Екстремальні умови змушують приймати нестандартні технічні рішення і йти на ризики.
"Ремонт об’єкта зараз може тривати кілька годин – наприклад, якщо базова станція більш-менш ціла, але треба відновити лінію електроживлення, «заварити» розірвані кабельні лінії, або замінити обладнання, яке зірвало вибуховою хвилею. Раніше на це могло піти 5-8 годин, а зараз намагаємось впоратись за одну-дві години. Особливо, якщо йдеться про базові станції поблизу ліній бойового зіткнення, там зволікати не маємо часу. Ну а якщо об’єкт повністю знищено, то, звісно, ремонт триватиме довше. Але намагаємось працювати якомога скоріше, бо розуміємо, що людям потрібен зв’язок", – коментує начальник сектору.
Одним з прикладів героїчної роботи харківської команди Геннадій вважає відновлення роботи зв’язку після влучання російської ракети в один з комутаційних вузлів Київстару.
23 січня 2024 року почався черговий обстріл міста – протягом дня було 22 влучання ракет: частина прилетіла вночі, частина – рано-вранці, близько 7 години, й кілька о 22:30 – розповідає Омельчак.
Під час вечірнього обстрілу був повністю знищений комутаційний центр, до якого було "прив’язано" 120 базових станцій, які обслуговували зв’язок у місті й області. Крім того, там був величезний вузол міської оптики, магістральної оптики та багато іншого. На щастя, компанія Київстар готувалась до таких подій, і з кінця 2021 року будувала резервні майданчики в різних регіонах України, зокрема в місті Харків. Як тільки стало відомо про втрату харківського вузла, наші співробітники оперативно виїхали на комутаційний центр, та, незважаючи на небезпеку, змогли врятувати частину найнеобхіднішого обладнання. В наступні 12 годин бригади роз’їхались по базових станціях, які не працювали, й переключили їх трафік на інші об’єкти мережі, які діяли. За наступні 12 годин вдалось повністю відновити працездатність 100% об’єктів мережі, як було до руйнування комутаційного центра. Це дозволило врятувати працездатність харківського сегмента мережі та максимально швидко відновити послуги зв’язку для міста.
"Часто доводиться будувати нові радіорелейні прольоти для включення/відновлення роботи базових станцій. Інколи для цього наші інженери йдуть на ризики, працюючи у небезпечних районах близько до ліній фронту. Так, завдяки їх мужності, ми практично «зібрали» базову станцію у Малій Рогані, й забезпечили це селище та прилеглі населені пункти зв’язком та мобільним інтернетом, – каже Геннадій Омельчак. – Наші інженери їдуть на технічні завдання у бронежилетах, захисних касках – це вже стало для нас звичним".
Не раз траплялося й таке, що після відновлення базової станції доводилося через кілька годин повертатись і ремонтувати її ще раз через черговий "прильот".
У харківському секторі технічної дирекції Київстару працюють як місцеві мешканці, так і співробітники компанії, які обслуговували у 2014 році Луганську та Донецьку області – люди, які брали участь у забезпеченні працездатності мережі компанії в цих областях ще з 2014 року, а зараз працюють на телекомунікаційному "фронті", утримуючи зв’язок та інтернет в усіх районах Харкова й області. Команда працює з подвійним навантаженням, адже частина їх колег мобілізована в ЗСУ. Загалом з офісів Київстару на фронт пішли 190 співробітників, з них більшість – спеціалісти технічної дирекції.
Як згадують колеги Геннадія, у 2014 році їм неймовірно важко було залишати рідні міста Луганськ, Донецьк, а також мережу, яку будували власноруч десятиліттями.
У 2022 році не менш боляче було залишити Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Рубіжне. Страшні враження залишив початок війни в лютому 2022 року в Харкові. Обстріли, авіаудари, практично щоденні нічні ракетні влучання – це аномальні умови для мереж мобільного зв’язку, які будувались як цивільні об’єкти. Але навіть за таких умов технічна команда щоденно виконує свою роботу і долає всі труднощі.