" не планують підвищувати ціни на квитки для пасажирів у 2022 році
Кінець епохи офшорів
"Укрзалізниця" не планує у 2022 році підвищувати ціни у пасажирському сполученні, середньостроково УЗ планує ініціювати перегляд тарифного регулювання з метою вийти на більш гнучку цінову політику в пасажирському сегменті.
Про це в інтерв'ю "Інтерфакс-Україна" заявив директор філії "Пасажирська компанія" УЗ Олександр Перцовський.
"Поки таких рішень немає. Ми і в цьому році індексували дуже плавно. Не одномоментно, а в прив'язці до індексу споживчих цін і розтягнувши на весь рік.
Окремі послуги плануємо навіть навпаки стимулювати промо-тарифами. Наприклад, з туристичними операторами ми говоримо про те, щоб підтримати перевезення великих груп залізницею, встановивши знижки на масове резервування в залежності від розміру групи", - пояснив Перцовський.
За його словами, УЗ середньостроково планує ініціювати перегляд тарифного регулювання з метою вийти на більш гнучку цінову політику у пасажирському сегменті.
"Що мається на увазі: поширена практика серед транспортних операторів, коли, чим раніше купуєш квитки, тим вони дешевші, а якщо в останню хвилину - тим дорожче. Це дозволить нам збільшити середню прибутковість, але при цьому дати кращу ціну окремим пасажирам, найбільш чутливим до ціни.
Як варіант зробити більше розмежування і по класах. Ще ми працюємо над можливістю зміни ціноутворення в прив'язці до відстаней ", - додав він.
За його словами, для всього цього потрібні і певні регуляторні зміни, і програмні з точки зору розбудови поточної ІТ системи УЗ.
За словами Перцовського, порівняно з 2020 роком, у 2021 році "Укрзалізниця" показала хорошу динаміку з точки зору покриття витрат доходами саме в сегменті пасажирських перевезень.
Він додав, що для подальшого поліпшення ситуації в компанії ведеться робота над введенням контрактів на суспільно значущі перевезення, оскільки багато років у УЗ залишається "величезний відсоток недофінансування" з боку місцевої влади.
"Плюс, ми активно працюємо над питанням контролю оплати за проїзд.
У передмісті, наприклад, ми пілотуєм IT-систему, яка дозволяє реалізовувати квитки онлайн або через кіоски і разові, і абонентські для пасажирів. Також переглядаємо конфігурацію турнікетною системи, щоб знизити відсоток безбілетників", - додав Перцовський.