Где взять "тачки" для фронта
Тижнів зо три тому 79-а Миколаївська окрема аеромобільна бригада отримала від волонтерів 13 новеньких пікапів Mitsubishi L200. Обійшлися вони в 4 млн. гривень. Тобто по 307 тисяч за одиницю. Потім цю техніку одні вітчизняні фахівці забронювали, інші – оснастили крупнокаліберними кулеметами, і передали військовим.
За словами одного з найвідоміших сьогодні волонтерів Юрія Бірюкова, який вже став радником президента, продавець пікапів зробив суттєву знижку, сума якої не розголошується. Проте при офіційному курсі на той час ще стійкої гривні в 11,39 за долар, найдешевший пікап коштував 350 тисяч гривень.
У військовий час питання ресурсного забезпечення армії стає найважливішим. Особливо такої, як наша. Склади техніки ще радянського зразка безбожно розпродувалися усі попередні два десятиліття (ми ж ні на кого нападати не збиралися!). Те ж, що лишилося, потребує відновлення. Залежно від стану техніки, реанімація одного БТР обходиться в 205-300 тисяч гривень.
Проте техніки треба багато, різної і зараз.
Зважаючи на це, Всеукраїнська асоціація авто імпортерів і дилерів вийшла на Кабмін з пропозицією запровадити особливий режим оподаткування автомобілів, які закупляються для потреб АТО. Олег Назаренко нагадав урядовцям прецедент 2004 року, коли для Потреб МВС було закуплено кілька тисяч "Фольксфагенів" і "Шкод". Тоді цю авто техніку спеціальним рішенням уряду було звільнено від сплати усіх мит та ПДВ.
Саме таким чином можна було б вчинити й зараз, наполягає Назаренко. Адже у сьогоднішній вартості автомобілів від 32 до 45% становлять саме податки. Відтак військові різних підрозділів могли б отримувати на два автомобілі, а три за одні й ті самі кошти.
Наразі ВААІД не отримала навіть відповіді на свою пропозицію.
Фото autoconsulting.com.ua |
Втім, війська потребують техніки - не обов’язково нової. Справді, у внесених змінах до закону про тимчасову мобілізацію є пункт і про мобілізацію техніки підприємств, установ та організацій. Однак обліком автомобілів військкомати перестали займатися ще в 2005 році, тому зараз звертаються до неіснуючих фірм за неіснуючими машинами.
Техніка, до речі, не обов’язково має бути броньованою. Пікапи і фургони возять на передову амуніцію і провізію, здійснюють патрулювання, виконують інші завдання.
За словами народного депутата Ірини Луценко, лише минулого тижня батальйон "Айдар" зазнав втрат шістнадцяти одиниць такої допоміжної техніки. Частина вийшла з ладу через поломки, частина – бойові втрати. І за бажання ці втрати можна швидко поповнити.
Луценко пояснює, що на складах митниці нині зберігається 2050 конфіскованих автомобілів віком від 5 до 10 років. Їх намагалися контрабандою завезти в Україну, оминувши сплату акцизу. Оскільки держава послідовно боролася із увезенням на свою територію уживаних автомобілів, то ставки акцизу та сплати за першу реєстрацію обходяться у нечувані кошти.
Відтак вона ініціювала проект змін до Податкового кодексу (законопроекти 4548а і 4547а), якими пропонує скасувати для конфіскованих, безхазяйних, отриманих державою у спадок транспортних засобів НДС, акцизу та збору за першу реєстрацію за умови передачі їх армійським та добровольчим підрозділам.
Крім того, волонтери зможуть закупити і покинути на митниці уживані автомобілі швидкої допомоги, списану в Європі інкасаторську техніку та інші машини, в яких відчувається гостра нестача. Митниця в такому разі отримає правові механізми передачі техніки на передову.
Нині цей проект перебуває на розгляду комітету і має всі шанси отримати статус невідкладного для швидкого розгляду.
P.S. У всіх візочках, встановлених чи не в кожному українському супермаркеті для збору допомоги ля військових, окрім консервів, чаю-кави та шкарпеток, лежать і блоки цигарок. Тим часом за чинним законодавством митниця має знищувати увесь контрабандний тютюн. Сьогодні йдеться про 4,5 млн пачок, які треба знищити. То, може, і їх передати на фронт?
Принаймні, відповідний законопроект у парламенті також зареєстрований.
ПОСИЛАННЯ НА ЗАКОНОПРОЕКТИ:
4547a- Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо безоплатного передання транспортних засобів).
4548а - Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо безоплатного передання транспортних засобів).
4546а- Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо передачі тютюнових виробів до сфери управління Міністерства оборони для потреб Збройних Сил України та інших військових формувань України).
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.