Пять мифов о бюджете, налоговой реформе и МВФ

Пять мифов о бюджете, налоговой реформе и МВФ

В 2020 году украинцы будут жить значительно хуже албанцев и египтян, говорит МВФ. Если это нас не устраивает, то реформы должны быть мощнее, чем требования фонда. (Укр.)
Четверг, 10 декабря 2015, 14:30
Алексей Геращенко, экономист, эксперт гражданской платформы "Нова країна"

Міф 1. Є компромісний варіант податкової реформи між "проектом Южаніної, 3357" і "проектом Мінфіну".

Це не так. Ніна Южаніна - обличчя і лідер цього проекту, але в авторському колективі переважають громадські експерти.

Проект народжувався переважно ними, підписаний рекордною кількістю депутатів.

Цей колектив компромісу не ухвалював, проект 3357 не відкликається. Тож коли йдеться про "компроміс", який відбувся, то він більшою мірою стосується трикутника "президент - прем'єр - МВФ".

Реклама:

Міф 2. Якщо не буде прийнято податкову реформу і бюджет, а МВФ не дасть грошей, буде катастрофа.

МВФ повинен був виділити цей транш спочатку в жовтні, потім в листопаді, тепер у січні. Зараз цей транш не такий важливий, як раніше, тому варто думати про те, що необхідно робити, аби врешті-решт обходитися без допомоги МВФ.

Міф 3. Без грошей МВФ ми не профінансуємо армію і пенсії.

Це не так. МВФ взагалі не дає гроші для покриття бюджетних витрат. Вони будуть спрямовані в резерви НБУ, які зростуть з 13 млрд дол до 15 млрд дол.

Це дозволить НБУ почуватися більш упевнено, проте напряму жодним чином не пов'язано з бюджетом. Транш МВФ важливий, проте більше як сигнал іншим донорам і кредиторам. Однак внутрішні реформи важливіші за зовнішні сигнали.

Міф 4. Якщо не прийняти бюджет до початку нового року, трапиться катастрофа.

Це не так. Якщо бюджет не прийнято, то бюджет кожного наступного місяця визначається як 1/12 бюджету попереднього року.

Терміни прийняття бюджету-2016 можуть бути прострочені лише через те, що уряд катастрофічно затягнув підготовку проекту. Якби документ з'явився у вересні, то вистачило б часу і на обговорення, і на пошук конструктивного рішення.

Що стосується чинного податкового законодавства, то воно виглядає привабливішим для економіки, ніж пропозиції Мінфіну, тому сенсу приймати податковий кодекс Мінфіну, який збирається внести президент, нема.

Міф 5. МВФ хоче процвітання України.

МВФ - це якісна організація, проте вона не переслідує такої мети, щоб одна країна стала жити краще за іншу. Це прагматичний кредитор, який, як не дивно, є рушієм хоч якихось реформ в Україні. Загалом це консервативна організація.

У прогнозах МВФ на 2020 рік українці житимуть в півтора разу гірше за громадян Албанії та Єгипту. Якщо нас цей варіант не влаштовує, то реформи повинні бути набагато потужнішими за вимоги МВФ.

Власне, громадська боротьба за справжню податкову реформу триває.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: