Тандем "Укрзалізниці" и ГПЗКУ — наглость, убытки и коррупция

Тандем "Укрзалізниці" и ГПЗКУ — наглость, убытки и коррупция

Свободный рынок, говорите? Нет, не слышали. Войцех Балчун? Кажется, мы переоценили его возможности.
Пятница, 28 октября 2016, 10:00
редактор "Экономической правды"

Є в нашій країні така чудова державна компанія, назву не вимовити, ДПЗКУ, тобто Державна продовольчо-зернова корпорація України.

Чудова вона, звісно, лише для обмеженого кола осіб — тих, хто її очолює, і тих, хто її "курує". З приходом нового аграрного міністра, за моїми даними, "куратори" чи "смотрящі", як кому завгодно, змінилися. Але це окрема історія.

Нам з вами ця держкорпорація нічого, крім збитків, не приносить. Більше того, вона вам може бути нецікавою, так само, як і вашим сусідам, родичам, друзям, ворогам, але збиток вона приносить кожному.

Заснована за часів Януковича компанія була задумана як державний гравець на зерновому ринку.

Реклама:

Вже після втечі екс-президента вона відзначилася передоплатою 112 млн дол за зерно трьом офшорним компаніям, які вже ніхто ніколи не побачить. Тобто зерно вона поставила, а от гроші взяти "забула".

Людина, яка тоді керувала цією компанією — Петро Вовчук, — досі на волі. Останнього разу, десь 1,5 року тому, телефоном він запевняв автора, що допомагає слідству повернути кошти і, буцімто, у людини, яка причетна до цієї афери, конфіскують в Україні майно.

Подробиці цієї тупої афери — тут.

Та й за 2014-2015 роки "оновлена" компанія відзначилася збитками на 7,2 млрд грн (без врахування згаданого перерахунку грошей в офшори).

Таким чином, ДПЗКУ вже після Революції гідності успішно втратила майже 400 млн грн наших грошей. Цього достатньо, щоб тричі добудувати багатостраждальний корпус "Охматдиту" або ж просто дати кожному українцю, включаючи дітей, одноразово по 230 грн.

Усі ці збитки буде покривати державний бюджет, тобто ми з вами, оскільки компанія працює за китайський кредит, виданий під гарантії української держави. І це при тому, що зернотрейдер апріорі не може бути збитковим.

Епопея з ДПЗКУ триває, і кожен новий очільник ДПЗКУ зі здивуванням дізнається про злочини попереднього. І жоден новий керівник не може принести гроші державі.

У 2016 році була пропозиція встановити для державної компанії окремі форми звітності та заборонити продавати зерно в офшори.

ДПЗКУ виступило категорично проти, заявивши, що таким чином порушується принцип рівності суб'єктів господарювання незалежно від форми власності. На думку ДПЗКУ, компанія повинна працювати в рівних умовах з приватними трейдерами.

Проходить кілька місяців — і ДПЗКУ кардинально змінює свою позицію стосовно рівності. Вона успішно лобіює для себе дуже нерівні умови порівняно з іншими учасниками ринку: відтепер "Укрзалізниця" наказала поставляти вагони-зерновози ДПЗКУ в першу чергу.

Вільний ринок, кажете? Ні, не чули.

ФОТО

Згаданої "Державної програми з перевезення зернових вантажів" не існує в природі. Це просто фейк, на основі якого запроваджуються брудні схеми.

Тут у виграші як ДПЗКУ, так і "Укрзалізниця". Тепер у представників "Укрзалізниці" є формальний привід відмовляти в поставці вагонів приватним компаніям, але за додаткову плату магічним чином знаходити їх "під прилавком".

Войцех Балчун? Здається, ми переоцінили його можливості.

До речі, подібна ситуація була в часи Януковича, коли за поставку дефіцитних зерновозів брали хабар — 4 дол з тонни зерна.

Цей приклад красномовно свідчить про те, що чиновники не повинні займатися бізнесом. Єдине, що можуть приносити чиновники в бізнесі на державних підприємствах, — це збитки, які оплачуватимемо ми з вами.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: