Річниця МАSTER:Бухгалтерії на ринку українських ІТ-рішень
Ми поспілкувалися з Марією Галелюкою, керівником проекту MASTER про перешкоди, виклики, досягнення та плани амбітного ІТ-проекту.
Маріє Ярославівно, як з’явилася ідея створення MASTER:Бухгалтерії, та чому ви вирішили діяти саме в той момент?
Рік тому ринок бухгалтерських послуг знаходився в критичному стані: в травні 2017 року Указом Президента були введені санкції проти розробників програмного забезпечення, яким користувалася абсолютна більшість бухгалтерів в Україні.
Державні установи були зобов’язані перейти на нові рішення до початку 2018 року, але на ринку не існувало цілісного програмного продукту, який дозволяв би охопити всі напрямки бухгалтерського та податкового обліку.
Як здійснювалася розробка програми?
Розробником рішення є компанія IT-Enterprise — українська компанія, яка протягом 30 років займається оптимізацією роботи великих промислових підприємств і розподілом холдингових структур за допомогою ІТ-рішень власного виробництва.
Власниками компанії було прийнято рішення вийти в абсолютно новий ринковий сегмент малого та середнього бізнесу з продуктом, потреба в якому виникла на ринку дуже спонтанно. Вони підтримали нашу ідею створення такого продукту.
В рекордні строки спеціалісти компанії IT-Enterprise адаптували фінансовий модуль ERP-системи під потреби малого та середнього бізнесу.
Під час розробки ми зібрали команду досвідчених бухгалтерів і фінансистів, які безпосередньо працювали з розробниками та пояснювали, які функції має виконувати новий продукт.
Менш ніж за 3 місяці ми презентували ринку унікальну, повноцінну програму для ведення бухгалтерського обліку, здатну автоматизувати всі напрямки роботи бухгалтерії.
Як сприйняли ваш продукт, та які результати у вас сьогодні?
Перші місяці роботи були важкими: консервативний ринок бухгалтерських послуг не був готовий одразу прийняти новий, невідомий до того моменту продукт.
Нам доводилося проводити величезну кількість зустрічей, переговорів, презентацій, демонстрацій продукту та його переваг, пропонувати протестувати програму.
Й сьогодні ми можемо сміливо сказати, що нам вдалося зробити те, чого раніше не робив ніхто: на ринок, де десятиліттями домінувало єдине програмне рішення, ми вивели нове та досягли успіху.
По-перше, — й найголовніше, — ми створили основу для подальшого розвитку — сильну команду, до складу якої увійшли програмісти, бухгалтери, фахівці з методології, впроваджувачі, спеціалісти з техпідтримки та колл-центру.
По-друге, ми не лише випустили продукт, а й можемо похвалитись успішними кейсами його впровадження. Як керівник команди я бачу, що ми побудували ефективну бізнес-модель.
В нас більше 1200 клієнтів по всій Україні, та попит продовжує зростати. Також розширюється й партнерська мережа — до нас долучилися 38 компаній-партнерів з усієї України, й процес лише посилюється.
По-третє ми пройшли сертифікацію — платформа MASTER отримала сертифікат Г-2 багаторівневої системи захисту інформації, котрий є необхідним для втілення проектів в державному секторі.
Важливим є те, що ми продовжуємо працювати, розвиватися та ставати кращими заради нашого кінцевого споживача: випускаємо нові конфігурації та сервіси, працюємо над оновленнями, удосконалюємо інструменти підтримки клієнтів.
Ви згадали про нові конфігурації — яким чином вони побудовані та для чого призначені?
MASTER — це програма-платформа, яка дає можливість будувати унітарну структуру підприємства чи установи, забезпечує комплексні рішення, підлаштовуючись при цьому під потреби замовника.
На базі платформи MASTER нами були сконструйовані базові програмні продукти: це — MASTER:Бухгалтерія, MASTER:Зарплата і Кадри, а також галузеві рішення — MASTER:Агро та MASTER:Бюджетні установи.
Які ще особливості є в MASTER в порівнянні з іншими, схожими продуктами?
Основні особливості закладено ще на етапі розробки.
По-перше, програмні продукти MASTER створені на єдиній інформаційній платформі, яку побудовано на сучасних принципах розробки.
При розширенні кількості використовуваних MASTER-рішень програма дозволяє оперувати єдиною інформаційною базою й автоматично об’єднувати бізнес-процеси.
Архітектура програмних продуктів побудована за принципом налаштування (кастомізації) фахівцями інформаційно-технічного супроводу з мінімальним залученням програмістів.
По-друге, — це покрокові інструкції, які прописані в самому програмному продукті. В панелі головного меню розташований цілий довідник, вбудований в програму, і кожна з можливих операцій прописана у вигляді інструкції.
На основі проаналізованого нами досвіду користувачів ми зазначили, що даний сервіс потрібний бухгалтерам для роботи в вечірні години, а також як альтернатива звернень до служби техпідтримки.
Безумовно, перевагою запропонованого нами програмного рішення є можливість ведення обліку для багатьох об’єктів — це цінується замовниками.
Зараз існує багато аутсорсингових компаній, які ведуть облікову документацію для різних підприємств.
Таким компаніям краще придбати ліцензію для одного бухгалтера та вести облік одразу декількох підприємств в одній програмі — це дешево та зручно.
MASTER інтегрується з усіма програмами подачі звітності. Відповідно, формування та вивантаження звітів відбувається автоматично, що економить час і захищає облікову звітність від помилок, пов’язаних з людським фактором.
Крім того, ми підтримуємо оновлення, які відбуваються відповідно до законодавства — відділ розробки вводить всі зміни, які відбулися в законодавстві, в програму та відправляє користувачам у вигляді service packs.
Замість того, щоб постійно моніторити зміни в правилах подачі звітності, користувачі просто отримують оновлення та впевнено продовжують свою роботу.
Також ми розробили методи перенесення існуючої бази клієнтів в наші програмні продукти — конвертацію даних з інших систем бухгалтерського обліку. Це — справа нелегка.
При перенесенні великих баз даних наших клієнтів підключається команда програмістів для перебудови параметрів тих баз, що переносяться.
Якщо такої можливості немає, MASTER підтримує й перенесення вручну.
За 12 місяців команді MASTER вдалося досягти значних результатів і стати помітним гравцем на консервативному ринку рішень для бухгалтерського обліку, де десятиліттями домінував інший програмний продукт.
Як правило, такі процедури потребують витратити певну кількість часу, але в нас є інструкції та реальні кейси, коли клієнти, користуючись інструкцією, перенесли свої невеликі бази.
Які плани стосовно подальшого розвитку платформи MASTER в 2018 році?
По-перше, ми плануємо випустити конфігурацію для комунальних підприємств — MASTER:ЖКГ.
Перша презентація готового продукту запланована на жовтень. В цій галузі є особливості, які, на жаль, ігноруються існуючими ІТ-рішеннями — є попит на вузькоспеціалізований продукт.
Ця конфігурація — не стільки наше досягнення, скільки результат роботи наших партнерів, які взяли цей напрямок розробки та вже демонструють чудовий результат.
По-друге, в нас виходить конфігурація для ресторанів та готелів, MASTER:HoReCa. Цю конфігурацію ми вже запустили та тестували на двох об’єктах, і скоро вона буде готовою до виходу на ринок.
По-третє, в розробці знаходиться конфігурація для ведення обліку за міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ).
В зв’язку з тим, що з нового року перехід на МСФЗ для ряду підприємств закріплений законодавчо, відчувається потреба користувачів у рішенні, яке б підтримувало ці стандарти.
Зараз конфігурація запускаєтся на двох окремих об’єктах, ми її тестуємо, доопрацьовуємо та плануємо запуск в грудні цього року.
Це — основні плани до кінця 2018 року, однак, розвиток платформи MASTER на цьому точно не зупиниться.
Завдяки злагодженій роботі нашої команди ми досягли таких вершин всього лише за один рік. Але я впевнена, що все це — тільки початок, і лист досягнень нашої команди MASTER лише починається.