Полеты наяву

Полеты наяву

Если европейский авиаперевозчик предоставляет качественные услуги в странах ЕС, то для чего ему доказывать способность предоставлять такие услуги на внутреннем рынке? (Укр.)
Четверг, 4 декабря 2014, 09:07
Арсений Герасимов, адвокат ЮФ "Ильяшев и партнеры"

Недавно Державіаслужба змінила порядок надання та анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній.

Простіше кажучи, відомство змінило правила гри на ринку авіаперевезень.

На мій погляд, запропонований порядок є дискримінаційним, посилює монополізацію ринку авіаперевезень та не сприяє розвитку вільної конкуренції.

З такими правилами ми ще довго не побачимо на ринку нових гравців з доступними цінами на послуги.

Реклама:

Два спірних питання в нових правилах - це структура статутного капіталу потенційного авіаперевізника та формула, за допомогою якої буде визначатися переможець конкурсу на право експлуатувати повітряну лінію.

Проект передбачає, що право на експлуатацію повітряної лінії надається лише тим авіаперевізникам, якими переважно володіють або яких контролюють держава Україна та/або громадяни України. Це означає, що іноземний авіаперевізник ніколи не отримає доступ до ринку авіаперевезень в Україні.

Для отримання доступу на ринок іноземному перевізнику необхідно буде створити в Україні юридичну особу, щоб структура його статутного капіталу відповідала вимогам нових правил. Однак і тут не все просто: компанії доведеться взяти участь в конкурсі, умови визначення переможців якого несприятливі для новачків.

Критерії пропонованої формули визначення переможця такі.

1. Кількість виконання регулярних повітряних перевезень у межах України протягом мінімум річного періоду.

2. Кількість виконаних регулярних рейсів у межах України на маршрутах, на яких пасажиропотік перевищує 100 тис пасажирів за минулий рік.

3. Кількість регулярних рейсів у межах України на маршрутах, на яких пасажиропотік не перевищує 100 тис пасажирів за минулий рік.

Тобто при визначенні переможця приймаються до уваги лише кількісні показники. Для отримання права на міжнародне перевезення іноземному перевізнику потрібно заснувати компанію та деякий час літати на внутрішніх авіалініях.

Якщо європейський авіаперевізник надає якісні послуги з авіаперевезень в країнах ЄС, то для чого йому доводити свою здатність надавати такі послуги на внутрішньому ринку України? Тому незрозуміло, чому для визначення переможця необхідно враховувати кількісний показник авіаперевезень всередині країни.

 Арсеній Яценюк. Фото yaplakal.com

Запропоновані правила суперечать міжнародним зобов'язанням України, зокрема, підписаній з Європейським союзом угоді про спільний авіаційний простір. Вона передбачає, що будь-яка дискримінація між сторонами у сфері повітряних перевезень за ознаками національної належності забороняється.

У рамках цієї угоди скасовуються всі односторонні адміністративні та технічні заходи, які можуть мати дискримінаційний вплив на повітряні перевезення.

Україна та ЄС зобов'язались утримуватися від застосування заходів, які можуть призвести до дискримінації щодо громадян або компаній іншої сторони. Те, що запропонований проект правил дискримінаційний, - поза усяким сумнівом.

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: