Глобальний зв'язок для всіх
Інновації в дії
Не кожен день приєднуєшся до двох діячів світового масштабу для сприяння прориву планетарного масштабу, але саме це сталося з нашою програмою Connect to Learn, метою якої є забезпечення доступності освіти для дітей.
Телекомунікаційний гігант корпорація Ericsson і співачка Мадонна об'єдналися для того, щоб діти змогли піти в школи і об'єдналися з допомогою бездротового широкосмугового зв'язку.
Інститут Землі та некомерційна організація з боротьби з бідністю "Союз надії тисячоліття" приєдналися до цих зусиль. Ставки не можуть бути вищими, ніж у такій справі, а перспективи не можуть бути більш вражаючими.
Революція у сфері комунікаційних технологій є сьогодні найбільш значним стимулом економічного розвитку у світі. Мобільний телефон у руках кожного перехожого можна побачити не тільки у Нью-Йорку, Шанхаї чи Парижі.
Мобільні телефони можна побачити також у таксі в Найробі і серед погоничів верблюдів у північній Кенії. Сьогодні налічується 4,6 мільярда абонентів мобільного зв'язку, причому їх число стрімко збільшується. В одних тільки країнах Африки на південь від Сахари кількість абонентів становить 250 мільйонів осіб.
Поширення стандарту мобільного зв'язку третього покоління 3G, а незабаром і четвертого покоління 4G, підвищує перспективу технологічного прориву в освіті.
Тепер навіть школи віддалених регіонів зможуть підключитися до інтернету і вийти на зв'язок з іншими школами за допомогою сонячних батарей, недорогих комп'ютерів і бездротового доступу. Заклади, яким бракувало елементарних речей, отримають доступ до глобального обсягу інформації.
Коли це трапиться, результати будуть вражаючими. Вже через кілька хвилин після того, як скотарська община північно-східної Кенії отримає доступ до інтернету, діти зможуть прочитати статтю про неї як про частину проекту "Село тисячоліття".
У країнах, де небагато дітей могли ходити до школи, сьогодні спостерігається швидке зростання числа школярів. Цьому сприяють такі недорогі нововведення, як можливість виходу в інтернет, шкільне харчування та водопостачання.
Бідні сільські спільноти, які досі не розглядали питання про отримання освіти дівчатками, побачать велику користь для себе від навчання усіх дітей.
Коли я недавно відвідав одне з "сіл тисячоліття" в Ефіопії разом з міністром охорони здоров'я цієї країни, один місцевий житель розповів про рішення залишити 12-річну дочку у школі замість того, щоб видати її заміж за сина сусіда.
"Я запитав дочку, чим би вона хотіла займатися. Вона сказала, що хоче залишитися у школі. І я дозволив їй продовжити навчання", - пояснив він.
Міністр з подивом сказав, що раніше не чув тут таких розмов: щоб батько не тільки запитав думку дочки, але й погодився з її рішенням. Подібні зміни відбуваються у всій Африці. Бідні спільноти заохочують навчання, коли їм це дозволяють ресурси.
Нещодавно одного сонячного дня у місті Малаві Мадонна і генеральний директор корпорації Ericsson Ганс Вестберг були присутні на закладці фундаменту нової школи для дівчаток і оголосили про початок нової всесвітньої освітньої програми.
На горизонті в обох напрямках на відстані чотирьох кілометрів можна було бачити вежі мобільного зв'язку, які допоможуть новій школі з'єднатися із світом. Це устремління підтримав національний уряд. Міністр освіти пообіцяв розвивати масштаби освіти на державному рівні так швидко, як це дозволять ресурси.
Загальна середня освіта, особливо для дівчаток, трансформує суспільства. Освіта змінює демографічну динаміку. У бідних регіонах дівчата виходять заміж у вкрай молодому віці і мають по шість-вісім дітей. Ті дівчатка, які відвідують школи, виходять заміж пізніше, у 20-25 років, йдуть на роботу і мають двох-трьох дітей.
Взаємозв'язок між добровільним зниженням рівня народжуваності і зниженням бідності є вкрай тісним та ефективним. Коли у бідних сім'ях мало дітей, вони можуть дозволити собі вкладати більше коштів у здоров'я, харчування та освіту.
Матері здатні приділяти більше часу роботі, що призводить до зникнення давньої проблеми - нерівності статей. Скорочення зростання населення означає зниження негативного впливу на землі, води і біологічне різноманіття.
Одним словом, взаємозалежність між рівнем освіти, зниженням рівня народжуваності, прискоренням економічного розвитку та поліпшенням екологічної обстановки надто очевидна й ефективна, щоби нею можна було нехтувати.
Об'єднання дітей усього світу за допомогою глобального зв'язку для обміну учбовою інформацією, а також забезпечення можливості їх участі у соціальних мережах вже з раннього дитинства дасть значні вигоди у сфері освіти.
Під час нещодавньої шкільної сесії, що з'єднала одну початкову школу США з однією початковою школою Кенії, діти, розділені 13-ма тисячами кілометрів, разом провели урок читання вголос і потім з подивом усвідомили, що можуть спілкуватися з дітьми з іншого боку Землі.
Педагогічний коледж Колумбійського університету буде уважно стежити за такою взаємодією шкіл і з допомогою стандартних способів контролю оцінюватиме корисність даного методу для підвищення пізнавальних і моральних навичок учнів.
Згідно з поточними оцінками, 300 мільйонів школярів у світі позбавлені можливості завершити середню освіту з економічних причин. Цей дефіцит, який загрожує майбутньому дітей та їхніх спільнот, тепер можна усунути без значних витрат.
Всесвітній освітній фонд разом з глобальними благодійними зусиллями дають можливість здійснити прорив, який виглядав нереальним ще кілька років тому.
Такі ініціативи є черговим підтвердженням вражаючої простої істини нашого часу: бідність, неписьменність і загибель людей від хвороб можуть стати анахронізмом, оскільки їх легко усунути за допомогою технологій і готовності людей допомогти.
Авторське право: Project Syndicate, 2010 рік.
Переклад з англійської - Микола Жданович.