Административно-территориальная реформа по-советски
Недавно прочитав, що деякі політичні партії "продовжують передвиборний шабаш проти реформи децентралізації і накручують людей популістськими заявами".
Так, у них є позиція: якщо громади не підтримують перспективні плани, то напевно, депутати, обрані цими громадами, повинні виконувати волю своїх виборців.
Я вважаю, що адміністративно-територіальна реформа необхідна. Майже всі європейські країни пройшли через це.
Проте об'єднання територіальних громад і територій відбувалося поступово, у деяких країнах - протягом семи-десяти років.
Ми ж все робимо, мабуть, за принципом СРСР: партія сказала "треба" - народ відповів "так". А хто не буде об'єднуватися - "відключимо газ".
Уряд сказав терміново об'єднати. Звісно, сказав не сільським головам, а райдержадміністраціям. Довів плани, який район та яка область повинна до якого числа об'єднатися - і давлять на місцеве самоврядування. З усіх сторін давлять!
Що відбуватиметься в об'єднаній громаді? Центральне село матиме раду, садочок, ФАП, клуб, стадіон - це вирішуватиметься на сесіях об'єднаної громади. Як ви вважаєте, де переважно житимуть депутати ради обласної громади?
Як їде з сіл у міста молодь, так з дальніх сіл об'єднаної громади люди будуть переїжджати у центральні села або селища. Люди працездатного віку, молодь. Там буде робота, інфраструктура, культурні заходи. Впевнений: до дальніх поселень гроші надходитимуть в останню чергу.
Досвід розвинених країн свідчить, що потрібно розвивати аграрне підприємництво, яке підтримає розвиток сільських територій, через інвестиції в інфраструктуру, підняття соціально-економічних умов життєдіяльності на депресивних територіях.
Це потрібно вирішувати державною політикою, а не взяти десяток депресивних сіл та селищ, об'єднати і сказати, що тепер у вас все буде добре.
У листах, які надходять з різних куточків України, люди розповідають, що при формуванні та затвердженні перспективних планів думки представників місцевого самоврядування ігноруються "офісом реформ" та головами робочих груп.
Фото УП |
Засідання іноді проходять без участі членів цих груп, протоколи не ведуться, голосування не відбувається. Зате вчасно рапортують: перспективний план є!
Територіальні громади частіше за все про це не інформують. Обговорення перспективних планів (майже повсюдна практика) на територіях ніхто не проводить, хоча це порушення Конституції України та інших законів.
Є випадки, коли перед сесією обласна рада змінює проект рішення "Про схвалення перспективного плану спроможних громад".
У проекті рішення деякі сільські ради зазначені як "спроможні громади", а оприлюднюють зовсім інші результати. Єдине, що кажуть, - ви отримуєте 0% податку на доходи фізичних осіб. Об'єднаєтесь - отримуватиме 60%, і тоді розпочнеться вирішення соціально-побутових проблем.
Хто з уряду розбирається з такими заявами? Як вони вирішуються? Невідомо. Мабуть, як завжди, завертають такі листи для вирішення "на місцях", але з кожним днем таких листів більшає.
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.