Україна випускатиме трамваї разом із бiлорусами і росіянами
Українська корпорацiя "Богдан" у консорцiумi з бiлоруським виробником мiського транспорту "Белкоммунмаш" i росiйською компанiєю "Росукрелпром" у 2012 р. розпочне виробництво трамваїв в Українi в рамках проекту їхнього спiльного виробництва.
Про це заявив президент корпорацiї "Богдан" Олег Свинарчук пiд час презентацiї трамвая майбутнього виробництва консорцiуму в Києвi у четвер, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
За його словами, цьому передували переговори, за результатами яких було ухвалене рiшення про органiзацiю спiльного виробництва сучасного трисекцiйного трамвая з низьким рiвнем пiдлоги.
"Заплановано, що локалiзацiя виробництва вже на першому етапi перевищить 50%, що надасть можливiсть постачати цю продукцiю i на експорт", - зазначив Свинарчук.
У рамках спiвпрацi заплановано, що виробництво кузовiв трамваїв здiйснюватиметься в Українi, а запчастини, зокрема електрообладнання, постачатимуть білоруськi та росiйськi партнери.
При цьому "Росукрелпром" також займатиметься дистрибуцiєю трамваїв, що виготовляються в Українi, на територiї Росiї.
За словами представникiв учасникiв консорцiуму, необхiднiсть в оновленнi трамвайного парку українських мiст назрiла вже давно.
Зокрема, на початок поточного року парк трамваїв в Українi налiчував 2,847 тис. одиниць, з яких 2,51 тис. експлуатують понад 20 рокiв.
Зокрема в Києвi трамвайний парк складається з 522 вагонiв, з них 505 вагонiв виготовленi понад 20 рокiв.
Як повiдомив журналiстам вiце-президент корпорацiї "Богдан" Володимир Гунчик, кузова трамваїв виготовлятимуть на потужностях корпорацiї "Богдан" у Луцьку, а остаточне складання трамваїв вiдбуватиметься в Києвi, iмовiрно на потужностях "Київського заводу електротранспорту".
"Українська сторона вироблятиме кузови, росiйська - постачатиме елементи систем управлiння, а бiлоруська - комплектацiю, вироблену "Белкоммунмаш" - це вiзки i частина комплектацiї салону. Сподiваємося вже наступного року отримати зразок спiльного виробництва, вiн буде поставлений в Київ, i мiськадмiнiстрацiя визначиться, на якому пiдприємствi буде проводитися остаточне складання", - уточнив вiце-президент корпорації "Богдан".
Гунчик також повiдомив, що нинi потужностi заводу корпорацiї в Луцьку надають можливiсть виготовляти до 100 таких трамвайних кузовiв на рiк, однак конкретнi плани виробництва не уточнив, зазначивши, що це залежатиме вiд потреб мiст i можливостi фiнансування.
За його словами, вартiсть трамвая, що випускається в Українi, може становити до 2 млн доларів, залежно вiд комплектацiї. При цьому для порiвняння вiн навiв вартiсть сучасного трамвая Skoda - 2,8 млн євро.
Корпорацiя "Богдан" на сьогоднi має потужностi з випуску 120-150 тис. легкових автомобiлiв у Черкасах, тролейбусiв i автобусiв - у Луцьку, потужнiстю до 6 тис. од. на рiк.
"Белкоммунмаш" має 38-рiчний досвiд у галузi машинобудування i є провiдним виробником рухомого складу мiського електротранспорту не лише в Бiлорусi, але й у СНД.
Компанiя "Росукрелпром" є представництвом в Українi росiйського концерну "Руселпром", що випускає понад 3000 найменувань електродвигунiв, генераторiв, систем управлiння.