Банк-бутік: чи завжди в ньому дорого?
— Людмило Анатоліївно, термін "бутік" натякає на те, що ви працюєте в преміальному сегменті ринку?
— Ні, в жодному разі! Бутік — не означає "преміум", не означає "дорогий". Такий формат роботи передбачає, насамперед, персональне ставлення до людини.
Як і у випадку з магазинами: коли ви, активно штовхаючись біля примірочної, купуєте одяг у величезному супермаркеті — це один досвід.
А коли купуєте в бутіку, де до ваших послуг привітний консультант, завжди готовий відповісти на будь-які запитання, а на третій-четвертий візит уже й сам готовий запропонувати ваші розміри, — це зовсім інший досвід.
Так само і в "АСВІО БАНКУ". В основі нашої корпоративної стратегії — персональна робота з кожним клієнтом: директором великого підприємства, індивідуальним підприємцем чи просто приватною особою.
Усі вони мають право розраховувати на допомогу персонального консультанта — приватбанкіра, який зможе проконсультувати з будь-яких фінансових питань.
— Хіба це не знижує прибутковість роботи банку?
— Ухвалена нашими акціонерами стратегія розвитку передбачає винятково консервативний ризик-менеджмент.
Це означає свідому відмову від кредитної експансії, агресивної рекламної політики, нестримного розширення.
Простими словами — ми не женемося за масовістю і не захоплюємося порочною практикою: залучити якомога більше депозитів під шалені відсотки, щоб потім видати більше кредитів під захмарні цифри.
Ми таким не займаємося, тому й успішно працюємо на ринку з 1991 року. Просто вдумайтеся: наш невеликий банк з вітчизняним капіталом є однолітком Незалежної України!
При цьому жодного разу — навіть у найбільш кризові часи — наш банк не залучав фінансування з боку НБУ.
Чи не є це найкращим доказом виняткової надійності обраної нами консервативної моделі роботи?
Здоровий спосіб (банківського) життя
— Невже ніколи не було претензій від регулятора? Багато банкірів останнім часом скаржаться на посилення контролю з боку НБУ.
— Ми якраз не скаржимося, а навпаки — всіляко його вітаємо! (Сміється). "АСВІО БАНК" успішно пройшов усі перевірки НБУ, відповідає всім нормативам і має одні з найкращих показників серед усіх банків України.
Наведу аналогію: людині, яка веде здоровий спосіб життя, легше живеться й працюється із собі подібними друзями та колегами, а не з тими, хто постійно зловживає, розповідаючи, що це норма.
Тому всі зусилля Нацбанку щодо оздоровлення вітчизняної банківської системи ми тільки підтримуємо.
— У чому, на ваш погляд, полягають ці зусилля?
— Основні вимоги НБУ — прозоре корпоративне управління, внутрішній контроль, достатня капіталізація, відповідність бізнес-моделі обраній стратегії. Усе це відповідає викликам часу, тож намагатися їм протистояти — безграмотно й нерозумно.
Так, деякі колеги постійно скаржаться, ніяк не можуть забути старих "добрих" схем, намагаються повернутися в минуле.
Хтось закликає за будь-яку ціну зберегти невеликі українські банки, бо вони, мовляв, свої, рідні. Ми в цьому участі не беремо.
Наш банк поза політикою й жодного тиску з боку регулятора не відчуває. Будь ласка, працюй прозоро, чесно, без різних "схемотехнік" — і нема проблем!
— Таке оздоровлення системи — в інтересах клієнтів банків?
— Звісно, шансів розмістити депозит під шалений відсоток з не менш шаленим ризиком справді стає менше. Однак треба розуміти, що банківська сфера — це не азартна індустрія. Хочеш грати — йди до букмекерів.
Для всіх інших оздоровлення банківської системи — безумовне благо. Клієнти отримують більшу впевненість, зменшується спокуса попастися на привабливий гачок якогось "мегавеликого та супернадійного" банку-шахрая, більше уваги звертається на стабільні фінансові установи.
— У тому числі на невеликі?
— Так, і ми це добре відчуваємо.
Якщо раніше наші цільові клієнти — юридичні особи та фізособи-підприємці — побоювалися переходити в невеликий український банк, намагалися вибрати більшу та "міжнароднішу" установу, то зараз навпаки: приходить розуміння, що потрібно звертати увагу не стільки на розмір і піар, скільки на реальні показники банку і принципи роботи.
Тисяча нових сейфів
— Як банк реагує на збільшення кількості клієнтів?
— По-перше — радіємо! (Сміється) По-друге — намагаємося запропонувати їм ще більше корисних послуг.
Наприклад, з часу відкриття нашого депозитарію, печерського "форт-ноксу", минуло чотири роки, протягом яких ми мали можливість досконало вивчити потреби та пріоритети його користувачів.
Ми чітко вирішили, що намагатимемося робити все можливе, аби "АСВІО БАНК" став для кожного клієнта зоною всебічного фінансового комфорту, зокрема в питаннях зберігання особистого майна.
Зараз ми готуємося до відкриття нового надсучасного офісу і трьох нових депозитаріїв більш ніж на тисячу сейфів. Можливо, там буде реалізований цілодобовий доступ користувачів до своїх сейфів, адже життєві ситуації бувають різні.
Наразі не буду розкривати всі секрети. Можу лише гарантувати, що безпека нових депозитаріїв буде на традиційному бездоганному рівні.
Розмовляла Оксана Ткачук