Искусственный интеллект ищет таланты. Как созданный украинцами стартап JobCannon изменит рекрутинг
Пошук ідеального кандидата, який би швидко влився в колектив та демонстрував високі результати – надскладне завдання. Іноді рекрутери витрачають кілька місяців на пошук, адже помилка може дорого коштувати. Невдале наймання може призвести до збитків в еквіваленті піврічної зарплати працівника.
Утім, навіть тривалі та ретельні пошуки не гарантують відбір ідеального кандидата. Часто самі претенденти не вміють чітко окреслити свої сильні сторони та бачення посади. HR-стартап JobCannon кидає виклик класичному рекрутингу, а його засновники переконані, що єдине оцінювання для всіх вакансій може стати революцією на ринку талантів.
JobCannon використовує технологію штучного інтелекту (ШІ), щоб аналізувати великі обсяги даних про кандидатів та вакансії. Це дозволяє їм швидко й точно підбирати людей, які ідеально відповідають потребам роботодавця.
Стартап заснували три досвідчені підприємці: Пітер Коломієць (CEO) та українці Андрій Чередніченко (CMO) й Алекс Молодик (COО). "У нас за кілька кліків ви знайдете кандидата, який підходить саме вам", – переконує Чередніченко. Він додає, що завдяки JobCannon шукачам роботи не доводиться проходити нескінченні і часто зайві тестування.
У 2023 році JobCannon залучив 500 тис дол інвестицій від Whitehill Capital за сприяння Світового банку, а у 2024 році придбав українську маркетингову компанію Adsme. Як JobCannon може змінити світ рекрутингу?
Від ідеї до MVP
Історія стартапу почалася два роки тому в Лісабоні. Тоді в найзахіднішій столиці Європи Пітер поділився з Андрієм ідеєю зробити рекрутинг нормальним, щоб реальні навички кандидата відповідали вказаним у резюме.
"Я дуже добре розумію цю проблему. Коли працював у NAVI, брат одного з гравців дуже сильно хотів потрапити до нас. Він завалював мене своїми резюме, розповідав про свої сильні сторони, який він класний, але коли ми взяли його на роботу, це був повний провал", – ділиться досвідом Чередніченко.
На початку 2023 року почалася робота над створенням стартапу. Фокусом для запуску продукту в рекрутинговій сфері стала методологічна основа, яка даватиме правильне розуміння навичок кандидата та його сильних сторін.
Для цього команда JobCannon дослідила велику кількість асесмент-текстів (із завданнями, інтерв'ю та іншими способами оцінки). Основна ідея сервісу полягає в тому, щоб порівняти оцінку самого кандидата з потребами компанії. Загалом ці два процеси відбуваються паралельно, але сервіс поєднує їх в один, пояснює Чередніченко.
Після низки опрацьованих та перевірених психологічних, терапевтичних і професійних тестів команда запустила MVP-платформу (MVP – мінімально життєздатний продукт або продукт з мінімальним функціоналом) JobCannon. Наразі цільовою аудиторією стартапу є спеціалісти із сфери IT. Команда розраховує поширити продукт на галузі маркетингу, продажів, business development. Стартап орієнтується на користувачів з України, ЄС, Британії та Ізраїлю.
Робота в ІТ є, але не для програмістів. Чому компанії полюють на маркетологів та аналітиків
До залучення інвестиції від White Hill Capital стартап фінансував Коломієць, який витратив близько 500 тис дол.
У квітні 2024 року JobCannon оголосив про купівлю маркетингового стартапу Adsme, який за допомогою ШІ-алгоритмів аналізує та прогнозує ефективність візуальної і текстової реклами на Facebook та Instagram. У команді переконують, що об’єднання інструментів двох компаній дозволило значно пришвидшити й вдосконалити пошукові ШІ-алгоритми кандидатів, що збільшить відсоток метчингу (відповідності) між вимогами роботодавця та спеціаліста.
Після злиття один із засновників Adsme Віктор Левченко перейшов до ради директорів JobCannon і став СТО. Кістяк проєкту налічує 15 спеціалістів, а загалом команда стартапу включно з аутсорсингом нараховує близько 40 людей. Уже зараз на платформі понад 1 200 верифікованих кандидатів і близько двох сотень компаній. Одне з головних завдань команди на 2024 рік – отримати 100 тис зареєстрованих кандидатів.
Як це працює
JobCannon використовує ШІ, що дозволяє спростити пошук роботи для кандидатів і наймання працівників для компаній. Команда вважає проєкт чимось середнім між Tinder для пошуку роботи та Netflix – для наймання. Сервіс пропонує компанії найбільш підходящого кандидата, як це робить Netflix з фільмами. Натомість для людини, яка шукає роботу, стартап показуватиме релевантні для неї вакансії.
Точність такого підбору залежить від методології та метрик, які використовує стартап. Саме на основі оброблених даних нейронна мережа відбирає найбільш релевантних кандидатів для кожної вакансії.
Рекрутер бачить не просто відсоток відповідності кандидата, а отримує розширене пояснення, яке включає досвід людини, її навички, компанії, у яких вона працювала, потенціал на новому місці роботи. Кожний такий аналіз значно скорочує процес наймання, адже більшість інформації про роботодавця і кандидата збирає технологія, а не людина.
JobCannon намагається уніфікувати інформацію про компанію та кандидата, оскільки рекрутери та шукачі роботи часто говорять "різними мовами". "Проблема в тому, що при пошуку працівника рекрутерам потрібно одне, пояснюють вони це другою мовою, розробники пишуть резюме третьою, а насправді хочуть четверте", – каже Левченко.
Імовірність захоплення людства штучним інтелектом і перспективи еволюції технології. Інтерв'ю з науковцем
Реєстрація на платформі проста. У команді запевняють: щоб створити вакансію чи профіль кандидата, достатньо надіслати документ з базовою інформацією у PDF-форматі. Після цього відбувається процес уточнення даних. Людина отримує запитання, які розкриють її сильні сторони. Питання не мають прямо вказувати на інформацію, яку хоче отримати рекрутер. Левченко пояснює це тим, що зазвичай розробники в резюме роблять неправильні акценти.
"Розробники схильні зосереджуватися на тому, що їм добре вдається, і роблять це пріоритетом. Проте на співбесідах вони рідко наголошують на цьому. Замість цього чомусь перелічують мови програмування та релевантний досвід. Тому рекрутери докладають зусиль, щоб розкрити потрібні знання та навички кандидатів", – розповідає Левченко.
Компанії на платформі бачать, наскільки великий попит на фахівця, якого вони потребують. Якщо рекрутер шукає висококваліфікованого спеціаліста, сервіс позначить такого кандидата "рідкісним", оскільки їх може бути лише два. Цей механізм працює і в зворотному варіанті. Система може підказати рекрутеру, що з вибором кандидата можна не поспішати, оскільки варіантів багато. Система стежить, як швидко закриваються вакансії, й інформує про це компанію.
Ці показники дозволяють рекрутеру розуміти, як краще себе поводити при кожному пошуку працівника. Тепер рекрутер матиме набагато ширшу картину ситуації на ринку праці, наприклад, в ІТ.
Невдовзі команда планує запровадити верифікацію резюме кандидатів через власний асесмент-soft skills і тест на hard-навички. Для перевірки навичок написання коду команда працює над форматами інтерфейсу. Головне завдання – мати точки контролю того, що саме цей кандидат у цей момент його проходить, наголошує Чередніченко.
На чому заробляють
Основним способом монетизації є плата за отримання контактів кандидата. Коли рекрутер отримав список підходящих спеціалістів і прочитав, чому вони йому підходять, він може заплатити, щоб отримати контакти. Ціна залежить від багатьох факторів і визначити її допомагає ШІ. На те, заплатить рекрутер 1 дол чи 100 дол, не впливає професійний рівень спеціаліста. Усе залежить від того, скільки таких кандидатів та вакансій і наскільки вони збігаються.
"Наше завдання – спрогнозувати, чи пропрацює людина на новому місці роботи понад два роки. Найняти людину легко, набагато важче зробити так, щоб вона затрималася і показала успішний результат", – пояснює Левченко.
Команда працює і над іншими варіантами монетизації: додаткові функції для покращеного пошуку, функції, які допоможуть кандидату покращити свої навички для збільшення зарплатних очікувань та карʼєрного зростання.
Платформа, на якій можна закрити вакансію втричі швидше
Розповідаючи про свій стартап, його засновники наголошують, що так звані танці з кандидатом – попередні оцінки надісланого відгуку у відповідь на вакансію – відійдуть у минуле. "Класичний рекрутмент містить кілька етапів: створення ідеї вакансії, пошук, скринінг кандидата, перша розмова. З JobCannon усі ці етапи можна пропустити, одразу отримавши кандидата, який має все необхідне для вакансії", – зазначає Чередніченко.
Для людини, яка шукає роботу на платформі, дзвінок від рекрутера означатиме, що її кандидатура підходить компанії. В українському контексті, де охочих знайти роботу в ІТ значно більше, ніж вакансій, це дозволяє уникнути перших співбесід, які забирають багато часу і не гарантують результату.
Бізнес активно готується до повернення ветеранів. Як можуть допомогти банки? Інтерв'ю з менеджерами ЄБРР
За словами Чередніченка, ринок рекрутингу змінюється, віддаляючись від класичних резюме. У майбутньому збіг вимог кандидата і роботодавця залежатиме не тільки від професійних та особистісних критеріїв, а й від ідейних речей.
У команді JobCannon вірять, що майбутнє пошуку роботи буде максимально персоналізованим. "Хочу збудувати платформу, де людина, пройшовши якийсь дуже психологічний тест, зрозуміє, що їй робити на даному етапі життя. І вже під це підбиратимуться вакансії. Тоді люди будуть щасливіші", – розповідає Чередніченко.
Співзасновники стартапу переконують, що фінальне рішення під час наймання завжди ухвалюватиме людина, проте монотонна робота з пошуку співробітників точно відійде в минуле. Самі ж рекрутери зосередяться на глибшому вивченні того, хто насправді потрібен команді.