Другий кібертурнір, суббренд і багато новинок: як MOYO відсвяткував 12-річчя
За даними досліджень, MOYO показав одну з найкращих динамік росту впізнаваності бренду серед українських tech-ритейлерів, а обсяг продажів збільшився на 17% порівняно з 2020 роком.
Ми дізналися про те, як інновації дозволяють компанії вже 12 років залишатися в топі українських ритейлерів техніки та електроніки.
Покровитель кіберспорту
MOYO завжди підтримував індустрію відеоігор.
Окрім колаборацій з популярними україномовними YouTube-каналами і блогерами з ігрового ком'юніті (Gamestreet.ua, Padon, OldBoi, Rendaros), MOYO взяв участь у Фестивалі інтерактивних розваг WeGame 2021 – найважливішій події в українському геймінг-середовищі.
А 29 і 30 травня MOYO провів перший Всеукраїнський аматорський турнір з популярної кіберспортивної дисципліни CS: GO (Counter-Strike: Global Offensive) з призовим фондом 150 тис грн.
На MOYO Cyber Cup подалися 150 команд з різних міст України. Подія наробила галасу: загальне охоплення крос-медійної кампанії перевищило 11,6 млн осіб.
Цей тренд підхопили інші ритейлери, але MOYO вирішив не зупинятися на досягнутому й анонсував підготовку до нового турніру, який відбудеться вже цієї осені, цього разу – з Dota 2.
"Уже зараз ми є одним з лідерів продажів в ігровому напрямі в Україні, підтримуємо аудиторію, залучаємо аматорів. У наших планах – розвивати цей напрям, і ми готуємося до запуску суббренду MOYO Gaming.
Найкраща пропозиція на ринку ігрових пристроїв – наша інвестиція в український кіберспорт. Ми хочемо зробити його доступним для всіх, підтримуємо амбітних любителів, які в майбутньому могли б представити Україну на міжнародних чемпіонатах", – розповідає генеральний директор MOYO Валентин Івакін.
Сервісний новатор
Місія MOYO – впроваджувати інновації, які покращують клієнтський досвід і задають тренди для галузі.
Компанія стала першим омніканальним ритейлером у галузі техніки та електроніки і вже 12 років послідовно розвиває тезу про те, що процес придбання таких складних товарів як техніка та гаджети може бути доступним і легким.
Однією з таких інновацій для українських покупців стала послуга термінової авіадоставки. Такого серед українських продавців побутової техніки та електроніки не пропонував ніхто.
Тепер, якщо потрібний товар не знайшовся в найближчому магазині, його не доведеться чекати кілька днів або шукати в іншому місці: літак доставить замовлення безпосередньо зі складу в Києві протягом доби.
Поки авіадоставка доступна для жителів Харкова, Львова, Дніпра і Запоріжжя, але в найближчих планах MOYO – розширення географії авіадоставки на 11 міст. Послуга працює в бета-версії менше місяця і вже користується попитом.
"Український споживач чекав можливості отримувати замовлення день у день: кожен з нас хоча б раз у житті бував у ситуації, коли якась техніка потрібна терміново. MOYO просто зробив те, чого давно хотіли українці, і першим запропонував таку послугу", – коментує Валентин Івакін.
Ще одна унікальна пропозиція для споживачів – єдиний в Україні цілодобовий магазин техніки та електроніки. Він безпосередньо пов'язаний зі складом, де є весь асортимент мережі MOYO, а це понад 40 тис товарів 350 брендів.
Навесні 2021 року тут зробили реформат, і магазин став популярним майданчиком для зйомок кіно, серіалів і коментарів для теленовин.
На нічний час припадає 13% усіх продажів магазину 24/7, і за кожною покупкою стоїть якась історія. У компанії розуміють, що для нічних покупців потрібно бути не просто продавцем-консультантом.
Найчастіше вночі в магазин звертаються напередодні дедлайну, свята, відпустки або внаслідок форс-мажору, і в усіх цих випадках MOYO 24/7 стає для покупців справжнім порятунком.
Часом сюди приїжджають навіть жителі інших міст. Крім того, нічний шопінг привертає знаменитостей: коли ще відомі на всю країну артисти зможуть вдосталь насолодитися вибором телевізора у вітальню?
Протягом 12 років MOYO експериментував з форматами магазинів, бажаючи забезпечити доступність усього асортименту для клієнтів з будь-якої точки України.
У 2021 році у всіх магазинах з'явилася послуга електронного інвойсу – опція, зручна для тих, хто звик вибирати техніку в інтернеті, але купувати у фізичному магазині.
Якщо потрібного товару немає в найближчому магазині або є тільки вітринний зразок, продавець-консультант допоможе оформити замовлення із зручним способом доставки й оплати.
