Імпортерам ускладнили оформлення товарів у портах
Складнощі з оформленням вантажів в Одеському морському торговому порту досягли критичного рівня.
Про це пише "Комерсант".
"При середній щоденній пропускній здатності оформлення в Одеському морському торговому порту (ОМТП) в 500 контейнерів з імпортним товаром зараз цей показник впав до 200", - повідомив глава профкому експедиторів Одеського регіону Віктор Берестенко.
За його словами, цей результат став наслідком виконання доручення міністра доходів і зборів Олександра Клименка про проведення з серпня не вибіркового, як раніше, а стовідсоткового сканування вантажів в контейнерах.
"Проблема посилилася в середині вересня, після рішення про обов'язкове пломбуванні GPS-замками транзитних вантажів, а також поставок в Київ і область", - заявив Берестенко.
За даними профспілки, тиждень тому близько 60 автомобілів було в черзі на оформлення, зараз же перед "Євротерміналом" в ОМТП утворилася п'ятикілометрова пробка з 550 фур.
Директор однієї з логістичних компаній повідомив, що в Іллічівському морському торговому порту перебуває до 400 транспортних засобів.
"В Одесі ми подали документи в понеділок, машина досі не заїхала на оформлення. Порт стоїть весь незалежно від вантажів і товарних груп. Виїжджають без проблем тільки дипломатичні вантажі", - пояснив директор.
За словами Віктора Берестенко, профспілка, перевізники, адміністрація ОМТП та Асоціація міжнародних експедиторів зверталися до уряду і президента, але реакції не було.
"В Одеському порту систематично виникає кризова ситуація, коли з накопиченням автоконтейнеровозів на території порту і за його межами порт призупиняє прийом транспортних засобів для їх завантаження", - йдеться у листі глави профспілки Олександру Клименко.
За інформацією джерела, ще до митного оформлення кожна фура повинна відстояти чергу на в'їзд в порт, пройти зважування без вантажу, завантажити контейнер і знову зважитися, виждати чергу на сканування і, можливо, пройти фізичний огляд вантажу.
"Вантаж оформлюється тільки за наявності у митників GPS-пломб. Навіть якщо на сканування витрачається 10 хвилин, один апарат може пропустити лише до 150 машин", - пояснило джерело.
Голова Асоціації міжнародних перевізників в Одеському регіоні Дмитро Сергієнко нарікає на затягування оформлення до 3-4 днів, хоча раніше процедура займала 4 години.