Торгівля іде в інтернет

Торгівля іде в інтернет

Четвер, 14 травня 2015, 19:26 -
Все більше українців купують товари онлайн, однак спектр покупок звужується до найнеобхідніших категорій. Криза дає шанс вітчизняним виробникам.

Все більше українців купують товари онлайн.

При цьому спектр покупок звужується до найбільш необхідних категорій.

Економічні проблеми дають шанс вітчизняним виробникам і крупним онлайн- та офлайн-гравцям.

Кількість онлайн-покупців в Україні зростає з кожним роком, свідчать дані дослідження компанії TNS.

Реклама:

Протягом 2014 року кількість українців, які купували товари в інтернеті, зросла з 3,15 млн у січні до 3,9 млн у грудні.

За даними компанії, найбільш "онлайновими" були побутова техніка та електроніка. Їх частіше купували в інтернеті, ніж у звичайних магазинах. На другому місці - одяг та взуття: онлайн попереду на 2%. На третьому - квитки. Тут онлайн випередив офлайн тільки на один відсоток.

Аналогічні дані у компанії Gfk Ukraine. 72% респондентів сказали, що за останній рік купували через інтернет побутову та комп'ютерну техніку. На другому місці - одяг, на третьому - косметика і парфумерія.

"Кількість онлайн-покупців залишилася незмінною, але знизилася кількість категорій товарів, які українці купували в інтернеті", - говорить старший дослідник Gfk Ukraine Дар'я Перекосова.

За її словами, зменшилася частка людей, які купували аксесуари, подарунки, книги, меблі, товари для дому, автотовари, товари для спорту, а також замовляли доставку готових страв. У 2014 році українці купували тільки необхідні товари.

Це може пояснюватися як економічними чинниками, так і накопиченням певного попиту у покупців щодо здійснення покупок онлайн.

"Щодо кожного товарного сегмента варто зробити аналіз: де знаходиться цільова аудиторія, і які враження від купівлі продукту ця група споживачів хоче отримати.

Найбільш ефективним каналом стане той, який відповідатиме цим критеріям. Ним не обов'язково буде інтернет. Головне, що ритейлери зрозуміли: інтернет - це не безкоштовно і не дешево", - вважає директор компанії IDNT Микола Чумак.

Джерело: TNS Ukraine 

Водночас, постійно зростає соціальний трафік. За даними Gfk Ukraine, у 2014 році 39% українців робили замовлення через соціальні мережі проти 12% у 2013 році. Найчастіше українці таким способом купували одяг, аксесуари, подарунки, взуття, косметику, парфумерію, товари для дітей.

Експерти схиляються до думки, що соціальний трафік зростає під впливом низки факторів: активізації вторинного ринку товарів, зростання кількості українських марок та колективних закупівель і навіть демпінгу у соціальних мережах.

"Для українських виробників товарів - представників малого та середнього бізнесу - просування через соціальні мережі може бути основним каналом продажів.

Таке просування має переваги: близькість до покупця, можливість отримання зворотного зв'язку, простота користування мережами, дружній інтерфейс. Ті, у кого ще нема власного сайту, можуть протестувати попит, а покупці мають можливість зв'язатися з продавцем напряму", - говорить Перекосова.

Хоча зростання соціального трафіка - природна тенденція, їй сприяє здебільшого економічна ситуація, вважає Чумак.

"Соціальні мережі давно перетворилися на відносно недорогий майданчик для просування хенд-мейд товарів, майстер-класів і сервісів. Генератори пропозицій - малий бізнес і приватні підприємці. Цей сегмент зростатиме - мільйони українців прагнуть заробляти. Розвиток патріотизму тільки підсилює тренд і дає багато можливостей для самовираження та бізнесу", - додає Чумак.

Коливання курсу валют дозволили українським виробникам конкурувати з роздрібними мережами.

 Джерело: TNS Ukraine

"Замовлення формується за кілька місяців до початку сезону, потім оплачується і лише тоді надходить в Україну. Дається взнаки термін обертання товару: мінімум - 80 днів. Зараз в Україні продається багато продукції, купленої за лютневим курсом", - каже директор з маркетингу шопінг-клубу LeBoutique Юлія Шилова.

Це дає можливість місцевим гравцям формувати більш привабливу пропозицію. Дані компанії Allbiz свідчать, що українські виробники користуються моментом.

"Навіть на таких консьюмерських (для звичайного покупця. - ЕП) ринках як одяг та продукти п'ята частина товарних категорій - це сировина та обладнання. Якщо попит на дорослий одяг поступово знижується, то на тканини, шкіру та обладнання для пошиття - зростає", - стверджують у прес-службі компанії Allbiz.

Хто з них виграє, стане зрозуміло наприкінці року.

Експерти вважають, що онлайн-рітейл поступово перейде до рук великих гравців. Причому ця тенденція буде актуальною для онлайн- та офлайн-торговців через нівелювання різниці між цінами в інтернеті та у звичайних магазинах.

Загалом же існуючі гравці ринку e-commerce посідають непогані позиції і мають гарний потенціал для їх укріплення і нарощування, незважаючи на складну економічну ситуацію в країні, вважає Перекосова.

Вона переконана, що в процесі насичення ринку та зростання конкуренції наступним за важливістю чинником успіху буде правильне позиціонування.

 Джерело: TNS Ukraine

На думку Чумака, спостерігатиметься перенесення довіри до брендів, сформованої в офлайні, в онлайн. Офлайн-гравці будуть завойовувати онлайн-простір, витискаючи менших гравців, чия перевага була лише у низькій ціні. Сприяти цьому буде зменшення страхів споживача перед інтернет-торгівлею.

На цьому етапі важливим буде сервіс: швидкість та вартість доставки, простота обміну товарів, безпека зберігання персональних даних, захист від шахр

Реклама: