Торгівля з Китаєм. Український бізнес запрошують на найбільший ярмарок Азії
Глобальний торговий майданчик
Кантонський ярмарок або Китайський ярмарок імпортних та експортних товарів (CIEF) — найбільша в Китаї торгова виставка, яка була вперше організована навесні 1957 року. Часто її називають головною вітриною китайської промисловості і барометром зовнішньої торгівлі Китаю.
У 2019 році у заході, що розташовується на площі 1,185 млн кв м, візьмуть участь понад 25 тис представників бізнесу. Ярмарок розділений на три етапи, на кожному з яких будуть представлені різні категорії товарів та послуг.
Перший етап — 15-19 квітня. Тут будуть експонуватися електронні товари та побутова техніка, обладнання для малого бізнесу і виробництва, автомобілі та автозапчастини, будівельні матеріали, освітлення, хімічні продукти.
Другий етап — 23-27 квітня. Тут будуть представлені споживчі товари, сувеніри та подарунки, прикраси для дому.
Третій етап — 1-5 травня. Будуть представлені текстильні товари, одяг, взуття та аксесуари, офісне обладнання, товари для відпочинку, медичні прилади, медикаменти і тонізуючі засоби, харчові продукти.
"За останні 12 років у нашому ярмарку в секторі експорту взяли участь понад 10 тис іноземних компаній. Кантонський ярмарок створений не лише для просування інтересів китайських товаровиробників, а й є чудовою платформою для відкриття китайського ринку для світових виробників", — підкреслив під час презентації Сюй Бін, заступник генерального директора Центру міжнародної торгівлі Китаю, який організовує виставку.
Китай — стратегічний партнер України
Обсяг торгівлі між Україною та Китаєм після 2014 року значно зріс та досягнув 10 млрд дол. Торгові відносини між країнами зміцнюються, про що свідчить зростання товарообігу. У 2017 році порівняно з попереднім він збільшився на 17,9%, у 2018 році — на 27,4%.
"Україна прагне постійно вдосконалювати механізми торгової співпраці, і ми маємо для цього дієві інструменти: Національну інвестиційну раду та українсько-китайську міжурядову комісію, які працюють над тим, щоб представники України брали участь у спільних проектах", — зазначив керівник головного департаменту з питань впровадження реформ Адміністрації президента України Ярослав Сидорович.
За його словами, основні напрямки українсько-китайської співпраці стосуються підвищення частки високотехнологічної продукції в авіаційно-космічній галузі, транспортному, енергетичному, машинобудівному, аграрному секторах, харчовій та хімічній промисловості. Не менш важливі фінансова співпраця і співробітництво у проектуванні та виготовленні обладнання для електростанцій.
"Кантонський ярмарок — це надзвичайно важлива подія, яка дає можливість українським компаніям показати свої товари та послуги і побачити світові тенденції. Президент України визначив основні напрямки розвитку — агросектор, інформаційні технології, індустріалізація, інфраструктура і туризм. Тож важливо, аби ці напрямки були представлені і на Кантонському ярмарку", — підкреслив Сидорович.
Президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков наголосив, що обсяги експорту української продукції до Китаю потрібно збільшувати і перший крок до цього — промоція України на глобальному ринку.
"Товарообіг між Україною і Китаєм становить 10 млрд дол, але як представник України хочу сказати, що ми працюємо погано, бо експортуємо товарів і послуг на 2,6 млрд дол, а імпортуємо з Китаю майже утричі більше. Це означає, що українські підприємці не знають, як працювати з Китаєм. Найкоротший шлях — приїжджати на Кантонський, Шанхайський та інші ярмарки, де нас чекають", — сказав Чижиков.
Директор Офісу з просування експорту України Андрій Демчук зазначив, що співпраця з Китаєм є для України одним з пріоритетів.
"Ми можемо стати вікном для Китаю до Європейського союзу. Інвестиції повинні породжувати виробництво, яке може згодом стати як китайським експортом до ЄС, так і українським експортом до Китаю. Це добре, що торговий баланс між Україною та Китаєм зростає, але з українського боку він зростає завдяки надлишковим торговим оборотам сільськогосподарської сировини, а з китайського — завдяки високотехнологічному обладнанню.
Ми дуже раді залучати нові технології з Китаю, але, можливо, варто подумати про те, щоб не долати такий великий шлях, а започатковувати спільні виробництва в Україні", — вважає Демчук.
Вихід на світовий ринок
Заступник генерального директора Центру міжнародної торгівлі Китаю Сюй Бін зазначив, що Україна є третім за обсягами імпортно-експортних операцій партнером Китаю серед країн СНД.
"Серед більш ніж 200 тис компаній, які взяли участь в останньому Кантонському ярмарку з метою закупівлі товарів та послуг, українські підприємці теж були і вони є важливими гостями на ярмарку", — підкреслив Бін.
У 2018 році ярмарок відвідало близько 1 500 українських підприємців, частина з яких представляла свої товари в експортному павільйоні.
"В Україні є чимало пропозицій послуг і товарів з високою доданою вартістю. Передбачаю, що у 2019 році кількість представників українських компаній зросте. Китай є другою економікою світу і другою країною за рівнем споживання та обсягами імпорту в світі. Крім того, середній клас Китаю — це близько 400 млн осіб. Тобто це величезний споживчий ринок", — наголосив заступник генерального директора Центру міжнародної торгівлі Китаю.
Кантонський ярмарок — це можливість виходу не лише на китайський, а й на глобальний ринок. У 2018 році в міжнародному павільйоні презентували свої товари та послуги представники з понад 40 країн світу і 650 транснаціональних корпорацій. Крім того, була представлена 51 галузь промисловості Китаю. Бізнес-оборот за підсумками укладених на ярмарку угод перевищив 59 млн дол.
В рамках презентації Кантонського ярмарку в Україні був підписаний меморандум про співпрацю між Центром міжнародної торгівлі Китаю, що організовує ярмарок, і Китайською Торговою Асоціацією.
Український бізнес, який хоче відвідати Кантонський ярмарок, може зробити це кількома способами.
Перший — зв'язатися з посольством Китайської народної республіки в Україні через офіс Радника з торгово-економічних питань при посольстві КНР в Україні.
Другий — зв'язатися з партнерами організаторів ярмарку в Україні (Торгово-промислова палата, Китайська Торгова Асоціація), які організовують колективні поїздки.
Третій — подаватися безпосередньо до Центру міжнародної торгівлі Китаю.
Довідково: захід організовано Китайською Торговою Асоціацією, яка об'єднує китайський та український бізнес, а також сприяє розвитку торговельно-інвестиційного співробітництва між двома країнами.