Як і чому була створена "Дія.Бізнес" — перша екосистема для підприємців
Заступниця міністра цифрової трансформації Валерія Іонан 28 лютого представила сайт "Дія.Бізнес", призначений для майбутніх та досвідчених підприємців. Сайт збирає в одному місці відповіді на найбільш поширені питання підприємців.
Зокрема, там можна переглянути таке.
Каталог бізнес-ідей із зручними шаблонами, перелік юридичних документів для відкриття бізнесу через проходження тесту.
Онлайн-сервіси та програми підтримки для підприємців.
Реклама:Довідник підприємця, створений на основі матеріалів профільних державних органів та провідних компаній України.
Історії успіху простих людей, які почали власну справу.
Консультації з фахівцями за допомогою відеомесенджера. Теми — систематизація бізнес-процесів, фінансове управління, взаємодія з державою, психологія бізнесу, HR, маркетинг та продажі. Цей блок запрацює наприкінці квітня.
Хто і навіщо створив сайт "Дія.Бізнес"
Ідеологом створення порталу стало Міністерство цифрової трансформації.
"Ми маємо велику філософію — трансформувати життя людей, інституції та бізнес на краще за допомогою цифрових технологій. У нас є чотири амбітні цілі на три роки", — пояснює Іонан, яка до роботи в міністерстві була керівним партнером компанії Quadrate 28, що надає маркетингові послуги малому та середньому бізнесу.
Крім них, міністерство сприяє розвитку малого і середнього підприємництва. З цією метою найближчим часом буде запущений портал державних онлайн-послуг "Дія". Уже тестується перша послуга: відкриття і закриття ФОП.
Відповідно до світової статистики, 80% малого бізнесу закривається в перший рік роботи, 50% від решти — через п'ять років.
"Долиною смерті" називається період, коли підприємець зіштовхується з різними кризами одночасно, наприклад, з кризою масштабування та кризою бізнес-моделі. При цьому середній вік українського підприємця — 45 років для чоловіків і 43 роки для жінок. Лише 16% — це молоді підприємці у віці 18-35 років. Мінцифри прагне створити для них інформаційну екосистему.
У підприємців з'явиться екосистема
"Підприємці стикаються з різними викликами, — пояснює Іонан. — Ми говоримо про оподаткування, певні регуляторні політики, відсутність достатньої освіти для підприємців. Така освіта повинна починатися із шкільної парти, продовжуватися в університеті і потім бути доступною для всіх охочих у будь-якому віці.
У нас є проблема кадрового голоду, яка сильно зачіпає підприємців. Коли у вас є бізнес, дуже важко одному поставити його на правильний потік. Для цього необхідна команда. Спробуйте знайти класного маркетолога у Вінниці, фінансиста в Житомирі чи просто гарного менеджера з продажів у певному регіоні. Для багатьох це складне завдання.
Таку екосистему потрібно побудувати, тому Мінцифри в найближчі кілька років сконцентрується на цьому".
Зокрема, міністерство планує створити консалтинг-зони для підприємців.
Це будуть фізичні місця, куди кожен підприємець зможе звернутися та отримати консультацію з одного з 12 напрямків: від валідації бізнес-ідеї до фінансового менеджменту, маркетингу, пошуку фінансування та юридичної підтримки.
Міністерство провело низку досліджень, опитувань та стратегічних сесій з експертним середовищем і створило документ "Життєвий цикл підприємця".
Цей документ допомагає простежити кожен етап.
У громадянина виникають бажання або потреба стати підприємцем.
Він розповідає членам сім'ї про свою ідею.
Його відмовляють.
Він збирається із силами і робить свій перший MVP (мінімально життєздатний продукт).
Потім робить перший продукт.
Шукає клієнтів.
У нього відбувається перший контакт з державою, коли він реєструє компанію.
Він виходить на рівень нуля.
Потім — на рівень беззбитковості.
Далі — на рівень зарплати.
Згодом переживає перші труднощі: втрачає гроші або команду. У той момент багато хто здається.
Переглядає бізнес-модель.
Виходить на нові ринки, масштабується.
Так триває до моменту, коли підприємець вирішує вийти з бізнесу або закрити бізнес.
Кожен з цих етапів супроводжується окремими потребами, проблемами і ризиками, з якими зіштовхуються підприємці і у вирішенні яких вони потребують допомоги.
Дослідження Мінцифри виявило багато проблем навіть з доступом підприємців до інформації. У міністерстві вирішили переформатувати концепцію проєкту і розділили його на дві частини: онлайн-платформу і мережу оffline-хабів.