Украинская правда

Власть как трактор

Владельцы депозитов будут платить более 21,5% из начисленных процентов на депозиты в банках и кредитных союзах. (Укр.)

Закони, прийняті Верховною радою в кінці грудня 2014 року та оприлюднені в "Голосі України" за 30 та 31 грудня, містять чимало сюрпризів для українців.

Найбільш щедрим на новорічно-різдвяні "подарунки" виявився закон "Про внесення змін до Податкового кодексу...".

Одним з таких "подарунків" є розширення об'єкта оподаткування військового збору.

Раніше об'єктом оподаткування були зарплата, інші виплати та винагороди, які нараховуються платнику у зв'язку з трудовими відносинами, виграші в лотерею.

З 1 січня 2015 року об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу.

Тобто об'єктом оподаткування є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування, а також доходи, отримані з джерел за межами України.

Якщо коротко, то військовим збором будуть оподатковуватися усі доходи фізичних осіб, крім доходів, які за статтею 165 Податкового кодексу не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Зокрема, під оподаткування потрапляють проценти на поточний або депозитний банківський рахунок, проценти на депозит у кредитних спілках, відсотки, що розподіляються відповідно до пайових членських внесків членів кредитної спілки.

Оскільки ставка податку на вказані пасивні доходи до бази оподаткування з 1 січня 2015 року становитиме 20% (досі було 15%), власники депозитів будуть платити понад 21,5% з нарахованих процентів на депозити у банках та кредитних спілках.

 Петро Порошенко. Фото unian.net

Оподаткування депозитів військовим збором буде діяти до набрання чинності рішенням Верховної ради про завершення реформи Збройних сил, а ось ставка податку в розмірі 20% введена на постійній основі.

Без сумніву, Українській державі та армії кошти потрібні. Проте вкладники банків і так активно допомагають економіці, розміщуючи заощадження у фінансових установах, а не тримаючи кошти в домашніх схованках.

Це при тому, що гривня знецінюється, кількість платоспроможних банків падає, рівень інфляції зростає, а голова уряду не виконав обіцянки забезпечити диференційований підхід до оподаткування вкладів залежно від суми депозиту.

Саме тому голові уряду та міністрам слід було провести діалог з суспільством і пояснити людям причини суттєвого збільшення оподаткування їх заощаджень.

Було б ідеально, якби уряд відзвітував, скільки податку з депозитів та військового збору було сплачено у 2014 році, чому цих сум не вистачає, і скільки влада хоче зібрати коштів за рахунок збільшення ставки та розширення бази оподаткування.

Чи врахував уряд, що збільшення оподаткування депозитів неминуче позначиться не лише на власниках цих коштів, а й на людях, які отримують кредити? Щоб запобігти відтоку вкладників, фінансові установи будуть змушені піднімати процентні ставки на депозити саме за рахунок підвищення вартості кредитів.

 Арсеній Яценюк. Фото facebook.com/arsen.avakov

У пояснювальній записці до проекту закону про внесення змін до Податкового кодексу сказано, що проект потребує проведення консультацій з громадськістю. Чи було таке обговорення? Чому на формування коаліції пішов місяць, а на рішення про збільшення податкового навантаження на громадян вистачило кількох днів?

Чому танки, відремонтовані за рахунок військового збору та податків, сплачених українцями у 2014 році, придатні лише на роль трактора? Чи буде після підвищення податків ремонт військової техніки більш якісним?

Чому більшість українців дізнається про суттєве збільшення оподаткування їх заощаджень лише в день отримання нарахованих відсотків на депозити?

Керівники держави мусять зрозуміти, що непрозорість та поспішність у прийнятті рішень можуть загострити і без того напружену суспільну ситуацію.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка представляет собой вид материала, отражающего исключительно точку зрения автора. Она не претендует на объективность и всесторонность освещения темы, о которой идет речь. Мнение редакции "Экономической правды" и "Украинской правды" может не совпадать с точкой зрения автора. Редакция не несет ответственности за достоверность и толкование приведенной информации и выполняет исключительно роль носителя.