Як робота дорожників та мостовиків допомагає військовим та цивільним
Критична інфраструктура, мости та дороги суттєво зруйновані війною. За даними, Агентства відновлення та розвитку інфраструктури України, пошкоджено понад 25 тисяч кілометрів доріг, знищено 346 мостів та шляхопроводів. Та поки війна триватиме, кількість зруйнованої технічної інфраструктури лише зростатиме. Зокрема – через імовірні сплановані росією удари по транспортній інфраструктурі, про які заявляють у повітряних силах ЗСУ.
У матеріалі читайте, як робота дорожників і мостовиків групи компаній "Автострада" допомагає військовим і цивільним.
Там, де це можливо, мостовики й дорожники оперативно відновлюють пошкоджені об’єкти. Серед фахівців, що очолили відновлювальні роботи, і працівники групи компаній "Автострада". Уже понад рік великої війни вони продовжують робити свій внесок на різних стратегічних напрямках для зміцнення обороноздатності країни. Важливість цієї роботи важко переоцінити адже в прифронтових зонах дороги та мости стають "шляхами життя", забезпечуючи важливі потреби громадян: доступ до води, електроенергії, медичної допомоги, евакуації населення, переміщення військової техніки. А після війни дороги і мости стануть важливим елементом відновлення життя, підтримки економіки та соціальної стабільності.
Загалом з початку великої війни працівники "Автостради" відбудували 30 об’єктів інфраструктури. Фахівці групи компаній також беруть участь у захисті об’єктів енергетики та у відновленні проїзду в регіонах, де тривали бойові дії. Часто дорожники і мостовики приступають до важливої роботи відразу після піротехнічних підрозділів.
Робота в дорожників та мостовиків з’являється усюди, звідки вдається витіснити окупаційні війська росії. Ті, відступаючи, намагаються наостанок максимально ускладнити життя місцевим мешканцям та перебити всі артерії, що поєднують місцевість із рештою України.
Так було на Харківщині, Житомирщині, Чернігівщині та Херсонщині. Як розповідають дорожники, для відновлення шляхів доводиться працювати не лише цілодобово, а й у надскладних умовах, а їхня робота перебуває у фокусі уваги суспільства та керівництва країни.
Серед відновлених "Автострадою" об’єктів працівники компанії згадують стратегічний міст на "Варшавській" трасі (Житомирщина). Його відбудували максимально швидко, роботи тривали лише три місяці.
"Забезпечення повноцінного руху на цьому напрямку було пріоритетним завданням національного рівня, яке було у фокусі уваги президента Володимира Зеленського та Міністерства інфраструктури, адже ця міжнародна магістраль з'єднує п’ять областей України і веде до пункту пропуску на кордоні з Польщею", – розповідають в "Автостраді".
Коли російську армію розбили на Харківщині, працівники "Автостради" відновили стратегічну ділянку траси – від міста Ізюма до кордону з Донецькою областю. Завдяки цьому вдалося забезпечити повноцінний рух військових та гуманітарних вантажів у напрямку Бахмута.
А в деокупованій Балаклії компанія лише за місяць змонтувала тимчасовий, але важливий для логістики металевий "чеський" міст. Він був споруджений поряд зі зруйнованим від вибухів під час активних боїв.
"Це перший такий міст на звільнених територіях Харківщини. Ця робота допомогла максимально швидко з’єднати Балаклію з Харковом. Головне – жителі одного з найбільш густонаселених районів міста, що має назву Лагері, тепер без проблем дістаються до лікарень, аптек, крамниць, ринків, закладів соціального захисту", – пояснюють у компанії.
Схожа історія – на Херсонщині. Коли надійшла радісна звістка про звільнення Херсона, команда "Автостради" перша почала відновлювати повноцінний рух у регіоні, щоб змучені окупацією херсонці вчасно отримували все необхідне.
У Херсонській області команда "Автостради" під постійними ракетними обстрілами розчищала автошляхи та вулиці від спаленої техніки, демонтувала зруйновані металеві огорожі, обладнувала узбіччя та під’їзди до будівель, проводила ямковий ремонт асфальтобетонного покриття.
На рік тому звільненій Чернігівщині роботи тривають досі. Наразі "Автострада" відбудовує п’ять мостів області. Складні з інженерної точки зору об’єкти доводиться будувати ледь не з нуля.
