Післяплата за онлайн-покупки захищає споживача і розширює коло клієнтів для продавця – СЕО компанії Новапей
Аналогічно виросли й послуги поштової доставки: Нова пошта у 2020 році побила власні рекорди, відправивши 318 млн посилок – на 35% більше, ніж у 2019 році.
Між тим, придбання товарів онлайн – це завжди певний ризик.
Як безпечно купувати онлайн, які послуги для цього існують і як змінюються звички споживачів в оплаті онлайн-покупок, розповідає Андрій Кривошапко – СЕО фінансової компанії Новапей, яка входить до групи компаній Нової пошти.
— Як пандемія змінила звички українців щодо оплати за покупки з доставкою?
— У 2020 році українці стали ще активніше користуватися післяплатою – кожна третя посилка відправляється з цією послугою.
Це логічно: карантин обмежив традиційний шопінг, а покупці хочуть побачити і навіть приміряти товар, перш ніж купувати. У випадку з онлайн-покупками це найлегше зробити за допомогою післяплати: замовив, перевірив і лише тоді заплатив.
Популярності післяплати сприяє і специфіка української інтернет-торгівлі.
Якщо у ЄС та США основна частина ринку належить гігантам на зразок Amazon та eBay із зрозумілими правилами повернення товару, то в Україні домінують дрібні магазини.
Серед їх величезної кількості іноді трапляються безвідповідальні продавці, тож післяплата дозволяє споживачам захистити себе від неприємностей і розчарувань.
— Чи вигідна післяплата для продавця?
— Продавець, який пропонує опцію післяплати, збільшує коло клієнтів завдяки тим з них, хто не хоче робити передплату, бо, наприклад, купує товар уперше і не довіряє продавцю, і тим, хто хоче попередньо оглянути товар.
Останнє стосується певних категорій товарів, передусім одягу. Навіть якщо я довіряю магазину і впевнений у якості, я не куплю піджак, спочатку його не примірявши. Щоб втримати мене як клієнта, продавець повинен запропонувати післяплату.
Крім того, післяплата полегшує повернення товару, якщо він не підійшов. Продавець економить час та ресурси і заробляє "плюсик" до лояльності клієнта, який не мусить робити додаткові кроки для повернення коштів.
— Як Новапей співпрацює з продавцями за умови використання післяплати?
— Залежить від того, хто продавець.
Якщо це представник малого бізнесу, він може замовити послугу післяплати при оформленні посилки у відділенні або в мобільному додатку. Наша компанія зобов'язується отримати гроші від покупця і доставити їх відправнику посилки – готівкою наступного дня або на картку того ж дня.
Якщо продавець – юридична особа, то вона укладає з нами договір і працює за принципом післяплати за спеціальними тарифами. Великі продавці часто самі сплачують вартість післяплати, враховуючі ці витрати у своїх моделях ціноутворення.
Серед інших продавців спостерігається тенденція прозорої тарифікації для клієнтів, коли покупець розуміє, з чого складається його плата: з вартості товару та комісії за післяплату. Новапей задовольняє потреби і перших, і других.
— Чи став український споживач більше використовувати безготівкові кошти з початку карантину?
— Ще рік тому я б упевнено сказав, що готівку не перемогти, але пандемія внесла корективи у звички українців. Протягом 2020 року частка розрахунків карткою у відділеннях Нової пошти суттєво збільшилася: з 19% у січні до 29% у грудні.
Кількість онлайн-оплат через додаток або сайт Нової пошти у 2020 році зросла більш ніж утричі порівняно з 2019 роком. У жовтні ми впровадили послугу автосписання оплати з картки, і вона набуває популярності серед клієнтів Нової пошти.
— Що таке автосписання і як воно працює?
— Принцип автосписання подібний до того, як працюють популярні додатки для таксі.
Клієнт прив'язує картку до гаманця у мобільному додатку Нової пошти, і коли він оглянув посилку, касир питає, чи можна списати плату з прив'язаної картки. Якщо клієнт погоджується, оператор тисне одну кнопку – і платіж виконано.
Автосписання прискорює процес видачі посилок більш ніж у п'ять разів: на розрахунок карткою через термінал потрібно 25 сек, на автосписання – до 5 сек. Якщо у черзі з десяти клієнтів кожен скористається автосписанням, остання людина отримає посилку на три хвилини швидше.
— Які є запобіжники, щоб з клієнта не списали зайві гроші?
— По-перше, оператор не вводить суму оплати за доставку вручну – вона "зашита" в інформації про посилку, і оператор тільки натискає клавішу "списати".
По-друге, якщо сума платежу перевищує 500 грн, клієнту приходить смс, і для підтвердження операції він повинен продиктувати оператору код – це додатковий захист.
— Над якими новими послугами працює Новапей?
— Ми впроваджуємо якийсь новий продукт для приватних клієнтів і для бізнесу кожні три місяці. Зараз працюємо над тим, щоб послуга автосписання стала доступною не тільки у відділеннях, а й при доставці посилки кур'єром.
Днями з'явиться ще одна послуга: можливість замовити грошовий переказ за відправлений товар на свою банківську картку під час оформлення посилки у відділенні. Що це значить?
Я йду відправляти посилку. Зараз, коли я оформляю відправлення у відділенні, я отримаю гроші за товар готівкою наступного дня після отримання посилки клієнтом.
Якщо я хочу отримати гроші на картку, то маю заздалегідь оформити електронну накладну в мобільному додатку і під час оформлення обрати цю опцію.
Наша нова послуга дозволяє замовляти отримання переказу безпосередньо при відправці посилки у відділенні. Це дуже зручно та підкріплює нашу кешлес-стратегію.
— Новапей також надає фінансові послуги, не пов'язані з поштовою логістикою. Які з них користуються найбільшим попитом?
— У поштових відділеннях ми надаємо фізособам цілий спектр послуг: приймаємо платежі, поповнюємо банківські картки, надаємо послугу зняття готівки з картки. Особливо затребувані такі послуги в селах, де немає банків чи банкоматів.
Ми також надаємо послугу миттєвого переказу: клієнт приносить гроші в одне відділення, а в іншому родич чи знайомий забирає готівку. У 2020 році ми сягнули рекордної позначки – 264 млн переказів, що майже на 40% більше, ніж у 2019 році.
Зростає і наша частка ринку. За даними Нацбанку, ми вже кілька років лідируємо на ринку грошових переказів серед небанківських установ, а у вересні 2020 року наша частка в сегменті грошових переказів у межах України сягнула 46%.
На початку 2020 року ми вийшли на ринок з послугою інтернет-еквайрингу, тобто ми надаємо можливість бізнес-клієнтам здійснювати платежі на сайтах компаній. На початку вересня у нас було близько 60 клієнтів, зараз – понад 130 і їх кількість невпинно збільшується.