У той же час ритейлер подбав про те, щоб забезпечити оптимальний підбір асортименту у всіх магазинах в країні. Спеціальне програмне забезпечення для прогнозування попиту автоматично підбирає найбільш затребувані товари для різних торгових точок, підлаштовуючись під смаки клієнтів.
"Ми аналізуємо дані про кількість та частоту придбань товарів у конкретному магазині і формуємо асортимент для потреб його клієнтів, розширюємо і персоналізуємо акційні пропозиції.
Цей підхід забезпечив магазинам мережі MOYO безперервні продажі, усунув проблему залишків і дефіцитів, збалансував витрати на логістику", – пояснює Валентин Івакін.
Розуміючи, що на періоди локдаунів інтернет-магазин moyo.ua стає єдиним місцем, де клієнти можуть ознайомитися з асортиментом і купити товари, у компанії зайнялися повним оновленням сайту.
"Особливу увагу приділили мобільній версії, спростили навігацію і суттєво збільшили швидкість роботи. Нам було важливо зробити процес пошуку товарів та оформлення замовлень в інтернет-магазині максимально зручним.
Для цього ми оновили дизайн і структуру каталогу та карток товарів, додали велику кількість нових фільтрів для зручного пошуку, поліпшили інтерфейс пошуку і логіку роботи сторінки порівняння товарів.
Попрацювали над контентом: умови на сторінці доставки та оплати тепер персоналізуються для користувачів різних міст, а переваги участі в програмі лояльності MOYO CLUB зібрані в єдину екосистему крутих пропозицій", – каже Івакін.
Сайт отримав нові функції. Так, недавно на moyo.ua з'явився trade-in-калькулятор для підрахунку вартості вжитої техніки та обміну на нову, а також кредитний онлайн-брокер, який дозволяє оформити позику протягом десяти хвилин без документів: усе підтягується автоматично через "Дію", а запит можна відправити відразу в кілька банків.
Так MOYO знову обійшов весь ринок, ставши першим tech-ритейлером у проєкті "Дія без паперів".
Також цьогоріч MOYO першим серед українських tech-ритейлерів підключив програмну касу Checkbox і почав видавати електронні чеки замість паперових при доставці онлайн-замовлень. Тепер покупці MOYO можуть забути про паперові чеки: їх повністю замінюють електронні, які висилаються в смс або на e-mail.
Зараз ритейлер працює над додатком та особистим кабінетом покупця, а наразі цей функціонал виконують чат-боти у Viber і Telegram. Купити товар можна на сайті і відстежувати замовлення через месенджер з мобільного телефону.
Ефективний стратег
Намагаючись бути флагманом інновацій не тільки в ритейлі, у 2021 році бренд встиг долучитися до кількох значущих для України проєктів.
Так, MOYO вкотре взяв участь у головному заході модної індустрії України – Ukrainian Fashion Week, а також став технічним партнером оригінального показу з доповненою реальністю. Так бренд зміцнює своє позиціонування "№1 з підтримки інновацій".
З тією ж метою MOYO підтримав найбільший міжнародний конкурс дитячої науково-технічної творчості ISEF (International Science & Engineering Fair).
Усе це продиктовано стратегією бренду й ефективно позначається на впізнаваності MOYO.
Контакти з новою аудиторією також забезпечують партнерські програми з компаніями різного спектру: банки і кешбек-сервіси, онлайн-кінотеатри, АЗС, ЖК, супермаркети, фітнес-центри, ресторанні мережі та служби доставки їжі.
Також у 2021 році бренд вийшов у TikTok й успішно експериментує з форматами. Ролики MOYO – це живий контент, який знімають прямо в магазинах зі справжніми продавцями. Часто відео стають вірусними і потрапляють у тренди.
Наприклад, ролик, який показує сюрреалістичний сон співробітника MOYO, набрав понад 500 тис переглядів і потрапив у глобальні рекомендації, охопивши кілька сусідніх країн. Рекорд акаунту – 2,5 млн переглядів. І хоча результати ефективності 15-секундних відео складно калькулювати, у MOYO спостерігають зростання молодої аудиторії.
Недавно MOYO отримав нагороду Української народної премії і титул мережі магазинів техніки №1 в Україні. Українські споживачі протягом чотирьох місяців вибирали найкращі бренди у 24 номінаціях, і MOYO визнали найкращим у своїй сфері.
У 2021 році MOYO розширює фізичну присутність у регіонах і планує відкриття ще в десятьох містах України, збільшивши таким чином темп зростання мережі магазинів на 50% у порівнянні з 2020 роком. А в 2022 році ритейлер планує вирости на 100% і відкрити удвічі більше магазинів.
У компанії прагнуть утримувати статус мережі техніки №1 шляхом впровадження чергових новинок для ринку і досягнення нового рівня омніканальності.