Рахункова палата нарахувала у "Борисполі" порушень на 3,7 мільярда
Аеропортом "Бориспіль" були використані неефективно та з порушенням законодавства 3,7 млрд гривень.
Про це повідомляє прес-служба Рахункової палати за результатами аудиту ефективності використання коштів держбюджету на розвиток аеропорту у 2009-2012 роках.
Рахункова палата констатувала, що держпрограма його розвитку до цього часу відсутня.
Фінансування будівництва та реконструкції аеропорту за рахунок бюджетних коштів протягом зазначеного періоду здійснювалося в межах Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Прогнозні показники заходів цієї програми (у тому числі їхня кількість і вартість) постійно змінювались без належного нормативно-правового та фінансового обґрунтування, практично в ручному режимі. При цьому жодного разу не враховано реальних потреб ринку авіаперевезень.
Мінінфраструктури (до липня 2012 року - Мінтрансзв’язку) та Укрєвроінфрапроект як головні розпорядники бюджетних коштів за цим напрямом не залучали приватних інвестицій.
У результаті єдиним джерелом фінансування розвитку аеропорту стали кошти держбюджету та кредит Японського банку, взятий під гарантії уряду ще у 2005 році.
"Аудитом встановлено, що через недостатній контроль з боку зазначених установ 3,7 млрд гривень були використані неефективно та з порушенням законодавства", - йдеться в повідомленні прес-служби.
"Наприклад, необґрунтоване коригування проекту будівництва термінала D шляхом збільшення його пропускної спроможності вдвічі та будівництво в ньому окремої зони для VIP-персон призвели до збільшення боргових кредитних зобов’язань аеропорту на 2,6 мільярдів гривень. Тим часом для обслуговування VIP-персон та офіційних делегацій вистачало потужностей термінала "С", - уточнили аудитори.
"Масштабні інвестиції, спрямовані на розвиток аеропорту, виявилися економічно необґрунтованими. Після проведення в Україні чемпіонату Євро-2012 завантаженість аеропорту становить лише 32%", - додали у відомстві.
Колегія Рахункової палати зауважила, що "така ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов’язань, які становлять близько 4,3 млрд гривень".