Украинская правда

Автосалоны посягают на вторичный рынок автомобилей

Автоимпортеры и дилеры выступили с инициативой изменить правила торговли подержанными авто, чтобы таким правом могли воспользоваться только они. (Укр.)

Дані продажів нових легкових авто за травень 2015 року провальні: реалізовано лише 2 994 автомобілів.

За п'ять місяців продано 13 831 автомобіль, що на дві третини менше, ніж за цей же період 2014 року.

Якщо на початку 2014 року в Україні було 750 автосалонів, то виходить, що кожен з них раз на десять днів продавав один автомобіль.

Втім, такі міркування некоректні.

По-перше, чверть автосалонів припинили роботу в Криму та на окупованій частині Донбасу.

По-друге, попит на різні моделі нерівномірний. Приміром, "Рено" у травні продала 207 автомобілів - другий рядок у рейтингу продажів, а "АвтоЗАЗ" - 203.

Першість тримала "Тойота", проте лише за рахунок надходження "Пріусів" для нового столичного патруля.

Зростання попиту на автомобілі у найближчі рік-два очікувати не слід, тож автосалони та їх представники шукають шляхи для власного виживання.

Всеукраїнська асоціація автомобільних імпортерів і дилерів - ВААІД - недавно виступила з ініціативою змінити правила торгівлі вживаними авто, аби таким правом могли скористатися лише офіційні автомобільні дилери.

Якщо раніше перекупники авто стояли поперед горла лише державі, яка не знала як стягнути з них податки, то тепер у війну вирішили ув'язатися офіційні продавці. Їх законодавча новація на словах звучить інакше, привабливіше для вуха, і полягає у запровадженні електронних довідок-рахунків замість паперових.

Державу намагаються спокусити тим, що існуючі документи не виконують головної функції - обліку продавців та оподаткування їх доходів податком на доходи фізосіб. Мовляв, держава втрачає кошти, а от автосалони забезпечать і належний облік, і контроль, і юридичну чистоту угод перепродажу.

Гендиректор ВААІД Олег Назаренко визнає, що до таких заходів автодилери вдаються від кепського життя - аби зберегти мережу та робочі місця.

Варто зауважити, що видача таких електронних довідок-рахунків пов'язана з нинішніми функціями ДАІ.

Наразі ця затія має сумнівний вигляд. Майже всі вигоди від запровадження порядку торгівлі вживаними авто перераховані, а от вади залишаються в тіні.

Фото joinfo.ua

По-перше, відповідно до нового закону "Про національну поліцію", ухвалення якого в найближчі дні анонсував профільний міністр, МВС втратить повноваження реєстрації транспортних засобів. Планується, що їх отримають органи місцевої влади, проте над цим питанням ще ніхто не думав.

По-друге, при салонах існує послуга обміну вживаного авто на нове - так званий трейд-ін. Вона пожвавлює роботу продавців, але вартість уживаного авто після оцінки менша від ринкової на 10-15%. Отже, існує обґрунтована підозра, що в разі запровадження салонної монополії різниця в оцінці стане ще відчутнішою.

По-третє, автосалон видасть гроші за здане на комісію авто лише у гривнях, тоді як на авторинку майже всі угоди відбуваються в іноземній валюті. Можливо, це послабить тиск на гривню, однак гарантовано спричинить масові протести з палінням шин під відомством, яке зголоситься узаконити новий порядок.

То як зберегти овець і нагодувати вовків?

"Вовкам", очевидно, доведеться жити впроголодь, виживаючи за рахунок привабливих умов сервісу проданих авто та різних знижок на автомобілі минулих модельних років випуску. Тобто продавцям треба ворушитися і ставати вигадливішими. Повторення буму зразка 2008 року наразі не передбачається.

А от "овець" дражнити не варто. Верховна Рада та уряд видали стільки постанов, які унормовують продаж уживаних автомобілів, які ніхто не виконує, що саме час провести їх ревізію і зайнятися дерегуляцією. У тому числі для того, аби добитися сплати передбаченого Податковим кодексом 1% від вартості проданого авто.

Фото на головній - УП

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка представляет собой вид материала, отражающего исключительно точку зрения автора. Она не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь. Мнение редакции "Экономической правды" и "Украинской правды" может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственности за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.
автомобильный рынок авто