Автомобильные пошлины: что еще депутаты должны "подарить" украинцам
Весь Фейсбук святкує зниження мит на імпортні автомобілі.
Авто по 5-9 тис євро надихають українців: ціни виходять майже як у Європі.
Політики досягли свого: сподобалися громадянам.
Офіційно цей законопроект покликаний наповнити казну: так написано в пояснювальній записці.
Насправді ж великих проблем з державними фінансами зараз нема: світові ринки почали зростати, і за січень-квітень державний бюджет перевиконано на 8%.
Отже, справжня мета законодавців - зробити приємне своїм виборцям.
У мене є підказка для Верховної Ради, як влаштувати ще більше свято без шкоди для бюджету. Ми про неї пишемо давно: скасування ПДВ на електромобілі, як це вже зроблено в Норвегії.
Найпопулярніші моделі автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння після прийнятого закону подешевшають на 12-19% і будуть коштувати від 5-6 тис євро. Тому депутати впевнені, що імпорт вживаних автомобілів з ЄС зросте щонайменше на 20 тис до кінця 2016 року.
Однак ціни на бензин та дизель зростають, а всі нові авто, які до нас завозяться, потребують дорогого пального стандарту "Євро-5". Отже, сумарна вартість їх експлуатації буде високою.
Тож якщо Верховна Рада хоче зробити для українців справжній подарунок, вона повинна повернутися до розгляду проекту про скасування ПДВ.
Тоді найпопулярніша в Україні марка Nissan Leaf упаде в ціні з нинішніх 16-18 тис євро до 14-15 тис євро. А вартість її експлуатації за п'ять років за нинішніх цін буде щонайменше на 7 тис євро нижча, ніж в "однокласників" з ДВЗ.
Півроку тому ми прогнозували, що після скасування ПДВ в Україну щороку буде завозитися 5 тис електромобілів. Тепер ми бачимо, що інфраструктура в нашій державі розвивається шаленими темпами. Отже, ми можемо підвищити наш прогноз до 7 тис електрокарів на рік.
Правда, таке рішення сподобалось би виборцям не менше?
А ще ми не згадали про екологію: у наших містах буде набагато легше дихати. Скасування акцизу в екологічному контексті - не дуже гарний хід. Адже екологічний збір зараз "зашито" в структуру акцизу, а отже, коштів для відновлення природного середовища буде надходити менше.
Поки що депутати відклали розгляд електромобільних пільг. Голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна розповіла, що після зимової політичної кризи депутати досі не можуть повернутися до розгляду законопроекту №1912.
Однак ми знаємо, що прем'єр-міністр Володимир Гройсман на посаді голови Верховної Ради дуже підтримував скасування ПДВ для електрокарів. Тому сподіваємося, що невдовзі він зможе відстояти цю ініціативу.
Оригінал публікації: Автомобільні мита: що іще депутати мають "подарувати" українцям
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.