Украинцы переодеваются, несмотря на кризис

Украинцы переодеваются, несмотря на кризис

Среда, 31 октября 2012, 15:56 -
"В покупателей уже появился иммунитет к различным потрясениям. Если в 2008 году люди "экономили на себе", то сейчас они понимают, что "надо жить". (Укр.)

Цієї осені кожен третій українець збирається оновити свій гардероб.

Ритейлери хоча і очікують невеликого зростання обсягів продажів порівняно з минулим роком, однак вважають, що ринок залишається стабільним.

Загалом цієї осені робити покупки в магазинах взуття та одягу збираються трохи менше третини інтернет-користувачів. Про це свідчить опитування, проведене компанією iVOX Ukraine для ЕП.

Відповідаючи на питання "Чи будете ви обновляти гардероб до осіннього сезону", 32% респондентів висловили впевненість, що будуть купувати нові речі.

Реклама:

Ще більше респондентів - 38% - сказали про намір частково поновити гардероб, а близько 17% опитаних сумніваються, чи зможуть вони щось придбати.

Ритейлери вважають ці цифри цілком нормальними. На думку бренд-директора Calvin Klein (Україна, РФ) Дениса Шундровського, дані показники можуть відрізнятися в різні періоди. За його словами, існує кілька категорій покупців.

Найпершими в магазинах опиняються "піонери", які у липневу спеку купляють пуховики, бо "вони модні". Далі, десь у серпні, навідуються ті, хто цікавиться модою, але не надають цьому надто великого значення.

Наступними є "практики", які заходять до магазину при зниженні температури нижче нуля. Останніми прибувають ті, хто чекають розпродажів.

Залежно від сегментів ринку кількісні характеристики груп змінюється, каже менеджер.

Наприклад, в мас-маркеті - H&M, Zara - в основному покупці приходять на початку сезону. Це торговельні марки, які конкурують з ринками: ціна схожа, але при цьому пропонується брендовий одяг. На преміальному ж ринку на початку приходить менше покупців. Це клієнти, які доросли до певного рівня споживання.

Звісно ж, більшу готовість до оновлення гардеробу можна простежити у молодої аудиторії. Серед тих, кому зараз 16-29 років, понад 35% обов'язково сходять в магазин за одягом і взуттям. Старші люди, від 30 до 44 років та від 45 до 59 років, говорять лише про часткове оновлення вмісту своїх шаф.

Цікаві результати опитування в розрізі регіонів. Виявляється, Київ - далеко не перше місто за кількістю людей, готових до повної або часткової зміни гардеробу.

Так, південь країни випередив столицю одразу за двома показниками, а схід опинився попереду столиці щодо готовності до обов'язкового оновлення речей.

Однак у роздрібних торговців нема надто великих очікувань від результатів цього року. Незначні зміни на краще у секторі вони пояснюють швидше зміною психологічного стану покупців, ніж загальним економічним зростанням.

"Продажі будуть кращими, ніж минулого року. В покупців уже з'явився імунітет до різних потрясінь у нашому суспільстві", - вважає керівник відділу маркетингу та розвитку CARLO PAZOLINI Group Ukraine Олексій Граков.

За його словами, якщо у 2008 році люди "економили на собі", то зараз вони розуміють, що "треба жити". До того ж, на фоні зростання цін на товари та послуги "взуття в Україні протягом останніх чотирьох років не дорожчає".

На переконання Шундровського, хоча показники бренду Calvin Klein зростають щорічно на 15-20%, не можна сказати, що за останні роки росте сам ринок. Це, скоріше, наслідок знецінення грошей та перерозподілу позицій між брендами.

Втім, роздрібний ринок ще може приростати за рахунок переходу частини споживачів від придбання одягу та взуття на ринках до так званого цивілізованого роздробу.

Як відзначає фахівець, в Україні великою проблемою залишаються сильні позиції відкритих ринків, тому навіть брендові магазини більшою мірою конкурують не з іншими торговельними марками, а з "нецивілізованим" сегментом. "Люди часто не усвідомлюють, що на ринках вони купують підробки", - зазначає експерт.

Так, за даними дослідження, проведеного компанією TNS в Україні навесні 2012 року, 54,1% респондентів заявили, що вони купують одяг на ринках та базарах, а 50,6% - взуття. Всього було опитано 5 тис респондентів у віці 12-65 років, що проживають в містах з населенням 50 тис осіб і більше.

Однак перетікання покупців можливе за умови збільшення доходів або появи на ринку більш доступної пропозиції, кажуть роздрібні торговці. Втім, додають вони, споживачі вже звиклися з нестабільною ситуацією в економіці і купують жвавіше.

Фото second-hand-usa.ru

"Показники 2012 року виростуть на 5-10% порівняно з попереднім. Але в своєму виборі покупці ще більше розділилися за сегментами "масс-маркет" та "середній+". Суспільство розшаровується дуже швидко", - констатує Граков.

За таких умов продавцям одягу і взуття буде складніше знаходити нових покупців серед прибічників ринків. Можна сказати, що при наростанні даної тенденції конкуренція з секонд-хендами та нецивілізованим роздробом буде наростати серед тих, чиї статки залишаються невисокими.

* * *

Опитування проводилося за допомогою онлайн-платформи Socratos та спеціальної методології. Структура вибірки відповідає складу користувачів інтернету України за віком, статтю та регіоном. Дослідження тривало сім днів, опитано 1 тис респондентів.

Реклама: