"Вітамін С" для клієнтів банку
PROMOTED
Як заздалегідь визначити "пожежонебезпечність" банку незалежно від його розміру або прописки, розповідає Голова Правління "АСВІО БАНКУ" Людмила Войнова.
На Ваш погляд, підсумки року для вітчизняної банківської системи – скоріше позитивні або скоріше негативні?
Швидше позитивні. Точніше, скажу так: динаміка безумовно позитивна. Принаймні, системні хвороби не поглиблюються, подекуди спостерігається навіть явне одужання.
Завдяки чому?
Передусім, завдяки грамотним діям керівництва НБУ. Я чудово усвідомлюю, що в Україні позитивні відгуки на адресу регулятора – зовсім не в тренді, але тут саме той випадок, коли гріх не похвалити.
А в чому виражаються ці дії?
Насамперед – у посиленні вимог до роботи банківських установ, зокрема, й щодо персональної відповідальності банкірів. В одному зі своїх інтерв'ю на початку року я вже зазначала, що вітчизняний бізнес ходить фактично по мінному полю, не знаючи, де і коли "рвоне" черговий банк, у якому розміщено його обігові кошти.
Скільки з того часу банків пішло з ринку? Задумайтеся лише – в стадії ліквідації, за даними ФГВФО, перебуває сьогодні 59 банків, у 5 – тимчасова адміністрація!
А це означає, що тисячі українських компаній раптово позбулися своїх обігових капіталів – що в наших умовах є просто катастрофою для бізнесу.
Але якщо банки "прогоряють" – хіба можна говорити про одужання банківської системи?
Так, власне. Адже "прогоряють" які банки? Ті, які граються з вогнем, грають зі своїми вкладниками. Якщо у банку на табло "горять" "25 % річних" – значить, у вас мусить автоматично загорятися лампочка "небезпека", оскільки цілком очевидно, що справа може скінчитися швидкою пожежею.
Кожному підприємцеві навіть без економічної освіти має бути зрозуміло, що платити такі високі відсотки можуть тільки лічені види бізнесу. А якщо під такі ставки ваші гроші залучає банк – то лише для того, щоб закрити ними власні діри, не інакше.
РОЗМІР НЕ МАЄ ЗНАЧЕННЯ
Однак за такою схемою працюють у тому числі й західні, великі банки?..
І банкрутують вони точно так само, як і малі українські! Національність або розмір тут взагалі не мають жодного значення. Всьому виною – авантюризм окремих банкірів і жадібність багатьох бізнесменів, або ж некомпетентність їхніх менеджерів. Адже це не Уряд і не Національний банк рекомендували їм розміщувати свої кошти під 25 відсотків...
А ваш банк хіба не залучає клієнтів високими ставками?
Ні. Навіщо? Ми ж не маємо потреби в латанні дірок. Більше того, "АСВІО БАНК" навіть свої клієнтські залишки розміщує строго на коррахунках у НБУ. Так, це обмежує наш прибуток, але натомість є найбезпечнішим механізмом – завдяки якому ми допомагаємо нашим клієнтам не просто зберегти свої гроші в цей непростий час, але й гарантовано їх примножити. Адже розміщення коштів у НБУ виключає будь-який, навіть найменший, ризик. Ми ж за це беремо лише мінімальну маржу. Натомість клієнт отримує гарантію, що він може користуватися своїми грошима в будь-який момент, а його обіговий капітал – у повній безпеці!
Іншими словами, ви дотримуєтеся суворої фінансової дієти...
Ми дотримуємося суворо безпечної моделі роботи в секторі корпоративного бізнесу, яка заснована на консервативному ризик-менеджменті.
Може, це і звучить абстрактно, але в реальності означає кілька простих і зрозумілих правил. Так, ми, по-перше, не прагнемо до розширення будь-якою ціною, не запускаємо широкомасштабних рекламних кампаній – і, як наслідок, не зазнаємо прямих збитків. Успішно працюючи на ринку вже чверть століття, ми залишаємося невеликим і стабільним банком-бутіком, територія розвитку якого зосереджена в Києві та Чернігові.
По-друге, як я вже казала, ми не прагнемо залучати депозити з високою процентною ставкою. І, по-третє, ми максимально знижуємо всі кредитні ризики, пропонуючи своїм клієнтам винятково обґрунтовані позики.
Безумовно, така бізнес-модель обмежує зростання нашого прибутку, але водночас вона ж гарантує і абсолютну безпеку для всіх – вкладників банку, наших акціонерів, та й для мене як керівника.
ВІТАМІННА ФОРМУЛА B2B & C
Така бізнес-модель знаходить розуміння у ваших клієнтів?
Так, і зростання їх кількості в цей складний час – найкраще тому свідчення. Взагалі, я повинна зазначити, що клієнти "АСВІО БАНКУ" – це, як правило, люди, які добре розуміються на тенденціях сучасного бізнесу.
Власне, для них ми розробили і впроваджуємо зараз новий принцип взаємин B2B & C. Він орієнтований на наших цільових клієнтів – малий і середній бізнес, керівники якого є також і його власниками, тобто виступають для банку одночасно як клієнт-юрособа та клієнт-фізособа.
Відповідно до цього принципу ми концентруємося не лише на традиційних відносинах business-to-business, але додаємо також і "вітамін С", customer, – персоналізовані взаємини з акціонерами, керівниками, партнерами і співробітниками цього бізнесу.
У чому конкретно це виражається?
По-перше, в особистій увазі. Не варто недооцінювати цей фактор. В епоху загальної автоматизації персональна людська увага різко зросла в ціні... По-друге, ми пропонуємо окремі продукти для B2B & C – наприклад, систему лояльності з отриманням бонусів фізособами за роботу їхніх юросіб чи короткострокові кредитні ліміти (овердрафти) юрособам під забезпечення їх фізосіб, або навпаки.
Крім того, ми активно розбудовуємо сучасний приват-банкінг, маємо плани відкриття відділень безпосередньо під своїх VIP-клієнтів, на їх території.
Що побажаєте вітчизняному бізнесу в новому році?
Якомога менше скаржитися на зовнішні фактори й проявляти більше відповідальності у власних рішеннях. Українському бізнесові як-не-як уже 25 років, ми багато чого пережили, тож час, нарешті, подорослішати – припинивши вестися на яскраві приманки, які в кінцевому підсумку обходяться дуже і дуже дорого.