Українська правда

Як почати власну справу: 10 бізнес-міфів, які крадуть ваш час і гроші

- 2 грудня, 16:30

Багато людей мріють про фінансову незалежність та свободу, яку дає власна справа. Проте, їх часто зупиняє безліч міфів та застарілих уявлень.

Міф 1: Без інвестицій не обійтися

Одразу розпочну з найпоширенішого міфу про те, що не можна щось робити без інвестицій. Насправді, будування бізнесу може початися з ведення власних соціальних мереж, розкриття себе як особистості та монетизації власних знань.

Зараз такий час, що кожна окрема людина – це окремий бізнес, який може створитися з її особистості. Сьогодні цілком реалістично запустити успішний бізнес, використовуючи лише самофінансування.

Міф 2: Потрібна унікальна ідея

Можливо вас розчарую, але велосипед вже вигаданий. Для успіху не потрібно придумувати щось абсолютно нове. Всі бізнес-ідеї вже існують.

Беріть найкращі моделі, які вже працюють та інтерпретуйте їх під своє бачення. Здебільшого всі бізнеси будуються на тому, що вже є, але подано під новим кутом.

Міф 3: Підприємцем треба народитись

Підприємництво – це освоюваний набір навичок, що вимагає певної базової основи. А саме: проактивності, сильного бажання змінювати існуючий стан речей та вміння ефективно залучати ресурси. І бажання допомагати цьому світу та мати більше самому.

Міф 4: Успіх завжди приходить легко

Медіа часто показує лише історії успіху. Але будувати бізнес нелегко, як говорять в інтернеті. Важливо розуміти, що це має бути ітерація спроб. Часто люди зупиняються після однієї-двох невдалих починань.

Невдачі треба сприймати як тестування гіпотез, а не особистий провал. Також критично важлива постійність – бізнес не будується у форматі "сьогодні хочу, завтра не хочу".

Міф 5: Я маю робити все сам

На початку, звісно, драйвером бізнесу є тільки ви або ваш партнер, і ваш ресурс дуже важливий. Але з часом потрібно делегувати, щоб драйверами ставали ключові люди в команді. Великого бізнесу не побудуєш, коли ти його тягнеш сам на собі.

Міф 6: Ідеальна команда – це друзі

Важливо відмежовуватись від контексту дружби, адже це може вплинути на партнерські стосунки, тому якщо не вмієте їх розділяти, краще не будувати. А розбудова справи з родичами, взагалі, може стати величезною проблемою (red flag), яка рано чи пізно зруйнує і бізнес, і стосунки.

Дружба або родинні зв'язки заважають приймати жорсткі, але потрібні рішення, і робити зауваження. Краще шукайте партнерів у професійних спільнотах, які мають досвід та спільне з вами бажання досягати результату.

Міф 7: Успішний бізнес потребує великого офісу

Сьогодні віддалена команда стала нормою, а не винятком. Проте реальний вибір моделі роботи онлайн чи фізичний офіс, насправді, залежить виключно від специфіки та потреб самого бізнесу.

Для компаній, чия діяльність повністю відбувається в цифровому просторі (як-от онлайн-сервіси чи навчальні платформи), віддалений формат є найбільш логічним, оскільки він суттєво зменшує витрати на оренду та утримання приміщень.

Однак, для бізнесів, які фізично взаємодіють із продуктом чи клієнтами (наприклад, виробництво або офлайн-центри навчання), наявність робочого простору залишається необхідною умовою.

Міф 8: Завжди потрібно прагнути до зростання і масштабу

Насправді, це залежить від людини та масштабу її особистості. Хтось хоче робити великий вплив, а хтось хоче стабільно заробляти дві-три тисячі доларів, маючи невелику кав'ярню. Обидві історії є успішними, якщо відповідають цілям людини та відповідальності, яку вона готова брати.

Міф 9: Успішний підприємець має ідеальний тайм-менеджмент

Найбільшим поглинанням часу власника бізнесу є незрозумілі речі, які не ведуть до результату.

Ідеальний тайм-менеджмент – це постійний перегляд розкладу і відсікання всього, що не наближає вас до кінцевої мети. Головне – бути відкритою системою: не боятися, пробувати та ризикувати, оскільки бізнес – це не одна спроба, а декілька ітерацій. Помилки – це нормально.

Міф 10: Бізнес дає швидкі гроші

Це дуже індивідуально. Існують високоризиковані інструменти, які можуть теоретично принести швидкі гроші. Якщо ви будуєте бізнес в довгу, раціонально, то потрібен час.

Конкретного терміну окупності немає: це може бути і рік, і два, і три, і навіть десять років. Усе залежить від ніші та моделі.