"Військові заборонили розповідати про них детально. Та що відомо точно – інженери на цих об’єктах виконують надскладні завдання 24/7. Залучені водолази на одному з об’єктів на 10-метровій глибині підривають та розпилюють на шматки 400-тонниі мостові бетонні опори для їх подальшого демонтажу", - діляться дорожники.
Це не весь перелік об’єктів, над якими працювали та працюють фахівці-дорожники. Роботи тривають, хоча розрахунки під час війни йдуть дуже повільно і не в повному обсязі. Наразі борг держави перед "Автострадою" за 2021 рік – понад 2 млрд.
"Протягом 2022 року компанія працювала за власний кошт. Таким чином, "Автострада" підтримувала країну, у якій триває виснажлива війна", – зазначають у компанії.
Як розповідають дорожники, виконувати завдання будь-якої складності "Автострада" може завдяки високопрофесійним навичкам своїх фахівців у роботі з дорогою спеціалізованою технікою для мостового та дорожнього будівництва: багатотонними кранами, плавзасобами, буровими машинами, віброзанурювачами, палезабивними машинами. Команда компанії – це 5 тисяч людей.
Полегшує процеси доступ до матеріалів, що надходять з власних підприємств. Це – близько 50 виробництв, здатних забезпечити повний цикл роботи: щебневі кар’єри, бетонні та асфальтні заводи, заводи з виробництва металоконструкцій, власний проєктний інститут.
Після початку великої війни на захист України стали близько тисячі фахівців компанії. Допомога військовим – пріоритет для "Автостради".
"Держава має відчувати відповідальність бізнесу, тому понад 700 млн грн власних коштів компанія направила на допомогу підрозділам ЗСУ. За рік війни ми сплатили понад 1 мільярд гривень податків, зберегли тисячі робочих місць, щоденно виконуємо численні завдання, пов’язані з підвищенням обороноздатності країни. Усе це – наш внесок у майбутню Перемогу.
Заслуговують на вдячність та повагу тисячі наших працівників, які в надскладних умовах прокладають "дороги життя" та відновлюють зруйновані об’єкти" – каже засновник групи компаній "Автострада" Максим Шкіль.
Компанія констатує, що незважаючи на загрози, пов’язані з війною, усі бізнеси групи вистояли. А ті працівники, що воюють будуть мати змогу повернутися до роботи після Перемоги.
Історії працівників "Автостради", які служать у ЗСУ
На жаль, не обійшлося без втрат – війна позначилася на колективі "Автостради". Упродовж року загинули шість співробітників компанії. Четверо віддали життя за Україну на фронті під час боїв. Ще двоє підірвалися на ворожій міні під час проведення дорожніх робіт у звільненому Ізюмі.
Історії працівників, що самовіддано відбудовують інфраструктуру на деокупованих та прифронтових територіях, воюють в українському війську, – по-хорошому вражають. Але не менш важлива праця тих фахівців, що продовжують працювати в тилу.
"Результат зусиль дорожньо-мостової галузі – це важливий елемент відновлення економіки та стабільності в країні під час та після війни. Саме від її роботи залежить безпека руху громадян у великих містах і можливість сполучати мирні території з воєнними. Тож всюди, де це необхідно, кипить робота. Наприклад – на лівобережній автомобільній розв’язці на столичному Дарницькому мосту, який понад десять років перебував у стані довгобуду. Ми плануємо завершити будівництво двох з'їздів уже в липні 2023 року", – розповідають у компанії.
Інший приклад – ремонти на трасі Р-10 Черкаси-Чигирин-Кременчук. У вересні 2022 року будівельники "Автостради" відновили проїзд цією дорогою, встановивши на ній тимчасовий залізний міст через річку Росаву.
"Р-10 – це важлива регіональна дорога, яка пов'язує область з Кіровоградщиною та Полтавщиною. Украй необхідно було забезпечити її функціональність, щоб уникнути транспортного колапсу в регіоні", – наголошують дорожники.
Команда "Автостради" також забезпечила рух на основній дорозі, що сполучає Чернігів з Києвом та громадами регіону на правобережжі Десни. На Харківщині відбудовують два мости. Один з яких – зведений у 1960-х 200-метровий міст, який підірвали військовими під час ворожого наступу. Роботи тривають і на інших об’єктах.
Робота дорожників та мостобудівників украй важлива, оскільки результат їхньої праці впливає на швидкість доставки військових та гуманітарних вантажів, а це наближає нашу спільну Перемогу.
Tweet |