Донецкие дороги: чтобы мало не казалось
За два дні, 19 і 20 липня, Служба автомобільних доріг у Донецькій області провела тендери на ремонт доріг на 848 млн грн. Ось перелік ділянок з вартістю за 1 км.
Суха, на перший погляд, цифра. От тільки все, як то кажуть, пізнається в порівнянні: третина областей України за останні роки в очі не бачили таких грошей на ремонт доріг.
Однак спочатку про донецьких улюбленців долі.
209 мільйонів освоїть ПрАТ "Коммунтранс", генетично зав'язане на сім’ї міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Анатолія Близнюка.
За останні чотири роки "Коммунтранс" виграв тендерів на ремонт доріг по всій Україні на 509 млн грн, з них 392 млн грн припало на Донецьку область, у якій Близнюк був губернатором та головою облради.
Але що цікаво: майже всі ці донецькі підряди, майже 376 млн грн, фірма отримала саме за останній рік. Один за одним вони різко почали сипатися влітку 2011 року, а точніше - з серпня. Тобто через кілька тижнів після того як Близнюк зробив кар’єрний ривок в крісло міністра.
Ще 197 млн грн дісталося компанії "Альтком", чиї комерційні успіхи збігаються з кар'єрою Бориса Колеснікова. Офіційні власники "Альткому" сховані на Віргінських островах, але певні факти дають привід для певних роздумів.
Наприклад, з моменту призначення колишнього голови Донецької облради Колеснікова віце-прем'єром з питань "Євро-2012" кількість державних замовлень для "Альткому" зросла в кілька разів.
Загалом же за чотири останні роки, тобто за час дії урядової програми з підготовки футбольного чемпіонату група "Альтком" отримала підряди на загальну суму 11,95 млрд грн. В тому числі - на аеропорти, котрі в процесі виконання робіт подорожчали в рази: Донецький і Львівський - у 3,5 разу, Харківський - удвічі.
Що ж до інших переможців цих донецьких конкурсів, то про доброчесну конкуренцію говорити теж не доводиться. За окремими лотами між собою конкурували ДП "Донецький облавтодор", який, зрештою, отримав підряди на 92 млн грн, і ТОВ "Перша дорожньо-будівельна компанія" - 111 млн грн.
Фото УП |
До складу засновників останньої входить Віктор Коркішко, відомий як заступник директора ДП "Донецький облавтодор".
Однак повернімося до закупівлі в цілому. Логічне питання: 850 млн - це багато чи мало?
З 2011 року Служба автодоріг різко почала вливати гроші в ремонт шляхів. Якщо 2009 року регіональні служби провели тендери на 4,14 млрд грн, 2010 року - на 4,93 млрд грн, то 2011 року майже 4 млрд грн витратили лише у Донецькій області.
Здавалося б, все зрозуміло: у 2011 році і першій половині 2012 року дороги терміново латають до "Євро-2012". Тому й загальна сума видатків на дороги України суттєво виросла - до 24 млрд грн. З тієї ж причини не здавалося дивним і те, що найбільші суми пішли в регіони, котрі приймали чемпіонат.
Так, за цей період Донецькій області виділили найбільше - 4,76 млрд грн, Харківській - 3,31 млрд грн, Києву і області - 2,55 млрд грн. Відстав хіба що Львів - 1,3 млрд грн.
От тільки "Євро" давно закінчилося, а велетенські суми знову кидають на Донецьк. Ми в жодному випадку не говоримо, що в Донецькій області не потрібно ремонтувати дороги. Але ми звертаємо вашу увагу на прості арифметичні підрахунки, які показують, скільки Донеччина витрачає порівняно з іншими регіонами.
Ми переглянули всі тендери обласних Служб автодоріг, опубліковані у "Віснику державних закупівель" з січня 2009 року по червень 2012 року.
Так от: у 19-ти з 25-ти регіонів країни за весь 2011 рік стільки не витратили, як зараз отримають в Донецьку. Більш того, дев'ять регіонів за три з половиною року таких грошей навіть в очі не бачили. Як, наприклад, Житомир або Чернівці.
Тендери регіональних служб автодоріг, січень 2009 року - червень 2012 року
Севастополь включено до Криму. Також в таблиці присутня Державна служба автодоріг, яка проводила тендери на загальноукраїнські проекти. Липневий донецький тендер на 848 млн грн у таблиці не враховано |
Якщо додати витрати останніх дев'яти областей, вийде, що Донецьк вже отримав на облаштування доріг за цей період стільки, скільки добра третина України.
Можна порівняти ще цікавіше: Донецька область з 2011 року - перший рік, бюджет на який проектувала команда Віктора Януковича - отримує на дороги більше, ніж шість західноукраїнських областей!
Тендери Служби автодоріг Донецької області порівняно з шістьма областями західної України, млн грн
Липневий донецький тендер на 848 млн грн не враховано |
Оминаючи фактор "Євро", котре, нагадаємо, вже закінчилося, хочеться запитати: чому на цей регіон знову кидають стільки грошей?
Адже транспортна система на Донеччині далеко не найбільш розгалужена: загальна довжина доріг області - 8 086 км, а в Житомирській, яка отримала за ці роки вдесятеро менше коштів, ніж батьківщина Януковича, - 8 524 км.
Оригинал публикации: "Наші гроші"