Адаптація МФО до викликів війни та пандемії
Війна та пандемія кардинально змінили умови ведення бізнесу для МФО, і компанії були змушені швидко адаптуватися. Блекаути, відсутність доступу до електронних систем і нестабільність фінансового ринку створили серйозні перешкоди. Однак МФО, як і контакт-центри, змогли впровадити нові стратегії, що дозволили продовжувати надавати послуги навіть у таких умовах.
Під час масових відключень електроенергії, наприклад, було запроваджено системи, які дозволяли клієнтам повідомляти про проблеми з погашенням кредитів через технічні причини. Менеджери могли надати клієнтам тимчасові відстрочки без нарахування додаткових відсотків, що допомогло зберегти довіру та лояльність споживачів.
Начальниця відділу обслуговування клієнтів компанії CreditPlus Наталія Тесленко розповідає, що у компанії CreditPlus у відповідь на виклики блекаутів впроваджено гнучку систему платежів.
"Клієнт міг зв’язатись з нами напередодні або у день платежу, щоб доповісти, що через відсутність світла він не міг внести платіж вчасно. У контактного центру була можливість вибрати пільговий період, на який ми призупиняли нарахування процентів після того, як клієнт зв’язався з нами та уточнив, коли може бути здійснена оплата", – говорить Наталія Тесленко.
Наталія тесленко
начальниця відділу обслуговування клієнтів компанії CreditPlus
Окрім цього, працівники часто ставали для клієнтів своєрідними "провідниками" у світі фінансів, допомагаючи їм зрозуміти складні фінансові умови, особливо в стресові періоди. Така підтримка дозволяла клієнтам впоратися з новими викликами, не втрачаючи контроль над своїми фінансами.
МФО починають також активно впроваджувати штучний інтелект для покращення якості надання послуг, розповідає директорка департаменту управління якістю та клієнтським досвідом MyCredit Аліна Грищук.
"Тепер кожен контакт оператора з клієнтом автоматично завантажується і перетворюється в текст за допомогою технологій розпізнавання мови. Далі AI пропускає текст крізь чек-лист. Кожне звернення оцінюється за критеріями, що дозволяє нам аналізувати якість та повноту кожного контакту з клієнтом. Якщо раніше ми оцінювали до 10% звернень, то тепер, завдяки AI, ми можемо обробляти й оцінювати 100%. А також знаємо 100% тематик, з якими клієнт до нас звертається. Це дозволило суттєво збільшити контроль на етапі роботи кол-центру", – говорять у MyCredit.
аліна грищук
директорка департаменту управління якістю та клієнтським досвідом MyCredit
Якщо AI бачить, що оператор не виконав мету дзвінка/чата, то такі записи звернень перевіряються менеджерами для виявлення причин. Це допомагає навчати операторів і вносити необхідні зміни для підвищення їх ефективності, додає Аліна Грищук.
За її словами, компанії вдалося суттєво модернізувати роботу кол-центру завдяки впровадженню голосових ботів, push-повідомлень та оновленню CRM-системи.
"Обсяг видачі кредитів зріс утричі, рівень сервісу підвищився з 59% до 76%, а понад 80% клієнтських звернень отримують позитивні відгуки. Компанія також утримала 87% персоналу, успішно трансформувавши роль операторів у менеджерів з продажу", – повідомила Аліна Грищук.